Please use this identifier to cite or link to this item: https://ir.stou.ac.th/handle/123456789/12657
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorสุรีรัตน์ อารีรักษ์สกุล ก้องโลกth_TH
dc.contributor.authorกรแก้ว อินทรมงคลth_TH
dc.contributor.otherมหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราช. สำนักบัณฑิตศึกษาth_TH
dc.date.accessioned2024-08-05T07:15:20Z-
dc.date.available2024-08-05T07:15:20Z-
dc.date.issued2564-
dc.identifier.urihttps://ir.stou.ac.th/handle/123456789/12657en_US
dc.descriptionวิทยานิพนธ์ (ศษ.ม. (หลักสูตรและการสอน))--มหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราช, 2564th_TH
dc.description.abstractการวิจัยนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อ 1) เปรียบเทียบความสามารถในการแก้ปัญหาทางคณิตศาสตร์ เรื่องเลขยกกำลัง ของนักเรียนชั้นมัธยมศึกษาปีที่ 1 ระหว่างกลุ่มที่ได้รับการจัดกิจกรรมการเรียนรู้แบบร่วมมือด้วยเทคนิค TAI ร่วมกับกระบวนการแก้ปัญหาของโพลยา กับกลุ่มที่ได้รับการจัดการเรียนรู้แบบปกติ และ2) ศึกษาทักษะการทำงานร่วมกัน ของนักเรียนชั้นมัธยมศึกษาปีที่ 1 กลุ่มที่ได้รับการจัดกิจกรรมการเรียนรู้แบบร่วมมือด้วยเทคนิค TAI ร่วมกับกระบวนการแก้ปัญหาของโพลยา ผลการวิจัยปรากฏว่า 1) ความสามารถในการแก้ปัญหาทางคณิตศาสตร์ เรื่อง เลขยกกำลัง ของนักเรียนชั้นมัธยมศึกษาปีที่ 1 กลุ่มที่ได้รับการจัดกิจกรรมการเรียนรู้แบบร่วมมือด้วยเทคนิค TAI ร่วมกับกระบวนการแก้ปัญหาของโพลยาสูงกว่ากลุ่มที่ได้รับการจัดการเรียนรู้แบบปกติอย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ.05 และ 2) ทักษะการทำงานร่วมกันของนักเรียนที่ได้รับการจัดกิจกรรมการเรียนรู้แบบร่วมมือด้วยเทคนิค TAI ร่วมกับกระบวนการแก้ปัญหาของโพลยา อยู่ในระดับดีth_TH
dc.formatapplication/pdfen_US
dc.language.isothen_US
dc.publisherมหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราชth_TH
dc.rightsมหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราชth_TH
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International (CC BY-NC-ND 4.0)en_US
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/en_US
dc.sourceBorn digitalen_US
dc.subjectการเรียนรู้แบบมีส่วนร่วมth_TH
dc.subjectการเรียนรู้เป็นทีมth_TH
dc.subjectการเรียนรู้ร่วมกันth_TH
dc.subjectคณิตศาสตร์--กิจกรรมการเรียนการสอนth_TH
dc.subjectคณิตศาสตร์--การศึกษาและการสอน (มัธยมศึกษา)th_TH
dc.titleผลการจัดกิจกรรมการเรียนรู้แบบร่วมมือด้วยเทคนิค TAI ร่วมกับกระบวนการแก้ปัญหาของโพลยา ที่มีต่อความสามารถในการแก้ปัญหาทางคณิตศาสตร์ และทักษะการทำงานร่วมกัน เรื่อง เลขยกกำลัง ของนักเรียนชั้นมัธยมศึกษาปีที่ 1 โรงเรียนสอาดเผดิมวิทยา จังหวัดชุมพรth_TH
dc.title.alternativeThe Effects of cooperative learning activities management with TAI technique and Polya’s problem solving process on mathematics problem solving ability and collaborative skills on exponents of grade 7 students at Saard Phaderm Wittaya School in Chumphon Provinceen_US
dc.typeThesisen_US
dc.degree.nameศึกษาศาสตรมหาบัณฑิตth_TH
dc.degree.levelปริญญาโทth_TH
dc.degree.disciplineสาขาวิชาศึกษาศาสตร์th_TH
dc.degree.grantorมหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราชth_TH
dc.description.abstractalternativeThe purposes of this research were to (1) compare Mathematics Problem Solving Ability on Exponents of Grade 7 Students in the group that learned under Cooperative Learning Activities Management with TAI Technique and Polya’s Problem solving process with students in the group that learned under conventional mathematics learning management; and (2) study Collaborative skills of Grade 7 Students in the group that learned under Cooperative Learning Activities Management with TAI Technique and Polya’s Problem solving process. The research sample consisted of Grade 7 Students in the second semester of the academic year 2021 at Saard Phaderm Wittaya School in Chumphon Province. The students were assigned to 2 classrooms, each of which containing 36 students obtained by cluster random sampling. Then one classroom was randomly assigned as the experimental group to learn under Cooperative Learning Activities Management with TAI Technique and Polya’s Problem solving process; while the other classroom, the control group, learned under conventional mathematics learning management. The employed research instruments were 1) Cooperative Learning Activities Management plans with TAI Technique and Polya’s Problem solving process in the topic of Exponents; 2) conventional mathematics learning management plans in the topic of Exponents; 3) a mathematics problem solving ability test in the topic of Exponents; and 4) a collaborative skills assessment. Statistics employed for data analysis were the mean, standard deviation and t-test. The research findings showed that 1) mathematics problem solving ability in the topic of Exponents of the experimental group students, who learned under Cooperative Learning Activities Management plans with TAI Technique and Polya’s Problem solving process, was significantly higher than the control group students who learned under conventional mathematics learning management at .05 level; and 2) the collaborative skills of Students under Cooperative Learning Activities Management plans with TAI Technique and Polya’s Problem solving process were at the good level.en_US
dc.contributor.coadvisorวินิจ เทือกทองth_TH
Appears in Collections:Edu-Theses

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
FULLTEXT.pdfเอกสารฉบับเต็ม14.16 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons