Please use this identifier to cite or link to this item: https://ir.stou.ac.th/handle/123456789/12665
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorเพชรผ่อง มยูขโชติth_TH
dc.contributor.authorวีรวรรณ จีนแคะ-
dc.contributor.otherมหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราช. สำนักบัณฑิตศึกษาth_TH
dc.date.accessioned2024-08-08T04:20:05Z-
dc.date.available2024-08-08T04:20:05Z-
dc.date.issued2563-
dc.identifier.urihttps://ir.stou.ac.th/handle/123456789/12665-
dc.descriptionวิทยานิพนธ์ (ศษ.ม.(หลักสูตรและการสอน))--มหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราช, 2563th_TH
dc.description.abstractการวิจัยครั้งนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อ (1) เปรียบเทียบผลสัมฤทธิ์หลังการเรียน เรื่อง การแปรรูปอาหารของนักเรียนชั้นมัธยมศึกษาปีที่ 4 ที่เรียนด้วยรูปแบบการสอนทักษะปฏิบัติตามแนวคิดของเดวีส์กับรูปแบบการสอนแบบปกติ (2) เปรียบเทียบทักษะปฏิบัติการแปรรูปอาหารของนักเรียนชั้นมัธยมศึกษาปีที่ 4 ที่เรียนด้วยรูปแบบการสอนทักษะปฏิบัติตามแนวคิดของเดวีส์กับรูปแบบการสอนแบบปกติ และ (3) ศึกษาความพึงพอใจของนักเรียนที่มีต่อการจัดการเรียนการสอนตามรูปแบบการสอนทักษะปฏิบัติตามแนวคิดของเดวีส์ เรื่อง การแปรรูปอาหาร ผลการวิจัยพบว่า (1) ผลสัมฤทธิ์การเรียนของนักเรียนหลังเรียนด้วยรูปแบบการสอนทักษะปฏิบัติตามแนวคิดของเดวีส์สูงกว่าการเรียนด้วยรูปแบบการสอนแบบปกติ อย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ .01 (2) ทักษะการปฏิบัติของนักเรียนที่เรียนด้วยรูปแบบการสอนทักษะปฏิบัติตามแนวคิดของเดวีส์สูงกว่าการเรียนด้วยรูปแบบการสอนแบบปกติ อย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ .05 และ (3) นักเรียนมีความพึงพอใจต่อการจัดการเรียนการสอนตามรูปแบบการสอนทักษะปฏิบัติของเดวีส์อยู่ในระดับมากth_TH
dc.formatapplication/pdfen_US
dc.language.isothen_US
dc.publisherมหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราชth_TH
dc.rightsมหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราชth_TH
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International (CC BY-NC-ND 4.0)en_US
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/en_US
dc.sourceBorn digitalen_US
dc.subjectการปรุงอาหาร--ไทย--การสอนด้วยสื่อth_TH
dc.subjectผลสัมฤทธิ์ทางการเรียนth_TH
dc.subjectทักษะการเรียนth_TH
dc.titleผลการใช้รูปแบบการสอนทักษะปฏิบัติตามแนวคิดของเดวีส์ เรื่อง การแปรรูปอาหาร ที่มีต่อผลสัมฤทธิ์ทางการเรียน และทักษะปฏิบัติของนักเรียนชั้นมัธยมศึกษาปีที่ 4 ในโรงเรียนสังกัดสำนักงานเขตพื้นที่การศึกษามัธยมศึกษา เขต 9th_TH
dc.title.alternativeThe effects of using the practical skill Instructional model based on Davies’ concept in the topic of Food processing on learning achievement and practical skill of grade 10 student in schools under the Secondary Education Service Area Office 9en_US
dc.typeThesisen_US
dc.degree.nameศึกษาศาสตรมหาบัณฑิตth_TH
dc.degree.levelปริญญาโทth_TH
dc.degree.disciplineสาขาวิชาศึกษาศาสตร์th_TH
dc.degree.grantorมหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราชth_TH
dc.description.abstractalternativeThe purposes of this research were to (1) compare grade 10 student’s learning achievement in the topic of Food processing after learning through the practical skill instructional model based on Davies' concept with the normal teaching style; (2) compare food processing skills of grade 10 students studying with the practical skill instructional model based on Davies' concept with a normal teaching style; and (3) study students’ satisfactions towards learning through the practical skill instructional model based on Davies' concept in the topic of Food processing. The samples were 90 grade 10 students from two classrooms who were studying in the first semester of the academic year 2020 at Bangli Witthaya School under the Secondary Educational Service Area Office 9. The samples were obtained by multi-stage randomization. The instruments of this research were learning management plans in the topic of food processing with the practical skill instructional model based on Davies' concept, normal learning management plans, an achievement test, a practical skill assessment, and a satisfaction questionnaire. The statistics used for data analysis were mean, standard deviation, and t-test. The research results showed that (1) the learning achievement mean of students learning through the practical skill instructional model based on Davies' concept was significantly higher than those of students learning through the normal teaching style at the .01 level of statistical significance. (2) The practical skills of students learning through the practical skill instructional model based on Davies' concept was significantly higher than those of students learning through the normal teaching style at the .05 level of statistical significance. (3) The students' satisfaction towards Davies' practical skill instructional model was at a high levelen_US
dc.contributor.coadvisorจรีลักษณ์ รัตนาพันธ์th_TH
Appears in Collections:Edu-Theses

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
FULLTEXT.pdfเอกสารฉบับเต็ม22.66 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons