Please use this identifier to cite or link to this item:
https://ir.stou.ac.th/handle/123456789/13337
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.advisor | เจริญศักดิ์ แสงฉัตรสุวรรณ | th_TH |
dc.contributor.author | นภัค ศรีสมบูรณ์ | th_TH |
dc.contributor.other | มหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราช.สาขาวิชาวิทยาการจัดการ | th_TH |
dc.date.accessioned | 2025-01-24T08:37:33Z | - |
dc.date.available | 2025-01-24T08:37:33Z | - |
dc.date.issued | 2566 | - |
dc.identifier.uri | https://ir.stou.ac.th/handle/123456789/13337 | en_US |
dc.description | การศึกษาเฉพาะกรณี (บท.ม. (บริหารธุรกิจ))-- มหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราช, 2566 | th_TH |
dc.description.abstract | การศึกษานี้มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษา (1) การตัดสินใจซื้อสลากออมสินพิเศษดิจิทัลผ่านแอปพลิเคชันมายโมของลูกค้าธนาคารออมสิน (2) การยอมรับเทคโนโลยีของลูกค้าสลากออมสินพิเศษดิจิทัลผ่านแอปพลิเคชันมายโมของธนาคารออมสิน และ (3) ปัจจัยที่มีผลต่อการตัดสินใจซื้อสลากออมสินพิเศษดิจิทัลผ่านแอปพลิเคชันมายโมของลูกค้าธนาคารออมสินการศึกษานี้เป็นการวิจัยเชิงปริมาณ ประชากรที่ใช้ในการศึกษา คือ ลูกค้าที่ซื้อสลากออมสินพิเศษดิจิทัลของธนาคารออมสินในแอพพลิเคชั่นมายโม ซึ่งไม่ทราบจำนวนประชากรที่แน่นอน กำหนดกลุ่มตัวอย่างด้วยสูตรของคอร์แครน ได้กลุ่มตัวอย่างจำนวน 385 คน โดยวิธีการสุ่มตัวอย่างแบบเจาะจง เครื่องมือในการเก็บรวบรวมข้อมูล คือ แบบสอบถาม สถิติที่ใช้ในการวิเคราะห์ข้อมูล ได้แก่ ความถี่ ร้อยละ ค่าเฉลี่ย ส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐาน และการวิเคราะห์การถดถอยพหุคุณผลการศึกษาพบว่า (1) ลูกค้าตัดสินใจซื้อสลากออมสินพิเศษดิจิทัลผ่านแอปพลิเคชันมายโมของธนาคารออมสิน โดยรวมอยู่ในระดับมาก (2) ลูกค้ามีความคิดเห็นเกี่ยวกับปัจจัยการยอมรับเทคโนโลยีโดยรวมอยู่ในระดับมากที่สุด (3) ปัจจัยด้านการยอมรับเทคโนโลยี ได้แก่ ด้านทัศนคติที่มีต่อการใช้งาน และการใช้งานจริงมีผลต่อการตัดสินใจซื้อสลากออมสินพิเศษดิจิทัลผ่านแอปพลิเคชันมายโมของลูกค้าธนาคารออมสิน อย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ 0.05 สามารถพยากรณ์ความผันแปรความสำเร็จ คิดเป็นร้อยละ 70.30 | th_TH |
dc.language.iso | th | en_US |
dc.publisher | มหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราช | th_TH |
dc.rights | มหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราช | th_TH |
dc.source | Born digital | en_US |
dc.subject | การตัดสินใจซื้อ สลากออมสินพิเศษดิจิทัล แอปพลิเคชันมายโม | th_TH |
dc.subject | มหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราช.สาขาวิชาวิทยาการจัดการ--การศึกษาเฉพาะกรณี | th_TH |
dc.subject | มหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราช.แขนงวิชาบริหารธุรกิจ--การศึกษาเฉพาะกรณี | th_TH |
dc.title | ปัจจัยที่มีผลต่อการตัดสินใจซื้อสลากออมสินพิเศษดิจิทัล ผ่านแอปพลิเคชัน MyMo ของธนาคารออมสิน | th_TH |
dc.title.alternative | Factors Affecting Purchase Decision-making on Special Digital Salak via MyMo Application from Government Savings Bank of Thailand | en_US |
dc.type | Independent Study | en_US |
dc.degree.name | บริหารธุรกิจมหาบัณฑิต (บริหารธุรกิจ) | th_TH |
dc.degree.level | ปริญญาโท | th_TH |
dc.degree.discipline | สาขาวิชาวิทยาการจัดการ | th_TH |
dc.degree.grantor | มหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราช | th_TH |
dc.description.abstractalternative | The purposes of this study were to study (1) customers decision to purchase Special Digital Salak via MyMo application from Government Savings Bank of Thailand; (2) acceptance of technology by customers of Special Digital Salak via MyMo application from Government Savings Bank; and (3) factors affecting purchase decision on Special Digital Salak via Mymo application of Government Savings Bank customers.This study was quantitative research. The population was unknown Government Savings Bank (GSB) customers using MyMo application to purchase Special Digital Salak. The sample size was determined by using Cochran’s formula as a total of 385 samples which collected by a purposive sampling method. The data collection tool was a questionnaire. The statistics employed for data analysis were frequency, percentage, mean, standard deviation and Multiple Regression Analysis.The results of the study found that (1) customers’ decision to purchase Special Digital Salak via MyMo application of Government Savings Bank was overall at a high level. (2) Customers’ opinion regarding technology acceptance factors was overall at the highest level. (3) Factors in technology acceptance include attitudes towards use and actual usage affected customers’ decision to purchase Special Digital Salak via Mymo application of Government Savings Bank at statistically significance of 0.05 level. They can predict variation in purchase decision accounting for 70.30 percent. | en_US |
Appears in Collections: | Manage-Independent study |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
2643003748.pdf | 1.66 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.