Please use this identifier to cite or link to this item: https://ir.stou.ac.th/handle/123456789/13149
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributorRUNGTIWA THACHACHANen
dc.contributorรุ่งทิวา ถาจาจั้นth
dc.contributor.advisorWalai Isarankura Na Ayudhayaen
dc.contributor.advisorวลัย อิศรางกูร ณ อยุธยาth
dc.contributor.otherSukhothai Thammathirat Open Universityen
dc.date.accessioned2025-01-24T08:24:59Z-
dc.date.available2025-01-24T08:24:59Z-
dc.date.created2024
dc.date.issued27/5/2024
dc.identifier.urihttps://ir.stou.ac.th/handle/123456789/13149-
dc.description.abstractThe purpose of this Study was to compare the learning achievement before and after learning under Cooperative Learning Using Jigsaw Technique in the Topic of Buddhist Conduct of Life of Grade 7 Students at Benchama Rajrangsarit School, Chachoengsao Province.               The research sample consisted of 40 Grade 7 Students who Studied in the second semester of the academic year 2023 at Benchama Rajrangsarit School, Chachoengsao Province, obtained by cluster sampling.  The research instruments were 1) 4 lesson plans for 11 periods under Cooperative Learning using Jigsaw Technique in the Topic of Buddhist Conduct of Life and 2) learning achievement tests in the topic of  Buddhist Conduct of Life, with difficulty index between 0.24 - 0.79, and discrimination index between 0.24 - 0.79, and reliability coefficients of 0.72 Statistics employed for data analysis were the mean, standard deviation and t-test.The research finding showed that the post-learning achievement in the topic of Buddhist Conduct of Life of the Students who learned under Cooperative Learning Using Jigsaw Technique was higher than their pre- learning counterpart achievement at the .05 level of statistical significance.en
dc.description.abstractการวิจัยครั้งนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อ เปรียบเทียบผลสัมฤทธิ์ทางการเรียนก่อนและหลังเรียนด้วยการจัดการเรียนรู้แบบร่วมมือเทคนิคจิกซอว์ เรื่อง การดำเนินชีวิตของพุทธศาสนิกชนของนักเรียนชั้นมัธยมศึกษาปีที่ 1 โรงเรียนเบญจมราชรังสฤษฎิ์ จังหวัดฉะเชิงเทรา                    กลุ่มตัวอย่างเป็นนักเรียนชั้นมัธยมศึกษาปีที่ 1 โรงเรียนเบญจมราชรังสฤษฎิ์ จังหวัดฉะเชิงเทรา ภาคเรียนที่ 2 ปีการศึกษา 2566 จำนวน 40 คน ได้มาโดยการสุ่มแบบกลุ่มเครื่องมือที่ใช้ในการวิจัย ประกอบด้วย 1) แผนการจัดการเรียนรู้แบบร่วมมือเทคนิคจิกซอว์ เรื่อง การดำเนินชีวิตของพุทธศาสนิกชน จำนวน 4 แผน รวม 11 คาบ และ 2) แบบทดสอบผลสัมฤทธิ์ทางการเรียน เรื่อง  การดำเนินชีวิตของพุทธศาสนิกชน มีความยากง่ายอยู่ระหว่าง 0.24 - 0.79 มีค่าอำนาจจำแนกอยู่ระหว่าง 0.24 - 0.79 และมีค่าความเที่ยงเท่ากับ 0.72 สถิติที่ใช้ในการวิเคราะห์ข้อมูล ได้แก่ ค่าเฉลี่ย ส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐาน และการทดสอบค่าที ผลการวิจัยปรากฏว่า ผลสัมฤทธิ์ทางการเรียน เรื่อง การดำเนินชีวิตของพุทธศาสนิกชนของนักเรียนที่ได้รับการจัดการเรียนรู้แบบร่วมมือเทคนิคจิกซอว์หลังเรียนสูงกว่าก่อนเรียนอย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ .05th
dc.language.isoth
dc.publisherSukhothai Thammathirat Open University
dc.rightsSukhothai Thammathirat Open University
dc.subjectการเรียนรู้แบบร่วมมือเทคนิคจิกซอว์  ผลสัมฤทธิ์ทางการเรียน  สังคมศึกษา  มัธยมศึกษาth
dc.subjectCooperative Learning Using Jigsaw Techniqueen
dc.subjectLearning achievementen
dc.subjectSocial studiesen
dc.subjectSecondary Educationen
dc.subject.classificationSocial Sciencesen
dc.subject.classificationEducationen
dc.titleThe Effects of Cooperative Learning Using Jigsaw Technique in the Topic of Buddhist Conduct of Life on Learning Achievement of Grade 7 Students at Benchama  Rajrangsarit School, Chachoengsao Provinceen
dc.titleการจัดการเรียนรู้เแบบร่วมมือเทคนิคจิกซอว์ เรื่อง การดำเนินชีวิต ของพุทธศาสนิกชน ที่มีต่อผลสัมฤทธิ์ทางการเรียนของนักเรียน ชั้นมัธยมศึกษาปีที่ 1 โรงเรียนเบญจมราชรังสฤษฎิ์ จังหวัดฉะเชิงเทราth
dc.typeIndependent Studyen
dc.typeการศึกษาค้นคว้าอิสระth
dc.contributor.coadvisorWalai Isarankura Na Ayudhayaen
dc.contributor.coadvisorวลัย อิศรางกูร ณ อยุธยาth
dc.contributor.emailadvisor[email protected]
dc.contributor.emailcoadvisor[email protected]
dc.description.degreenameMaster of Education in Curriculum and Instruction (M.Ed. (Curriculum and Instruction))en
dc.description.degreenameศึกษาศาสตรมหาบัณฑิต แขนงวิชาหลักสูตรและการสอน (ศษ.ม. (หลักสูตรและการสอน))th
dc.description.degreelevelMaster's Degreeen
dc.description.degreelevelปริญญาโทth
dc.description.degreedisciplineMaster of Education (Curriculum and Instruction)en
dc.description.degreedisciplineศึกษาศาสตรมหาบัณฑิต (หลักสูตรและการสอน)th
Appears in Collections:Edu-Theses

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
2632102154.pdf2.16 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.