Please use this identifier to cite or link to this item: https://ir.stou.ac.th/handle/123456789/12656
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorอรุณี หรดาลth_TH
dc.contributor.authorฉัตรพรรณ ภามี-
dc.contributor.otherมหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราช. สำนักบัณฑิตศึกษาth_TH
dc.date.accessioned2024-08-05T07:00:25Z-
dc.date.available2024-08-05T07:00:25Z-
dc.date.issued2564-
dc.identifier.urihttps://ir.stou.ac.th/handle/123456789/12656-
dc.descriptionวิทยานิพนธ์ (ศษ.ม.(หลักสูตรและการสอน))--มหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราช, 2564th_TH
dc.description.abstractการวิจัยครั้งนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อ 1) เปรียบเทียบความคิดสร้างสรรค์ของเด็กปฐมวัยก่อนและหลังการจัดประสบการณ์โดยใช้กระบวนการคิดเชิงออกแบบ และ 2) ศึกษาความสามารถในการทำงานร่วมกันของเด็กปฐมวัยที่ได้รับการจัดประสบการณ์โดยใช้กระบวนการคิดเชิงออกแบบ ผลการวิจัยปรากฏว่า 1) เด็กปฐมวัยที่ได้รับการจัดประสบการณ์โดยใช้กระบวนการคิดเชิงออกแบบมีความคิดสร้างสรรค์หลังการทดลองสูงกว่าก่อนการทดลองอย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ .05 และ 2) เด็กปฐมวัยที่ได้รับการจัดประสบการณ์โดยใช้กระบวนการคิดเชิงออกแบบมีความสามารถในการทำงานร่วมกันอยู่ในระดับมากth_TH
dc.formatapplication/pdfen_US
dc.language.isothen_US
dc.publisherมหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราชth_TH
dc.rightsมหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราชth_TH
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International (CC BY-NC-ND 4.0)en_US
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/en_US
dc.sourceBorn digitalen_US
dc.subjectความคิดสร้างสรรค์--กิจกรรมการเรียนการสอนth_TH
dc.subjectความคิดสร้างสรรค์ในเด็กth_TH
dc.subjectการทำงานเป็นทีมth_TH
dc.titleผลการจัดประสบการณ์โดยใช้กระบวนการคิดเชิงออกแบบที่มีต่อ ความคิดสร้างสรรค์และการทำงานร่วมกันของเด็กปฐมวัย ในโรงเรียนสังกัดสำนักงานเขตพื้นที่การศึกษาประถมศึกษาอุดรธานี เขต 4th_TH
dc.title.alternativeThe effects of design thinking process experience on creative thinking and teamwork of preschool children at schools under Udon Thani Primary Education Service Area Office 4en_US
dc.typeThesisen_US
dc.degree.nameศึกษาศาสตรมหาบัณฑิตth_TH
dc.degree.levelปริญญาโทth_TH
dc.degree.disciplineสาขาวิชาศึกษาศาสตร์th_TH
dc.degree.grantorมหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราชth_TH
dc.description.abstractalternativeThe objectives of this research were to 1) compare creative thinking of preschool children before and after design thinking process experience provision; and 2) study the teamwork abilities of preschool children after design thinking process experience provision. The sample comprised of 16 preschool children between the ages of 5 and 6 years old, who were studying at the third kindergarten level during the second semester of the 2021 academic year at Nam Som Pra Cha San (Thi Ra Thum Mo U-Pa Tham) School in Udon Thani province, obtained by multi-stage sampling. The research instruments used were 1) a movement and rhythm activities using design thinking process handbook, 2) a preschool children’s creative thinking test, and 3) a preschool children’s teamwork behavior observation form. Statistics employed for data analysis were the mean, standard deviation, and sign test. The research findings showed that 1) the post-experiment creative thinking of preschool children using design thinking process was significantly higher at the .05 level, than their pre-experiment counterpart, and 2) the preschool children who participated in the activities had teamwork abilities at a high levelen_US
dc.contributor.coadvisorทัศนีย์ ชาติไทยth_TH
Appears in Collections:Edu-Theses

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
FULLTEXT.pdfเอกสารฉบับเต็ม19.56 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons