Please use this identifier to cite or link to this item: https://ir.stou.ac.th/handle/123456789/13337
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributorNAPAK SRISOMBOONen
dc.contributorนภัค ศรีสมบูรณ์th
dc.contributor.advisorChareunsak Sangchatsuwanen
dc.contributor.advisorเจริญศักดิ์ แสงฉัตรสุวรรณth
dc.contributor.otherSukhothai Thammathirat Open Universityen
dc.date.accessioned2025-01-24T08:37:33Z-
dc.date.available2025-01-24T08:37:33Z-
dc.date.created2024
dc.date.issued18/5/2024
dc.identifier.urihttps://ir.stou.ac.th/handle/123456789/13337-
dc.description.abstractThe purposes of this study were to study (1) customers decision to purchase Special Digital Salak via MyMo application from Government Savings Bank of Thailand; (2) acceptance of technology by customers of Special Digital Salak via MyMo application from Government Savings Bank; and (3) factors affecting purchase decision on Special Digital Salak via Mymo application of Government Savings Bank customers.This study was quantitative research. The population was unknown Government Savings Bank (GSB) customers using MyMo application to purchase Special Digital Salak. The sample size was determined by using Cochran’s formula as a total of 385 samples which collected by a purposive sampling method. The data collection tool was a questionnaire. The statistics employed for data analysis were frequency, percentage, mean, standard deviation and Multiple Regression Analysis.The results of the study found that (1) customers’ decision to purchase Special Digital Salak via MyMo application of Government Savings Bank was overall at a high level. (2) Customers’ opinion regarding  technology acceptance factors was overall at the highest level. (3) Factors in technology acceptance include attitudes towards use and actual usage affected customers’ decision to purchase Special Digital Salak via Mymo application of Government Savings Bank at statistically significance of 0.05 level. They can predict variation in purchase decision accounting for 70.30 percent.en
dc.description.abstractการศึกษานี้มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษา (1) การตัดสินใจซื้อสลากออมสินพิเศษดิจิทัลผ่านแอปพลิเคชันมายโมของลูกค้าธนาคารออมสิน (2) การยอมรับเทคโนโลยีของลูกค้าสลากออมสินพิเศษดิจิทัลผ่านแอปพลิเคชันมายโมของธนาคารออมสิน และ (3) ปัจจัยที่มีผลต่อการตัดสินใจซื้อสลากออมสินพิเศษดิจิทัลผ่านแอปพลิเคชันมายโมของลูกค้าธนาคารออมสินการศึกษานี้เป็นการวิจัยเชิงปริมาณ ประชากรที่ใช้ในการศึกษา คือ ลูกค้าที่ซื้อสลากออมสินพิเศษดิจิทัลของธนาคารออมสินในแอพพลิเคชั่นมายโม ซึ่งไม่ทราบจำนวนประชากรที่แน่นอน กำหนดกลุ่มตัวอย่างด้วยสูตรของคอร์แครน ได้กลุ่มตัวอย่างจำนวน 385 คน โดยวิธีการสุ่มตัวอย่างแบบเจาะจง เครื่องมือในการเก็บรวบรวมข้อมูล คือ แบบสอบถาม สถิติที่ใช้ในการวิเคราะห์ข้อมูล ได้แก่ ความถี่ ร้อยละ ค่าเฉลี่ย ส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐาน และการวิเคราะห์การถดถอยพหุคุณผลการศึกษาพบว่า (1) ลูกค้าตัดสินใจซื้อสลากออมสินพิเศษดิจิทัลผ่านแอปพลิเคชันมายโมของธนาคารออมสิน โดยรวมอยู่ในระดับมาก (2) ลูกค้ามีความคิดเห็นเกี่ยวกับปัจจัยการยอมรับเทคโนโลยีโดยรวมอยู่ในระดับมากที่สุด (3) ปัจจัยด้านการยอมรับเทคโนโลยี ได้แก่ ด้านทัศนคติที่มีต่อการใช้งาน และการใช้งานจริงมีผลต่อการตัดสินใจซื้อสลากออมสินพิเศษดิจิทัลผ่านแอปพลิเคชันมายโมของลูกค้าธนาคารออมสิน อย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ 0.05 สามารถพยากรณ์ความผันแปรความสำเร็จ คิดเป็นร้อยละ 70.30th
dc.language.isoth
dc.publisherSukhothai Thammathirat Open University
dc.rightsSukhothai Thammathirat Open University
dc.subjectการตัดสินใจซื้อ สลากออมสินพิเศษดิจิทัล  แอปพลิเคชันมายโมth
dc.subjectPurchase Decisionen
dc.subjectDigital Salaken
dc.subjectMyMo Applicationen
dc.subject.classificationDecision Sciencesen
dc.subject.classificationFinancial and insurance activitiesen
dc.subject.classificationFinance, banking, insuranceen
dc.titleFactors Affecting Purchase Decision-making on Special Digital Salak via MyMo Application from Government Savings Bank of Thailanden
dc.titleปัจจัยที่มีผลต่อการตัดสินใจซื้อสลากออมสินพิเศษดิจิทัล ผ่านแอปพลิเคชัน MyMo ของธนาคารออมสินth
dc.typeIndependent Studyen
dc.typeการศึกษาค้นคว้าอิสระth
dc.contributor.coadvisorChareunsak Sangchatsuwanen
dc.contributor.coadvisorเจริญศักดิ์ แสงฉัตรสุวรรณth
dc.contributor.emailadvisor[email protected]
dc.contributor.emailcoadvisor[email protected]
dc.description.degreenameMaster of Business Administration (M.B.A.)en
dc.description.degreenameบริหารธุรกิจมหาบัณฑิต แขนงวิชาบริหารธุรกิจ (บธ.ม.)th
dc.description.degreelevelMaster's Degreeen
dc.description.degreelevelปริญญาโทth
dc.description.degreedisciplineMaster of Business Administrationen
dc.description.degreedisciplineบริหารธุรกิจมหาบัณฑิตth
Appears in Collections:Manage-Theses

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
2643003748.pdf1.66 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.