Please use this identifier to cite or link to this item: https://ir.stou.ac.th/handle/123456789/13302
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributorKAWEESIN INTAKOTEen
dc.contributorกวีศิลป์ อินต๊ะโคตร์th
dc.contributor.advisorKanjana Boonyoungen
dc.contributor.advisorกาญจนา บุญยังth
dc.contributor.otherSukhothai Thammathirat Open Universityen
dc.date.accessioned2025-01-24T08:37:24Z-
dc.date.available2025-01-24T08:37:24Z-
dc.date.created2024
dc.date.issued20/8/2024
dc.identifier.urihttps://ir.stou.ac.th/handle/123456789/13302-
dc.description.abstractThis study aims to study (1) the level of management quality according to the criteria of The Public Sector Management Quality Award criteria, (2) to compare the management quality according to the criteria of The Public Sector Management Quality Award classified according to personal factors, and (3) to test the relationship between information perception factors and management quality according to the criteria of The Public Sector Management Quality Award at the Chiang Mai Primary Educational Service Area Office 3.  The study is a quantitative research method. The sample group consisted of 340 service recipients from The Chiang Mai Primary Educational Service Area Office 3. A questionnaire was used as the data collection tool. The statistics used for analysis included descriptive statistics; mean and standard deviation, inferential statistics: One-Way ANOVA Independent-Sample t-Test,and Pearson Correlation Coefficient.                  The study found that (1) the opinion on management quality according to the criteria of The Public Sector Management Quality Award was at a high level,particularly in the aspect of organizational leadership was at the highest average score,(2)the personal factors revealed that age, education level, position type, and length of service had different opinions on management quality according to the criteria of The Public Sector Management Quality Award whereas gender and different workplaces had no difference in opinions on service quality, (3) the relationship between information perception factors of service recipients and management quality according to the criteria of The Public Sector Management Quality Award in all aspects was positively correlated at a high level.en
dc.description.abstractการศึกษานี้มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษา (1) ระดับคุณภาพการบริหารตามเกณฑ์รางวัลคุณภาพ การบริหารจัดการภาครัฐ (2) เปรียบเทียบคุณภาพการบริหารตามเกณฑ์รางวัลคุณภาพการบริหารจัดการภาครัฐจำแนกตามปัจจัยส่วนบุคคล และ (3) ทดสอบความสัมพันธ์ของปัจจัยการรับรู้ข่าวสารกับคุณภาพการบริหาร ตามเกณฑ์รางวัลคุณภาพการบริหารจัดการภาครัฐของสำนักงานเขตพื้นที่การศึกษาประถมศึกษาเชียงใหม่ เขต 3การศึกษานี้เป็นการวิจัยเชิงปริมาณ กลุ่มตัวอย่างที่ใช้ในการศึกษา คือ ผู้มารับบริการ ของสำนักงานเขตพื้นที่การศึกษาประถมศึกษาเชียงใหม่ เขต 3 จำนวน 340 คน ใช้แบบสอบถามเป็นเครื่องมือ ในการสำรวจข้อมูล สถิติที่ใช้ในการวิเคราะห์ คือสถิติเชิงพรรณนา หาค่าเฉลี่ย และส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐาน  สถิติเชิงอนุมาน วิเคราะห์ความแปรปรวนทางเดียว การทดสอบสถิติค่าที และวิเคราะห์ค่าสัมประสิทธิ์สหสัมพันธ์ของเพียรสัน ผลการศึกษาพบว่า (1) ระดับคุณภาพการบริหารตามเกณฑ์รางวัลคุณภาพการบริหารจัดการภาครัฐอยู่ในระดับมากทุกด้าน โดยด้านการนำองค์การมีค่าเฉลี่ยสูงที่สุด (2) ความคิดเห็นเกี่ยวกับคุณภาพ การบริหารตามเกณฑ์รางวัลคุณภาพการบริหารจัดการภาครัฐจำแนกตามปัจจัยส่วนบุคคล พบว่า อายุ ระดับการศึกษา ประเภทตำแหน่ง ระยะเวลาในการทำงานที่แตกต่างกัน มีความคิดเห็นต่อคุณภาพการบริหาร ตามเกณฑ์รางวัลคุณภาพการบริหารจัดการภาครัฐ แตกต่างกันอย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ .05 ส่วน เพศ สถานที่ปฏิบัติงานที่แตกต่างกัน มีความคิดเห็นต่อคุณภาพการบริหารตามเกณฑ์รางวัลคุณภาพการบริหารจัดการภาครัฐ ไม่แตกต่างกัน (3) การทดสอบความสัมพันธ์ของปัจจัยการรับรู้ข่าวสารของผู้มารับบริการกับคุณภาพ การบริหารตามเกณฑ์รางวัลคุณภาพการบริหารจัดการภาครัฐในทุกๆ ด้าน มีความสัมพันธ์กัน อย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ .05 โดยมีความสัมพันธ์ ทางบวก อยู่ในระดับสูงth
dc.language.isoth
dc.publisherSukhothai Thammathirat Open University
dc.rightsSukhothai Thammathirat Open University
dc.subjectการรับรู้ข่าวสาร คุณภาพการบริหาร รางวัลคุณภาพการบริหารจัดการภาครัฐ  สำนักงานเขตพื้นที่การศึกษาth
dc.subjectInformation Perceptionen
dc.subjectManagement Qualityen
dc.subjectPublic Sector Management Quality Awarden
dc.subjectEducational Service Area Officeen
dc.subject.classificationSocial Sciencesen
dc.subject.classificationAdministrative and support service activitiesen
dc.titleThe Relationship Between Information Perception and Management Quality According to the Criteria of The Public Sector Management Quality Award at Chiang Mai Primary Educational Service Area Office 3en
dc.titleความสัมพันธ์ของการรับรู้ข่าวสารกับคุณภาพการบริหารตามเกณฑ์รางวัลคุณภาพการบริหารจัดการภาครัฐของสำนักงานเขตพื้นที่การศึกษาประถมศึกษาเชียงใหม่ เขต 3th
dc.typeIndependent Studyen
dc.typeการศึกษาค้นคว้าอิสระth
dc.contributor.coadvisorKanjana Boonyoungen
dc.contributor.coadvisorกาญจนา บุญยังth
dc.contributor.emailadvisor[email protected]
dc.contributor.emailcoadvisor[email protected]
dc.description.degreenameMaster of Public Administration (M.P.A.)en
dc.description.degreenameรัฐประศาสนศาสตรมหาบัณฑิต แขนงวิชาบริหารรัฐกิจ (รป.ม.)th
dc.description.degreelevelMaster's Degreeen
dc.description.degreelevelปริญญาโทth
dc.description.degreedisciplineMaster of Public Administrationen
dc.description.degreedisciplineรัฐประศาสนศาสตรมหาบัณฑิตth
Appears in Collections:Manage-Theses

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
2643000819.pdf1.39 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.