Please use this identifier to cite or link to this item: https://ir.stou.ac.th/handle/123456789/13068
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributorWIMON PONBOONKAMNERDen
dc.contributorวิมล ผลบุญกำเนิดth
dc.contributor.advisorSita Yiemkuntitavornen
dc.contributor.advisorศิตา เยี่ยมขันติถาวรth
dc.contributor.otherSukhothai Thammathirat Open Universityen
dc.date.accessioned2025-01-24T08:24:23Z-
dc.date.available2025-01-24T08:24:23Z-
dc.date.created2024
dc.date.issued8/10/2024
dc.identifier.urihttps://ir.stou.ac.th/handle/123456789/13068-
dc.description.abstractThe purpose of this research was to compare the English pronunciation skill of Grade 5 students of Banthung Jumroeng school in Chiang Mai province before and after learning through the use of Jazz Chants activities. The research sample consisted of one classroom of 20 Grade 5 students of Banthung Jumroeng school in Chiang Mai province during the first semester of the academic year 2024, obtained by purposive sampling. The employed research instruments were 1) 9 learning management plans using jazz chants for 9 hours, and 2) an English pronunciation test. Statistics employed for data analysis were mean, standard deviation, and sign test.Research finding showed that the students’ mean score of English pronunciation skill after learning by using Jazz Chants activities was higher than the pre-learning counterpart mean score at the.05 level of statistical significance.en
dc.description.abstractการวิจัยครั้งนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อเปรียบเทียบทักษะการออกเสียงภาษาอังกฤษของนักเรียน  ชั้นประถมศึกษาปีที่ 5 โรงเรียนบ้านทุ่งจำเริง จังหวัดเชียงใหม่ ก่อนและหลังเรียนรู้โดยใช้กิจกรรมแจ๊สแช้นท์                 กลุ่มตัวอย่างที่ใช้ในการวิจัย ได้แก่ นักเรียนชั้นประถมศึกษาปีที่ 5 โรงเรียนบ้านทุ่งจำเริง ภาคการศึกษา 1 ปีการศึกษา 2567 จำนวน 1 ห้องเรียน จำนวน 20 คน ได้มาจากการเลือกกลุ่มตัวอย่างแบบเจาะจง เครื่องมือที่ใช้ในการวิจัย ได้แก่ 1) แผนการจัดการเรียนรู้โดยใช้กิจกรรมแจ๊สแช้นท์ จำนวน 9 แผน ระยะเวลา 9 ชั่วโมง และ 2) แบบทดสอบทักษะการออกเสียงภาษาอังกฤษ สถิติที่ใช้ในการวิเคราะห์ข้อมูลได้แก่ ค่าเฉลี่ย ส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐาน และการทดสอบเครื่องหมาย                 ผลการวิจัยปรากฏว่า นักเรียนที่เรียนโดยใช้กิจกรรมแจ๊สแช้นท์มีคะแนนเฉลี่ยหลังการทดลองสูงขึ้นกว่าก่อนการทดลองอย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ .05th
dc.language.isoth
dc.publisherSukhothai Thammathirat Open University
dc.rightsSukhothai Thammathirat Open University
dc.subjectกิจกรรมแจ๊สแช้นท์ ทักษะการออกเสียง คำศัพท์ภาษาอังกฤษ ประถมศึกษาth
dc.subjectJazz chant activitiesen
dc.subjectPronunciation skillen
dc.subjectEnglish vocabularyen
dc.subject.classificationArts and Humanitiesen
dc.subject.classificationEducationen
dc.subject.classificationTraining for teachers of vocational subjectsen
dc.titleThe Effect of Using Jazz Chants Activities on English Pronunciation Skill  of Grade 5 Students in Schools under the Primary Education Service  Area Office 5 in Chiang Mai Province.en
dc.titleผลการใช้กิจกรรมแจ๊สแช้นท์ที่มีต่อทักษะการออกเสียงภาษาอังกฤษ ของนักเรียนชั้นประถมศึกษาปีที่ 5 โรงเรียนบ้านทุ่งจำเริง จังหวัดเชียงใหม่th
dc.typeIndependent Studyen
dc.typeการศึกษาค้นคว้าอิสระth
dc.contributor.coadvisorSita Yiemkuntitavornen
dc.contributor.coadvisorศิตา เยี่ยมขันติถาวรth
dc.contributor.emailadvisor[email protected]
dc.contributor.emailcoadvisor[email protected]
dc.description.degreenameMaster of Education in Curriculum and Instruction (M.Ed. (Curriculum and Instruction))en
dc.description.degreenameศึกษาศาสตรมหาบัณฑิต แขนงวิชาหลักสูตรและการสอน (ศษ.ม. (หลักสูตรและการสอน))th
dc.description.degreelevelMaster's Degreeen
dc.description.degreelevelปริญญาโทth
dc.description.degreedisciplineMaster of Education (Curriculum and Instruction)en
dc.description.degreedisciplineศึกษาศาสตรมหาบัณฑิต (หลักสูตรและการสอน)th
Appears in Collections:Edu-Theses

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
2602100303.pdf1.58 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.