Please use this identifier to cite or link to this item:
https://ir.stou.ac.th/handle/123456789/13280
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.advisor | กิ่งพร ทองใบ | th_TH |
dc.contributor.author | วราภรณ์ โด่งดัง | th_TH |
dc.contributor.other | มหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราช.สาขาวิชาวิทยาการจัดการ | th_TH |
dc.date.accessioned | 2025-01-24T08:37:19Z | - |
dc.date.available | 2025-01-24T08:37:19Z | - |
dc.date.issued | 2566 | - |
dc.identifier.uri | https://ir.stou.ac.th/handle/123456789/13280 | en_US |
dc.description | การศึกษาเฉพาะกรณี (บท.ม.(บริหารธุรกิจ))-- มหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราช, 2566 | th_TH |
dc.description.abstract | การศึกษานี้ มีวัตถุประสงค์เพื่อ (1) ศึกษาปัจจัยส่วนบุคคล และปัจจัยส่วนประสมทางการตลาด ในการเลือกเช่าหอพักของนักศึกษาใหม่ มหาวิทยาลัยราชภัฏสุรินทร์ (2) ศึกษาระดับการตัดสินใจเลือกเช่าหอพักของนักศึกษาใหม่ มหาวิทยาลัยราชภัฏสุรินทร์ (3) เปรียบเทียบระดับการตัดสินใจเลือกเช่าหอพัก จำแนกตามปัจจัยส่วนบุคคลของนักศึกษาใหม่ มหาวิทยาลัยราชภัฏสุรินทร์ และ (4) วิเคราะห์อิทธิพลของ ส่วนประสมทางการตลาดที่ส่งผลต่อระดับการตัดสินใจเลือกเช่าหอพักของนักศึกษาใหม่ มหาวิทยาลัยราชภัฏสุรินทร์การศึกษานี้เป็นการวิจัยเชิงปริมาณ ประชากรที่ใช้ในการวิจัย คือ นักศึกษาใหม่มหาวิทยาลัยราชภัฏสุรินทร์ จำนวน 100 คน โดยใช้เทคนิคการเลือกตัวอย่างแบบเจาะจง เครื่องมือที่ใช้ คือแบบสอบถาม สถิติที่ใช้ในการวิเคราะห์ข้อมูล ได้แก่ ความถี่ ร้อยละ ค่าเฉลี่ย ส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐาน ค่าสัมประสิทธิ์สหสัมพันธ์ ค่าสัมประสิทธิ์การถดถอย และค่าสัมประสิทธิ์สหสัมพันธ์พหุคูณ ผลการศึกษาพบว่า (1) ปัจจัยส่วนบุคคล ของผู้ตอบแบบสอบถาม ส่วนใหญ่เป็นเพศหญิง อายุ 18 - 20 ปี การศึกษาระดับอนุปริญญา รายได้ต่อเดือน 3,000 – 5,000 บาท และภูมิลำเนาอยู่จังหวัดสุรินทร์ และปัจจัยส่วนประสมทางการตลาด ในภาพรวมที่อยู่ในระดับมากที่สุด มีค่าเฉลี่ย เท่ากับ 4.50 คือ ด้านกระบวนการส่งมอบบริการ (2) ระดับการตัดสินใจเลือกเช่าหอพัก ในภาพรวมที่อยู่ในระดับมากที่สุด มีค่าเฉลี่ย เท่ากับ 4.67 คือ การตระหนักถึงปัญหา (3) ปัจจัยส่วนบุคคล ด้านเพศ ภูมิลำเนา อายุ และรายได้ต่อเดือน ที่แตกต่างกัน มีระดับการตัดสินใจเลือกเช่าหอพัก ของนักศึกษาใหม่แตกต่างกัน อย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ 0.05 และ (4) ส่วนประสมทางการตลาด ด้านผลิตภัณฑ์ และด้านกระบวนการส่งมอบบริการร่วมกันมีอิทธิพลต่อการตัดสินใจเลือกเช่าหอพักของนักศึกษาใหม่ มหาวิทยาลัยราชภัฏสุรินทร์ ร้อยละ 87.9 อย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ 0.05 | th_TH |
dc.language.iso | th | en_US |
dc.publisher | มหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราช | th_TH |
dc.rights | มหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราช | th_TH |
dc.source | Born digital | en_US |
dc.subject | ส่วนประสมทางการตลาด และมหาวิทยาลัยราชภัฏสุรินทร์ | th_TH |
dc.subject | มหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราช.สาขาวิชาวิทยาการจัดการ--การศึกษาเฉพาะกรณี | th_TH |
dc.subject | มหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราช.แขนงวิชาบริหารธุรกิจ--การศึกษาเฉพาะกรณี | th_TH |
dc.title | ปัจจัยที่มีผลต่อการตัดสินใจเลือกเช่าหอพักของนักศึกษาใหม่มหาวิทยาลัยราชภัฏสุรินทร์ | th_TH |
dc.title.alternative | FACTORS AFFECTING RENTAL DORMITORY OF NEW STUDENTS IN SURINDRA RAJABHAT UNIVERSITY | en_US |
dc.type | Independent Study | en_US |
dc.degree.name | บริหารธุรกิจมหาบัณฑิต (บริหารธุรกิจ) | th_TH |
dc.degree.level | ปริญญาโท | th_TH |
dc.degree.discipline | สาขาวิชาวิทยาการจัดการ | th_TH |
dc.degree.grantor | มหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราช | th_TH |
dc.description.abstractalternative | The purposes of this study were to (1) Study personal factors and Marketing Mix factors of rental dormitory of new students in Surindra Rajabhat University; (2) Study the level of rental dormitory decision of new students in Surindra Rajabhat University, (3) Compare the level of rental dormitory decision of new students, classified by personal factors; and (4) analyze the influence of market mix factors on the level of rental dormitory decision of new students in Surindra Rajabhat University. This study was quantitative research. The population used in this study was new students of Surindra Rajabhat University. The sample size was 100 students, using purposive sampling technique. A research tool used was a questionnaire. The statistics used for data analysis included frequency, percentage, mean, standard deviation, Correlation coefficient, Regression coefficient, and Multiple Correlation Coefficient.The results of the study showed that (1) most of the respondents. were female, aged 18 – 20 years old, held diploma degree, with average monthly income of 3,000 – 5,000 baht, and lived in Surin Province. The overall level of marketing mix factors was at the highest level with average value of 4.50 in Process service Delivery. (2) The overall level of rental of dormitory decision was the highest level. The average value was 4.67 in awareness of the problem. (3) New students with different personal factors in terms of gender, age, residence, and monthly average income had the level of rental dormitory decision at statistically significant difference in the level of 0.05. (4) Marketing mix factors of product and process jointly influenced rental dormitory decision of new students in Surindra Rajabhat University for 87.9 percent, with statistical significance level of 0.05. | en_US |
Appears in Collections: | Manage-Independent study |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
2633002213.pdf | 2.08 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.