Please use this identifier to cite or link to this item:
https://ir.stou.ac.th/handle/123456789/12661
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.advisor | วรรณา บัวเกิด | th_TH |
dc.contributor.author | พิมพ์ชนก ชีพเหล็ก | th_TH |
dc.contributor.other | มหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราช. สำนักบัณฑิตศึกษา | th_TH |
dc.date.accessioned | 2024-08-05T08:30:58Z | - |
dc.date.available | 2024-08-05T08:30:58Z | - |
dc.date.issued | 2563 | - |
dc.identifier.uri | https://ir.stou.ac.th/handle/123456789/12661 | en_US |
dc.description | วิทยานิพนธ์ (ศษ.ม. (หลักสูตรและการสอน))--มหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราช, 2563 | th_TH |
dc.description.abstract | การวิจัยครั้งนี้มีวัตถุประสงค์ (1) เพื่อเปรียบเทียบความสามารถทางการเขียนก่อนเรียนและหลังเรียนของนักเรียนชั้นมัธยมศึกษาปีที่ 3 โรงเรียนขจรเกียรตินานาชาติภูเก็ต จังหวัดภูเก็ต โดยใช้การจัดการเรียนรู้ตามแนวทฤษฎีคอนสตรัคติวิสต์ และ (2) เพื่อศึกษาความพึงพอใจต่อการจัดการเรียนรู้ตามแนวทฤษฎีคอนสตรัคติวิสต์ของนักเรียนชั้นมัธยมศึกษาปีที่ 3 โรงเรียนขจรเกียรตินานาชาติภูเก็ต จังหวัดภูเก็ต ผลการวิจัยปรากฏว่า (1) ความสามารถทางการเขียนของนักเรียนชั้นมัธยมศึกษาปีที่ 3 โรงเรียนขจรเกียรตินานาชาติภูเก็ต จังหวัดภูเก็ต โดยใช้การจัดการเรียนรู้ตามแนวทฤษฎีคอนสตรัคติวิสต์หลังเรียนสูงกว่าก่อนเรียนอย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ .05 และ (2) นักเรียนชั้นมัธยมศึกษาปีที่ 3 มีความพึงพอใจต่อการจัดการเรียนรู้ตามแนวทฤษฎีคอนสตรัคติวิสต์อยู่ในระดับมาก | th_TH |
dc.format | application/pdf | en_US |
dc.language.iso | th | en_US |
dc.publisher | มหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราช | th_TH |
dc.rights | มหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราช | th_TH |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International (CC BY-NC-ND 4.0) | en_US |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ | en_US |
dc.source | Born digital | en_US |
dc.subject | การเขียน--กิจกรรมการเรียนการสอน | th_TH |
dc.subject | ความพอใจ | th_TH |
dc.subject | นักเรียน--กิจกรรมการเรียนการสอน | th_TH |
dc.title | ผลการใช้การจัดการเรียนรู้ตามแนวทฤษฎีคอนสตรัคติวิสต์ที่มีต่อความสามารถทางการเขียนและความพึงพอใจต่อการเรียนของนักเรียนชั้นมัธยมศึกษาปีที่ 3 โรงเรียนขจรเกียรตินานาชาติภูเก็ต จังหวัดภูเก็ต | th_TH |
dc.title.alternative | The effects of using the constructivist teaching theory on writing abilities and satisfaction toward learning of Mathayom Suksa III students at Kajonkiat International School Phuket in Phuket Province | en_US |
dc.type | Thesis | en_US |
dc.degree.name | ศึกษาศาสตรมหาบัณฑิต | th_TH |
dc.degree.level | ปริญญาโท | th_TH |
dc.degree.discipline | สาขาวิชาศึกษาศาสตร์ | th_TH |
dc.degree.grantor | มหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราช | th_TH |
dc.description.abstractalternative | The purposes of this research were (1) to compare Writing Abilities of Mathayom Suksa III students at Kajonkiat International School Phuket before and after being taught by Using Constructivist Teaching Theory, and (2) to study the students’ satisfaction towards teaching by Using Constructivist Teaching Theory. The sample comprised 20 Mathayom Suksa III students of Kajonkiat International School Phuket, Phuket province during the third semester of the academic year 2019, obtained by cluster sampling. The employed research instruments included (1) learning management plans using the Constructivist Teaching Theory activities, (2) a writing abilities test, and (3) a questionnaire on student’s satisfaction towards the Constructivist Teaching Theory. Statistics for data analysis were the mean, standard deviation, and t-test. Research findings were as follows: (1) the students’ post-learning writing abilities was significantly higher than their pre-learning counterpart achievement at the .05 level of significance, and (2) the student’s overall satisfaction towards the Constructivist Teaching Theory was at the high level | en_US |
dc.contributor.coadvisor | ทวีศักดิ์ จินดานุรักษ์ | th_TH |
Appears in Collections: | Edu-Theses |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
FULLTEXT.pdf | เอกสารฉบับเต็ม | 22.72 MB | Adobe PDF | View/Open |
This item is licensed under a Creative Commons License