Please use this identifier to cite or link to this item:
https://ir.stou.ac.th/handle/123456789/13287
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor | TEERASAK TAAOD | en |
dc.contributor | ธีรศักดิ์ ต๊ะอ๊อด | th |
dc.contributor.advisor | Narubodee Wathanakom | en |
dc.contributor.advisor | นฤบดี วรรธนาคม | th |
dc.contributor.other | Sukhothai Thammathirat Open University | en |
dc.date.accessioned | 2025-01-24T08:37:20Z | - |
dc.date.available | 2025-01-24T08:37:20Z | - |
dc.date.created | 2024 | |
dc.date.issued | 26/5/2024 | |
dc.identifier.uri | https://ir.stou.ac.th/handle/123456789/13287 | - |
dc.description.abstract | This study aims to (1) study personal factors of members of Baan Mae Thang Si Satchanalai Rubber Market Farmer Group, Sukhothai Province who decided to purchase fertilizer used in rubber plantations; (2) compare decision to purchase fertilizers used in rubber plantations of members of the Baan Mae Thang Si Satchanalai Rubber Market Farmer Group, classified by personal factors; and (3) analyze marketing mix factors that affect decision to purchase fertilizers used in rubber plantations of members of the Baan Mae Thang Si Satchanalai Rubber Market Farmer Group in Sukhothai Province.This study is quantitative research. The population was 78 members of Ban Mae Thang Si Satchanalai Rubber Market Farmer Group in Sukhothai Province. Statistics used for data analysis were statistics to test for differences, t-values for the two population groups. Statistics used in the research include frequency, percentage, mean, standard deviation and multiple regression.The results of the study found that (1) the majority of respondents were female, aged between 31-40 years, with primary school education. The amount of rubber plantation area was more than 20 rai and the average annual household income was less than or equal to 50,000 baht, 50,001 - 80,000 baht, and 140,001 baht or more. (2) members with personal factors in terms of different gender, age, and number of different rubber-growing areas made decision to purchase fertilizer used in rubber plantations differently at the statistical significance level of 0.05. (3) Marketing mix factors regarding price affected the decision to purchase fertilizerก used in rubber plantations at the statistical significance level of 0.05. | en |
dc.description.abstract | การศึกษานี้มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษา (1) ปัจจัยส่วนบุคคลของสมาชิกกลุ่มเกษตรกรตลาดยางพาราบ้านแม่ทางศรีสัชนาลัย จังหวัดสุโขทัยที่ตัดสินใจซื้อปุ๋ยที่ใช้ในสวนยางพารา (2) เปรียบเทียบความแตกต่างของการตัดสินใจซื้อปุ๋ยที่ใช้ในสวนยางพาราของสมาชิกกลุ่มเกษตรกรตลาดยางพาราบ้านแม่ทางศรีสัชนาลัย จังหวัดสุโขทัย จำแนกตามปัจจัยส่วนบุคคล (3) ปัจจัยส่วนประสมทางการตลาดที่ส่งผลต่อการตัดสินใจซื้อปุ๋ย ที่ใช้ในสวนยางพาราของสมาชิกกลุ่มเกษตรกรตลาดยางพาราบ้านแม่ทางศรีสัชนาลัย จังหวัดสุโขทัยการศึกษานี้เป็นการวิจัยเชิงปริมาณ ประชากร คือ สมาชิกกลุ่มเกษตรกรตลาดยางพาราบ้านแม่ทางศรีสัชนาลัย จังหวัดสุโขทัย มีสมาชิกจำนวน 78 ราย สถิติที่ใช้ในการการวิเคราะห์ใช้สถิติทดสอบหาความแตกต่าง ค่าที สำหรับประชากร 2 กลุ่ม สถิติที่ใช้ในการวิจัยได้แก่ ความถี่ ค่าร้อยละ ค่าเฉลี่ย ค่าส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐาน และการถดถอยเชิงพหุคูณ ผลการศึกษาพบว่า (1) ผู้ตอบแบบสอบถามส่วนใหญ่เป็นเพศหญิง อายุ 31-40 ปี มีระดับการศึกษาประถมศึกษา จำนวนพื้นที่ปลูกยางมากกว่า 20 ไร่ มีรายได้ของครัวเรือนเฉลี่ยต่อปีน้อยกว่าหรือเท่ากับ 50,000 บาท 50,001 – 80,000 บาท และ140,001 บาท ขึ้นไป (2) ปัจจัยส่วนบุคคลด้านเพศ อายุ จำนวนพื้นที่ปลูกยางที่แตกต่างกัน มีการตัดสินใจซื้อปุ๋ยที่ใช้ในสวนยางพาราแตกต่างกันที่ระดับนัยสำคัญทางสถิติที่ 0.05 (3) ปัจจัยส่วนประสมทางการตลาดด้านราคา ส่งผลต่อการตัดสินใจซื้อปุ๋ยที่ใช้ในสวนยางพารา ที่ระดับนัยสำคัญทางสถิติที่ 0.05 | th |
dc.language.iso | th | |
dc.publisher | Sukhothai Thammathirat Open University | |
dc.rights | Sukhothai Thammathirat Open University | |
dc.subject | ส่วนประสมทางการตลาด การตัดสินใจซื้อ ซื้อปุ๋ยที่ใช้ในสวนยางพารา | th |
dc.subject | Marketing mix factor | en |
dc.subject | Purchasing decision | en |
dc.subject | fertilizer used in rubber plantations | en |
dc.subject.classification | Business | en |
dc.subject.classification | Agriculture,forestry and fishing | en |
dc.subject.classification | Marketing and advertising | en |
dc.title | Marketing Mix Factors that Affect the Decision to use Fertilizers In the Rubber Plantation of the members of the Rubber Market Farmers Group at Ban Mae Tang Si Satchanalai in Sukhothai Province | en |
dc.title | ปัจจัยส่วนประสมทางการตลาดที่ส่งผลต่อการตัดสินใจซื้อปุ๋ยที่ใช้ในสวนยางพาราของสมาชิกกลุ่มเกษตรกรตลาดยางพาราบ้านแม่ทางศรีสัชนาลัย จังหวัดสุโขทัย | th |
dc.type | Independent Study | en |
dc.type | การศึกษาค้นคว้าอิสระ | th |
dc.contributor.coadvisor | Narubodee Wathanakom | en |
dc.contributor.coadvisor | นฤบดี วรรธนาคม | th |
dc.contributor.emailadvisor | [email protected] | |
dc.contributor.emailcoadvisor | [email protected] | |
dc.description.degreename | Master of Business Administration (M.B.A.) | en |
dc.description.degreename | บริหารธุรกิจมหาบัณฑิต แขนงวิชาบริหารธุรกิจ (บธ.ม.) | th |
dc.description.degreelevel | Master's Degree | en |
dc.description.degreelevel | ปริญญาโท | th |
dc.description.degreediscipline | Master of Business Administration | en |
dc.description.degreediscipline | บริหารธุรกิจมหาบัณฑิต | th |
Appears in Collections: | Manage-Theses |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
2633003344.pdf | 1.96 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.