กรุณาใช้ตัวระบุนี้เพื่ออ้างอิงหรือเชื่อมต่อรายการนี้: https://ir.stou.ac.th/handle/123456789/13033
ชื่อเรื่อง: Marketing Communication Strategies of the Artisan E-Commerce Website: WWW.ETSY.COM
กลยุทธ์การสื่อสารการตลาดของเว็บไซต์อีคอมเมิร์ซสินค้าหัตถกรรมWWW.ETSY.COM
ผู้แต่ง/ผู้ร่วมงาน: Puncharas Sirisawat
ปุญชรัสมิ์   ศิริสวัสดิ์
Kamolrat Intaratat
กมลรัฐ อินทรทัศน์
Sukhothai Thammathirat Open University
Kamolrat Intaratat
กมลรัฐ อินทรทัศน์
[email protected]
[email protected]
คำสำคัญ: กลยุทธ์การสื่อสารการตลาด สินค้าหัตถกรรม เว็บไซต์อีคอมเมิร์ซ WWW.ETSY.COM
Marketing communication strategy
Handicrafts
E-commerce website
WWW.ETSY.COM
วันที่เผยแพร่:  6
สำนักพิมพ์: Sukhothai Thammathirat Open University
บทคัดย่อ: The objectives of this research were to study 1) the marketing communication strategies of the artisan e-commerce website www.etsy.com; and 2) the marketing communication design strategies used at www.etsy.com.                  This research used the qualitative research method of in-depth interviews. The key informants were chosen by purposive sampling from among 5 groups: 1) 5 artisans who were involved with www.etsy.com; 2) 5 entrepreneurs who had experience with www.etsy.com; 3) 10 consumers who had had the experience of purchasing products from www.etsy.com; 4) 5 repeat customers who had repeatedly purchased products from www.etsy.com; and 5) 2 website administrators, for a total of 27 key informants. The research tool was an interview form. Data were analyzed deductively. The results showed that 1) the website used two major marketing communication strategies: (1) clarity through creative but precise wording, accurate product descriptions, and clear, descriptive photographs; and (2) straightforward and to-the-point communication that is interesting, with an emphasis on the value the consumer can expect from the product, in a way that will help influence their buying decision. 2) There were two main aspects to the website’s marketing communication design strategies: (1) e-commerce platform design that emphasized convenience and ease of use with clear steps to follow in each part of the buying process, combined with communication channels that enable target groups of consumers to easily interact with and communicate with the website and the vendors at any time; and (2) an attention to detail in every aspect of the web design, including clarity of the photos, especially close-up details of parts that are key points of each product, photos that make it easy for consumers to get the idea and recall each product in a short time, and overall creative design that is modern and cutting edge so consumers are drawn in and impressed, and feel proud to choose items to purchase from www.etsy.com.
การวิจัยครั้งนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษา 1) กลยุทธ์การสื่อสารการตลาดของเว็บไซต์อีคอมเมิร์ซสินค้าหัตถกรรม WWW.ETSY.COM และ 2) กลยุทธ์การออกแบบการสื่อสารการตลาดของของเว็บไซต์ อีคอมเมิร์ซสินค้าหัตถกรรม WWW. ETSY.COM                   การวิจัยนี้เป็นการวิจัยเชิงคุณภาพ ด้วยวิธีการสัมภาษณ์แบบเจาะลึก คัดเลือกกลุ่มผู้ให้ข้อมูลหลัก ด้วยวิธีการเลือกแบบเจาะจงจากผู้ที่เกี่ยวข้องจำนวน 5 กลุ่มได้แก่ 1) กลุ่มผู้ผลิตและจัดจำหน่ายสินค้าหัตถกรรมที่เกี่ยวข้องกับ WWW.ETSY.COM จำนวน 5 คน 2) กลุ่มผู้ประกอบการที่เคยมีประสบการณ์เกี่ยวกับ WWW.ETSY.COM จำนวน 5 คน 3) กลุ่มผู้บริโภคที่มีประสบการณ์การซื้อสินค้าจาก WWW. ETSY.COM จำนวน 10 คน 4) กลุ่มผู้บริโภคที่ซื้อซ้ำจาก WWW.ETSY.COM จำนวน 5 คน และ 5) กลุ่มผู้ดูแลเว็บไซต์ จำนวน 2 คน รวมทั้งสิ้น 27 คน เครื่องมือคือแบบสัมภาษณ์ วิเคราะห์ข้อมูลด้วยการสร้างข้อสรุปผลการวิจัยพบว่า 1) กลยุทธ์การสื่อสารการตลาดของเว็บไซต์อีคอมเมิร์ซสินค้าหัตถกรรม WWW.ETSY.COM คือ (1) ความชัดเจนของการสื่อสารผ่านตัวอักษร คำบรรยายสรรพคุณ และรูปภาพสินค้าที่กระชับ ถูกต้องและสร้างสรรค์ (2) วิธีการสื่อสารที่กระชับ ตรงไปตรงมา น่าสนใจ โดยเน้นการนำเสนอคุณค่าที่ลูกค้าพึงจะได้จากสินค้านั้นๆที่นำไปสู่การตัดสินใจซื้อสินค้า และ 2) กลยุทธ์การออกแบบการสื่อสารการตลาดของเว็บไซต์อีคอมเมิร์ซสินค้าหัตถกรรม WWW.ETSY.COM คือ (1) รูปแบบการออกแบบแพลตฟอร์มที่เน้นความสะดวกและความง่ายในการใช้งาน มีขั้นตอนที่ชัดเจนครบทุกกระบวนการของการซื้อขาย  รวมทั้งการออกแบบช่องทางที่เปิดโอกาสให้กลุ่มเป้าหมายสามารถที่จะสื่อสารในการที่จะมีส่วนร่วมกับเว็บไซต์ได้อย่างสะดวกตลอดเวลา และ (2) การออกแบบที่เน้นการให้ความสำคัญในทุกรายละเอียด ความชัดเจนของรูปภาพสินค้า โดยเฉพาะการเน้นในจุดที่สำคัญที่สุดของสินค้านั้นๆเพื่อให้ลูกค้าสามารถมองเห็นและจดจำได้ง่ายภายในระยะเวลาอันสั้น รวมทั้งเน้นการออกแบบที่สร้างสรรค์  ทันสมัยและนำสมัยเพื่อให้สามารถดึงดูด สร้างประทับใจและภูมิใจที่จะซื้อหรือใช้สินค้าจากเว็บไซต์อีคอมเมิร์ซ WWW.ETSY.COM
URI: https://ir.stou.ac.th/handle/123456789/13033
ปรากฏในกลุ่มข้อมูล:Comm-Theses

แฟ้มในรายการข้อมูลนี้:
แฟ้ม รายละเอียด ขนาดรูปแบบ 
2611500543.pdf2.3 MBAdobe PDFดู/เปิด


รายการทั้งหมดในระบบคิดีได้รับการคุ้มครองลิขสิทธิ์ มีการสงวนสิทธิ์เว้นแต่ที่ระบุไว้เป็นอื่น