Please use this identifier to cite or link to this item: https://ir.stou.ac.th/handle/123456789/13249
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributorJUNTHANEE HERMNANGen
dc.contributorจันทนีย์ เฮิมนางth
dc.contributor.advisorWunlapa Sabaiyingen
dc.contributor.advisorวัลภา สบายยิ่งth
dc.contributor.otherSukhothai Thammathirat Open Universityen
dc.date.accessioned2025-01-24T08:25:48Z-
dc.date.available2025-01-24T08:25:48Z-
dc.date.created2024
dc.date.issued25/9/2024
dc.identifier.urihttps://ir.stou.ac.th/handle/123456789/13249-
dc.description.abstractThe purposes of this research were to 1) compare the public consciousness of students before and after using a guidance activities package with a growth mindset to strengthen public consciousness, and 2) study students’ satisfaction on the guidance activities package.The sample were 35 Grade 8 students in one classroom of 2023 academic year at Pai Wittayakarn School by using a cluster sampling method. The instruments were 1) a guidance activities package by using a growth mindset to strengthen public consciousness, 2) an assessment form to measure public consciousness and 3) a form to assess satisfaction on the guidance activities package. Data were analyzed by mean, standard deviation and t-test.The results found that 1) after using the guidance activities package by using a growth mindset to strengthen public consciousness, students had public consciousness higher than before using it with statistical significance at .05, and 2) after participating in the activity, students were satisfied with the use of the guidance activity package by using a growth mindset to strengthen public consciousness at high level.en
dc.description.abstractการวิจัยครั้งนี้ มีวัตถุประสงค์เพื่อ 1) เปรียบเทียบจิตสาธารณะของนักเรียนก่อนและหลังการใช้ชุดกิจกรรมแนะแนวตามกรอบความคิดแบบเติบโตเพื่อเสริมสร้างจิตสาธารณะ และ 2) ศึกษาความพึงพอใจของนักเรียนที่มีต่อชุดกิจกรรมแนะแนวตามกรอบความคิดแบบเติบโตเพื่อเสริมสร้าง จิตสาธารณะ กลุ่มตัวอย่างเป็นนักเรียนระดับชั้นมัธยมศึกษาปีที่ 2 ปีการศึกษา 2566 โรงเรียนปายวิทยาคาร จำนวน 1 ห้องเรียน จำนวนนักเรียน 35 คน โดยใช้วิธีการสุ่มแบบกลุ่ม เครื่องมือที่ใช้ในการวิจัย ได้แก่ 1) ชุดกิจกรรมแนะแนวตามกรอบความคิดแบบเติบโตเพื่อเสริมสร้างจิตสาธารณะ 2) แบบวัดจิตสาธารณะ และ 3) แบบสำรวจความพึงพอใจที่มีต่อชุดกิจกรรมแนะแนวตามกรอบความคิดแบบเติบโตเพื่อเสริมสร้างจิตสาธารณะ การวิเคราะห์ข้อมูล โดยการหาค่าเฉลี่ย ค่าเบี่ยงเบนมาตรฐาน และการทดสอบค่าทีผลการวิจัยพบว่า 1) ภายหลังการใช้ชุดกิจกรรมแนะแนวตามกรอบความคิดแบบเติบโตเพื่อเสริมสร้างจิตสาธารณะ นักเรียนมีจิตสาธารณะสูงขึ้น อย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ .05 และ 2) หลังการเข้าร่วมกิจกรรมนักเรียนมีความพึงพอใจต่อการใช้ชุดกิจกรรมแนะแนวตามกรอบความคิดแบบเติบโตเพื่อเสริมสร้างจิตสาธารณะ ในระดับมากth
dc.language.isoth
dc.publisherSukhothai Thammathirat Open University
dc.rightsSukhothai Thammathirat Open University
dc.subjectชุดกิจกรรมแนะแนว  จิตสาธารณะ  กรอบความคิดแบบเติบโตth
dc.subjectGuidance Activities Packageen
dc.subjectPublic Consciousnessen
dc.subjectGrowth Mindseten
dc.subject.classificationPsychologyen
dc.subject.classificationEducationen
dc.subject.classificationEducation scienceen
dc.titleThe Effects of using a Guidance Activities Package with a Growth Mindset to Reinforce Public Consciousness  of  Students at Pai Wittayakarn School in Mae Hong Son Provinceen
dc.titleผลการใช้ชุดกิจกรรมแนะแนวตามกรอบความคิดแบบเติบโตเพื่อเสริมสร้าง จิตสาธารณะของนักเรียน โรงเรียนปายวิทยาคาร จังหวัดแม่ฮ่องสอนth
dc.typeIndependent Studyen
dc.typeการศึกษาค้นคว้าอิสระth
dc.contributor.coadvisorWunlapa Sabaiyingen
dc.contributor.coadvisorวัลภา สบายยิ่งth
dc.contributor.emailadvisor[email protected]
dc.contributor.emailcoadvisor[email protected]
dc.description.degreenameMaster of Education in Guidance and Psychological Counseling (M.Ed. (Guidance and Psychological Counseling))en
dc.description.degreenameศึกษาศาสตรมหาบัณฑิต แขนงวิชาการแนะแนวและการปรึกษาเชิงจิตวิทยา (ศษ.ม. (การแนะแนวและการปรึกษาเชิงจิตวิทยา))th
dc.description.degreelevelMaster's Degreeen
dc.description.degreelevelปริญญาโทth
dc.description.degreedisciplineMaster of Education (Guidance and Psychological Counseling)en
dc.description.degreedisciplineศึกษาศาสตรมหาบัณฑิต (การแนะแนวและการปรึกษาเชิงจิตวิทยา)th
Appears in Collections:Edu-Theses

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
2652800174.pdf2.39 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.