Please use this identifier to cite or link to this item:
https://ir.stou.ac.th/handle/123456789/13149
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor | RUNGTIWA THACHACHAN | en |
dc.contributor | รุ่งทิวา ถาจาจั้น | th |
dc.contributor.advisor | Walai Isarankura Na Ayudhaya | en |
dc.contributor.advisor | วลัย อิศรางกูร ณ อยุธยา | th |
dc.contributor.other | Sukhothai Thammathirat Open University | en |
dc.date.accessioned | 2025-01-24T08:24:59Z | - |
dc.date.available | 2025-01-24T08:24:59Z | - |
dc.date.created | 2024 | |
dc.date.issued | 27/5/2024 | |
dc.identifier.uri | https://ir.stou.ac.th/handle/123456789/13149 | - |
dc.description.abstract | The purpose of this Study was to compare the learning achievement before and after learning under Cooperative Learning Using Jigsaw Technique in the Topic of Buddhist Conduct of Life of Grade 7 Students at Benchama Rajrangsarit School, Chachoengsao Province. The research sample consisted of 40 Grade 7 Students who Studied in the second semester of the academic year 2023 at Benchama Rajrangsarit School, Chachoengsao Province, obtained by cluster sampling. The research instruments were 1) 4 lesson plans for 11 periods under Cooperative Learning using Jigsaw Technique in the Topic of Buddhist Conduct of Life and 2) learning achievement tests in the topic of Buddhist Conduct of Life, with difficulty index between 0.24 - 0.79, and discrimination index between 0.24 - 0.79, and reliability coefficients of 0.72 Statistics employed for data analysis were the mean, standard deviation and t-test.The research finding showed that the post-learning achievement in the topic of Buddhist Conduct of Life of the Students who learned under Cooperative Learning Using Jigsaw Technique was higher than their pre- learning counterpart achievement at the .05 level of statistical significance. | en |
dc.description.abstract | การวิจัยครั้งนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อ เปรียบเทียบผลสัมฤทธิ์ทางการเรียนก่อนและหลังเรียนด้วยการจัดการเรียนรู้แบบร่วมมือเทคนิคจิกซอว์ เรื่อง การดำเนินชีวิตของพุทธศาสนิกชนของนักเรียนชั้นมัธยมศึกษาปีที่ 1 โรงเรียนเบญจมราชรังสฤษฎิ์ จังหวัดฉะเชิงเทรา กลุ่มตัวอย่างเป็นนักเรียนชั้นมัธยมศึกษาปีที่ 1 โรงเรียนเบญจมราชรังสฤษฎิ์ จังหวัดฉะเชิงเทรา ภาคเรียนที่ 2 ปีการศึกษา 2566 จำนวน 40 คน ได้มาโดยการสุ่มแบบกลุ่มเครื่องมือที่ใช้ในการวิจัย ประกอบด้วย 1) แผนการจัดการเรียนรู้แบบร่วมมือเทคนิคจิกซอว์ เรื่อง การดำเนินชีวิตของพุทธศาสนิกชน จำนวน 4 แผน รวม 11 คาบ และ 2) แบบทดสอบผลสัมฤทธิ์ทางการเรียน เรื่อง การดำเนินชีวิตของพุทธศาสนิกชน มีความยากง่ายอยู่ระหว่าง 0.24 - 0.79 มีค่าอำนาจจำแนกอยู่ระหว่าง 0.24 - 0.79 และมีค่าความเที่ยงเท่ากับ 0.72 สถิติที่ใช้ในการวิเคราะห์ข้อมูล ได้แก่ ค่าเฉลี่ย ส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐาน และการทดสอบค่าที ผลการวิจัยปรากฏว่า ผลสัมฤทธิ์ทางการเรียน เรื่อง การดำเนินชีวิตของพุทธศาสนิกชนของนักเรียนที่ได้รับการจัดการเรียนรู้แบบร่วมมือเทคนิคจิกซอว์หลังเรียนสูงกว่าก่อนเรียนอย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ .05 | th |
dc.language.iso | th | |
dc.publisher | Sukhothai Thammathirat Open University | |
dc.rights | Sukhothai Thammathirat Open University | |
dc.subject | การเรียนรู้แบบร่วมมือเทคนิคจิกซอว์ ผลสัมฤทธิ์ทางการเรียน สังคมศึกษา มัธยมศึกษา | th |
dc.subject | Cooperative Learning Using Jigsaw Technique | en |
dc.subject | Learning achievement | en |
dc.subject | Social studies | en |
dc.subject | Secondary Education | en |
dc.subject.classification | Social Sciences | en |
dc.subject.classification | Education | en |
dc.title | The Effects of Cooperative Learning Using Jigsaw Technique in the Topic of Buddhist Conduct of Life on Learning Achievement of Grade 7 Students at Benchama Rajrangsarit School, Chachoengsao Province | en |
dc.title | การจัดการเรียนรู้เแบบร่วมมือเทคนิคจิกซอว์ เรื่อง การดำเนินชีวิต ของพุทธศาสนิกชน ที่มีต่อผลสัมฤทธิ์ทางการเรียนของนักเรียน ชั้นมัธยมศึกษาปีที่ 1 โรงเรียนเบญจมราชรังสฤษฎิ์ จังหวัดฉะเชิงเทรา | th |
dc.type | Independent Study | en |
dc.type | การศึกษาค้นคว้าอิสระ | th |
dc.contributor.coadvisor | Walai Isarankura Na Ayudhaya | en |
dc.contributor.coadvisor | วลัย อิศรางกูร ณ อยุธยา | th |
dc.contributor.emailadvisor | [email protected] | |
dc.contributor.emailcoadvisor | [email protected] | |
dc.description.degreename | Master of Education in Curriculum and Instruction (M.Ed. (Curriculum and Instruction)) | en |
dc.description.degreename | ศึกษาศาสตรมหาบัณฑิต แขนงวิชาหลักสูตรและการสอน (ศษ.ม. (หลักสูตรและการสอน)) | th |
dc.description.degreelevel | Master's Degree | en |
dc.description.degreelevel | ปริญญาโท | th |
dc.description.degreediscipline | Master of Education (Curriculum and Instruction) | en |
dc.description.degreediscipline | ศึกษาศาสตรมหาบัณฑิต (หลักสูตรและการสอน) | th |
Appears in Collections: | Edu-Theses |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
2632102154.pdf | 2.16 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.