Please use this identifier to cite or link to this item: https://ir.stou.ac.th/handle/123456789/13221
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorสุวรรณี ยหะกรth_TH
dc.contributor.authorจุฑาทิพย์ มงคลรัตนาสิทธิ์th_TH
dc.contributor.otherมหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราช.สาขาวิชาศึกษาศาสตร์th_TH
dc.date.accessioned2025-01-24T08:25:33Z-
dc.date.available2025-01-24T08:25:33Z-
dc.date.issued2566-
dc.identifier.urihttps://ir.stou.ac.th/handle/123456789/13221en_US
dc.description.abstractการวิจัยครั้งนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อเปรียบเทียบความสามารถในการอ่านคำสระเปลี่ยนรูปวิชาภาษาไทยของนักเรียนชั้นประถมศึกษาปีที่ 1 โรงเรียนวัดพระประโทณเจดีย์ จังหวัดนครปฐม ระหว่างก่อนและหลังการใช้บทเรียนคอมพิวเตอร์ช่วยสอน               กลุ่มตัวอย่างที่ใช้ในการวิจัยครั้งนี้ คือ นักเรียนชั้นประถมศึกษาปีที่ 1 โรงเรียนวัดพระประโทณเจดีย์ จังหวัดนครปฐม ปีการศึกษา 2567  จำนวน 1 ห้องเรียน จำนวนนักเรียน 6 คน ได้มาโดยการเลือกแบบเจาะจง เครื่องมือที่ใช้ในการวิจัยได้แก่ (1) บทเรียนคอมพิวเตอร์ช่วยสอน เรื่องสระเปลี่ยนรูป (2) แผนการจัดการเรียนรู้เรื่อง สระเปลี่ยนรูป และ (3) แบบวัดความสามารถในการอ่านคำสระเปลี่ยนรูป สถิติที่ใช้ในการวิเคราะห์ข้อมูล ได้แก่ ค่าเฉลี่ย  ส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐาน และการทดสอบเครื่องหมาย               ผลการวิจัยพบว่า ความสามารถในการอ่านคำสระเปลี่ยนรูปของนักเรียน ชั้นประถมศึกษาปีที่ 1 โรงเรียนวัดพระประโทณเจดีย์ จังหวัดนครปฐม  หลังการจัดการเรียนรู้ด้วยบทเรียนคอมพิวเตอร์ช่วยสอนสูงกว่าก่อนเรียนอย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ .01th_TH
dc.language.isothen_US
dc.publisherมหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราชth_TH
dc.rightsมหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราชth_TH
dc.sourceBorn digitalen_US
dc.subjectมหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราช.สาขาวิชาศึกษาศาสตร์--วิทยานิพนธ์th_TH
dc.subjectมหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราช.สาขาวิชาหลักสูตรและการสอน--วิทยานิพนธ์th_TH
dc.subjectภาษาไทย--การอ่านth_TH
dc.subjectภาษา--ตัวสะกดth_TH
dc.subjectเสียงสระth_TH
dc.subjectการศึกษาอิสระ--หลักสูตรและการสอนth_TH
dc.titleผลการใช้บทเรียนคอมพิวเตอร์ช่วยสอน เรื่อง สระเปลี่ยนรูป ที่มีผลต่อความสามารถในการอ่านคำสระเปลี่ยนรูปวิชาภาษาไทยของนักเรียน ชั้นประถมศึกษาปีที่ 1 โรงเรียนวัดพระประโทณเจดีย์  จังหวัดนครปฐมth_TH
dc.title.alternativeEffect of Using Computer-Assisted Lessons in the Topic of Conjugation of Verbs on Thai Conjugation of Verbs Reading Ability in the Thai Language Subject of Grade 1 Students at Wat Phra Prathon Chedi School in Nakhon Prathom Provinceen_US
dc.typeIndependent Studyen_US
dc.degree.nameศึกษาศาสตรมหาบัณฑิต (หลักสูตรและการสอน)th_TH
dc.degree.levelปริญญาโทth_TH
dc.degree.disciplineสาขาวิชาศึกษาศาสตร์th_TH
dc.degree.grantorมหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราชth_TH
dc.description.abstractalternativeThe objective of this research was to compare Thai conjugation of verbs reading ability in the Thai language subject of Grade 1 students at Wat Phra Prathon Chedi School in Nakhon Pathom province before and after using computer-assisted lessons. The research sample consisted of six purposively selected Grade 1 students in an intact classroom of Wat Phra Pathom Chedi School in Nakhon Pathom province in  the academic year 2024.  The employed research tools were (1) computer-assisted lessons on the topic of conjugation of verbs, (2) learning management plans on the topic of conjugation of verbs, and (3) an evaluation form to assess the ability to read words with conjugation of verbs.  Statistics employed for data analysis were the mean, standard deviation, and sign test. The research finding revealed that after learning from the computer-assisted lessons, the post-learning ability to read words with conjugation of verbs of Grade 1 students at Phra Pathom Chedi School in Nakhon Pathom province was significantly higher than their pre-learning counterpart ability at the .01 level of statistical significance.en_US
Appears in Collections:Edu-Independent study

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
2652100625.pdf10.77 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.