Please use this identifier to cite or link to this item:
https://ir.stou.ac.th/handle/123456789/12656
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.advisor | อรุณี หรดาล | th_TH |
dc.contributor.author | ฉัตรพรรณ ภามี | th_TH |
dc.contributor.other | มหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราช. สำนักบัณฑิตศึกษา | th_TH |
dc.date.accessioned | 2024-08-05T07:00:25Z | - |
dc.date.available | 2024-08-05T07:00:25Z | - |
dc.date.issued | 2564 | - |
dc.identifier.uri | https://ir.stou.ac.th/handle/123456789/12656 | en_US |
dc.description | วิทยานิพนธ์ (ศษ.ม. (หลักสูตรและการสอน))--มหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราช, 2564 | th_TH |
dc.description.abstract | การวิจัยครั้งนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อ 1) เปรียบเทียบความคิดสร้างสรรค์ของเด็กปฐมวัยก่อนและหลังการจัดประสบการณ์โดยใช้กระบวนการคิดเชิงออกแบบ และ 2) ศึกษาความสามารถในการทำงานร่วมกันของเด็กปฐมวัยที่ได้รับการจัดประสบการณ์โดยใช้กระบวนการคิดเชิงออกแบบ ผลการวิจัยปรากฏว่า 1) เด็กปฐมวัยที่ได้รับการจัดประสบการณ์โดยใช้กระบวนการคิดเชิงออกแบบมีความคิดสร้างสรรค์หลังการทดลองสูงกว่าก่อนการทดลองอย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ .05 และ 2) เด็กปฐมวัยที่ได้รับการจัดประสบการณ์โดยใช้กระบวนการคิดเชิงออกแบบมีความสามารถในการทำงานร่วมกันอยู่ในระดับมาก | th_TH |
dc.format | application/pdf | en_US |
dc.language.iso | th | en_US |
dc.publisher | มหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราช | th_TH |
dc.rights | มหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราช | th_TH |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International (CC BY-NC-ND 4.0) | en_US |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ | en_US |
dc.source | Born digital | en_US |
dc.subject | ความคิดสร้างสรรค์--กิจกรรมการเรียนการสอน | th_TH |
dc.subject | ความคิดสร้างสรรค์ในเด็ก | th_TH |
dc.subject | การทำงานเป็นทีม | th_TH |
dc.title | ผลการจัดประสบการณ์โดยใช้กระบวนการคิดเชิงออกแบบที่มีต่อ ความคิดสร้างสรรค์และการทำงานร่วมกันของเด็กปฐมวัย ในโรงเรียนสังกัดสำนักงานเขตพื้นที่การศึกษาประถมศึกษาอุดรธานี เขต 4 | th_TH |
dc.title.alternative | The effects of design thinking process experience on creative thinking and teamwork of preschool children at schools under Udon Thani Primary Education Service Area Office 4 | en_US |
dc.type | Thesis | en_US |
dc.degree.name | ศึกษาศาสตรมหาบัณฑิต | th_TH |
dc.degree.level | ปริญญาโท | th_TH |
dc.degree.discipline | สาขาวิชาศึกษาศาสตร์ | th_TH |
dc.degree.grantor | มหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราช | th_TH |
dc.description.abstractalternative | The objectives of this research were to 1) compare creative thinking of preschool children before and after design thinking process experience provision; and 2) study the teamwork abilities of preschool children after design thinking process experience provision. The sample comprised of 16 preschool children between the ages of 5 and 6 years old, who were studying at the third kindergarten level during the second semester of the 2021 academic year at Nam Som Pra Cha San (Thi Ra Thum Mo U-Pa Tham) School in Udon Thani province, obtained by multi-stage sampling. The research instruments used were 1) a movement and rhythm activities using design thinking process handbook, 2) a preschool children’s creative thinking test, and 3) a preschool children’s teamwork behavior observation form. Statistics employed for data analysis were the mean, standard deviation, and sign test. The research findings showed that 1) the post-experiment creative thinking of preschool children using design thinking process was significantly higher at the .05 level, than their pre-experiment counterpart, and 2) the preschool children who participated in the activities had teamwork abilities at a high level | en_US |
dc.contributor.coadvisor | ทัศนีย์ ชาติไทย | th_TH |
Appears in Collections: | Edu-Theses |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
FULLTEXT.pdf | เอกสารฉบับเต็ม | 19.56 MB | Adobe PDF | View/Open |
This item is licensed under a Creative Commons License