Please use this identifier to cite or link to this item: https://ir.stou.ac.th/handle/123456789/13189
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributorMatthana Yaminen
dc.contributorมัทนา ยามินth
dc.contributor.advisorThanarat Sirisawadien
dc.contributor.advisorธนรัชฏ์ ศิริสวัสดิ์th
dc.contributor.otherSukhothai Thammathirat Open Universityen
dc.date.accessioned2025-01-24T08:25:18Z-
dc.date.available2025-01-24T08:25:18Z-
dc.date.created2024
dc.date.issued21/11/2024
dc.identifier.urihttps://ir.stou.ac.th/handle/123456789/13189-
dc.description.abstractThe objectives of this independent study were to (1) create an e-book entitled the Story of Thepha, My Home Town for Grade 2 students at Ban Khlong Pradu School in Songkhla province; and (2) study the opinions of Grade 2 students at Ban Khlong Pradu School in Songkhla province towards the e-book entitled the Story of Thepha, My Hometown.The research sample consisted of three Thai language experts, three educational technology experts, and 11 Grade 2 students at Ban Khlong Pradu School in Songkhla province, all of whom were purposively selected.  The employed study tools were (1) an e-book entitled the Story of Thepha, My Hometown for Grade 2 students at Ban Khlong Pradu School in Songkhla province;  (2) a scale to assess quality of the e-book entitled the Story of Thepha, My Hometown; and  (3) a questionnaire on opinions of Grade 2 students towards the e-book entitled the Story of Thepha, My Hometown.  Statistics employed for data analysis were the mean, and standard deviation.The findings of the study revealed that (1) the e-book entitled the Story of Thepha,  My Hometown for Grade 2 students at Ban Khlong Pradu School in Songkhla province had contents comprising five chapters as follows: The History of Thepha District; Historical Tourist Attractions; Natural Tourist Attractions; Good Things of Thepha District; and Place Names; each chapter had a glossary and end-of-chapter activities; and (2) regarding the results of quality verification of the created e-book, it was found that the Thai language experts and the educational technology experts had opinions that the overall quality of the created e-book was appropriate at the highest level; also, the students had opinions that the e-book as a whole was appropriate at the highest level.en
dc.description.abstractการศึกษาค้นคว้าอิสระครั้งนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อ (1) สร้างหนังสืออิเล็กทรอนิกส์ เรื่อง เทพา บ้านฉัน สำหรับนักเรียนชั้นประถมศึกษาปีที่ 2 โรงเรียนบ้านคลองประดู่ จังหวัดสงขลา และ  (2) ศึกษาความคิดเห็นของนักเรียนชั้นประถมศึกษาปีที่ 2 โรงเรียนบ้านคลองประดู่ จังหวัดสงขลาที่มีต่อหนังสืออิเล็กทรอนิกส์ เรื่อง เทพา บ้านฉันกลุ่มตัวอย่าง ได้แก่ ผู้เชี่ยวชาญด้านภาษาไทย จำนวน 3 ท่าน ผู้เชี่ยวชาญด้านเทคโนโลยีการศึกษา จำนวน 3 ท่าน และนักเรียนชั้นประถมศึกษาปีที่ 2 โรงเรียนบ้านคลองประดู่ จังหวัดสงขลา จำนวน 11 คน เลือกแบบเจาะจง เครื่องมือที่ใช้ในการศึกษา ได้แก่ (1) หนังสืออิเล็กทรอนิกส์ เรื่อง เทพา บ้านฉัน สำหรับนักเรียนชั้นประถมศึกษาปีที่ 2 โรงเรียนบ้านคลองประดู่ จังหวัดสงขลา (2) แบบประเมินคุณภาพหนังสืออิเล็กทรอนิกส์ เรื่อง เทพา บ้านฉัน และ (3) แบบสอบถามความคิดเห็นของนักเรียน ชั้นประถมศึกษาปีที่ 2 ที่มีต่อหนังสืออิเล็กทรอนิกส์ เรื่อง เทพา บ้านฉัน  สถิติที่ใช้ในการวิเคราะห์ข้อมูล คือ ค่าเฉลี่ย และส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐานผลการศึกษาปรากฏว่า (1) หนังสืออิเล็กทรอนิกส์ เรื่อง เทพา บ้านฉัน สำหรับนักเรียน ชั้นประถมศึกษาปีที่ 2 โรงเรียนบ้านคลองประดู่ จังหวัดสงขลา ประกอบด้วยเนื้อหาจำนวน 5 บท ได้แก่ ประวัติอำเภอเทพา สถานที่ท่องเที่ยวเชิงประวัติศาสตร์ สถานที่ท่องเที่ยวเชิงธรรมชาติ ของดีอำเภอเทพา และภูมินาม แต่ละบท มีคำอธิบายศัพท์ กิจกรรมท้ายบท และ (2) ผลตรวจสอบคุณภาพของหนังสืออิเล็กทรอนิกส์ที่สร้างขึ้น พบว่าผู้เชี่ยวชาญด้านภาษาไทยและผู้เชี่ยวชาญด้านเทคโนโลยีการศึกษา มีความเห็นว่าในภาพรวมมีความเหมาะสมอยู่ในระดับมากที่สุด และนักเรียนมีความคิดเห็นว่าหนังสืออิเล็กทรอนิกส์ในภาพรวมมีความเหมาะสมอยู่ในระดับมากที่สุดth
dc.language.isoth
dc.publisherSukhothai Thammathirat Open University
dc.rightsSukhothai Thammathirat Open University
dc.subjectหนังสืออิเล็กทรอนิกส์  อำเภอเทพา  ประถมศึกษา  ภาษาไทยth
dc.subjectE-booken
dc.subjectThepha districten
dc.subjectPrimary educationen
dc.subjectThai languageen
dc.subject.classificationSocial Sciencesen
dc.subject.classificationEducationen
dc.titleThe Creation of an E-Book Entitled the Story of Thepha, My Hometown for Grade 2 Students at Ban Khlong Pradu School in Songkhla Provinceen
dc.titleการสร้างหนังสืออิเล็กทรอนิกส์ เรื่อง เทพา บ้านฉัน สำหรับนักเรียน ชั้นประถมศึกษาปีที่ 2 โรงเรียนบ้านคลองประดู่ จังหวัดสงขลาth
dc.typeIndependent Studyen
dc.typeการศึกษาค้นคว้าอิสระth
dc.contributor.coadvisorThanarat Sirisawadien
dc.contributor.coadvisorธนรัชฏ์ ศิริสวัสดิ์th
dc.contributor.emailadvisor[email protected]
dc.contributor.emailcoadvisor[email protected]
dc.description.degreenameMaster of Education in Curriculum and Instruction (M.Ed. (Curriculum and Instruction))en
dc.description.degreenameศึกษาศาสตรมหาบัณฑิต แขนงวิชาหลักสูตรและการสอน (ศษ.ม. (หลักสูตรและการสอน))th
dc.description.degreelevelMaster's Degreeen
dc.description.degreelevelปริญญาโทth
dc.description.degreedisciplineMaster of Education (Curriculum and Instruction)en
dc.description.degreedisciplineศึกษาศาสตรมหาบัณฑิต (หลักสูตรและการสอน)th
Appears in Collections:Edu-Theses

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
2642101329.pdf1.46 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.