Please use this identifier to cite or link to this item: https://ir.stou.ac.th/handle/123456789/13380
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributorMALLIKA PHONOKen
dc.contributorมัลลิกา โพธิ์นอกth
dc.contributor.advisorNarubodee Wathanakomen
dc.contributor.advisorนฤบดี วรรธนาคมth
dc.contributor.otherSukhothai Thammathirat Open Universityen
dc.date.accessioned2025-01-24T08:37:47Z-
dc.date.available2025-01-24T08:37:47Z-
dc.date.created2024
dc.date.issued8/10/2024
dc.identifier.urihttps://ir.stou.ac.th/handle/123456789/13380-
dc.description.abstractThe Objectives of this independent study were to study 1) the demographic factors of consumers used 7-Eleven  Services in Nonthaburi Province;  2) the opinion level on marketing mix factors of 7-Eleven convenience stores in Nonthaburi Province; 3) the opinion level on consumers' decision to Use 7-Eleven  Services in Nonthaburi Province; 4) comparison of differences among  consumers' decision to use 7-Eleven  Services in Nonthaburi Province, classified by demographic factors; and 5) marketing mix factors affecting consumers' decision to use 7-Eleven services in Nonthaburi Province.            This study employed quantitative research methodology and data was collected by questionnaires from the population who used 7-Eleven Services in Nonthaburi Province.  400 samples were selected with multi-stage random landing. Data were analyzed using descriptive statistics, including frequency, percentage, mean and standard deviation. and inferential statistics by one-way ANOVA and multiple linear regression analysis.The results revealed that 1) most of the respondents were female, 20-30 years of age, held bachelor's degrees, worked as employees of private companies, and had an average monthly income of 15,001-25,000 baht. 2) the opinion level on marketing mix factors of 7-Eleven convenience stores in Nonthaburi Province was overall at a high level; ranking Place, Product, Physical Environment, Promotion, Process, People, and Price respectively. 3) The opinion level on consumers’ decision to use 7-Eleven services in Nonthaburi Province was at the highest level.  4) Consumers with different occupation and education had different consumers' decision to use 7-Eleven services in Nonthaburi Province at the statistical significance level of 0.05. 5) Marketing mix  factors of Promotion and Physical Evidence affected consumers' decision to use 7-Eleven  services in Nonthaburi Province at the statistical significance level of 0.05.en
dc.description.abstractการศึกษานี้มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษา (1) ปัจจัยด้านประชากรศาสตร์ของผู้บริโภคที่ตัดสินใจใช้บริการร้านสะดวกซื้อเซเว่น อีเลฟเว่นของผู้บริโภคในเขตจังหวัดนนทบุรี (2) ระดับความคิดเห็นเกี่ยวกับปัจจัยส่วนประสมทางการตลาดของร้านสะดวกซื้อเซเว่น อีเลฟเว่นในเขตจังหวัดนนทบุรี (3) ระดับความคิดเห็นเกี่ยวกับการตัดสินใจใช้บริการร้านสะดวกซื้อเซเว่น อีเลฟเว่นของผู้บริโภคในเขตจังหวัดนนทบุรี (4) เปรียบเทียบความแตกต่างของการตัดสินใจใช้บริการร้านสะดวกซื้อเซเว่น อีเลฟเว่นของผู้บริโภคในเขตจังหวัดนนทบุรี จำแนกตามปัจจัยด้านประชากรศาสตร์ 5) ปัจจัยส่วนประสมทางการตลาดที่ส่งผลต่อการตัดสินใจใช้บริการร้านสะดวกซื้อเซเว่น อีเลฟเว่นของผู้บริโภคในเขตจังหวัดนนทบุรี             การศึกษานี้เป็นการวิจัยเชิงปริมาณ เก็บข้อมูลด้วยแบบสอบถามจากประชากรที่ใช้บริการร้านสะดวกซื้อเซเว่น อีเลฟเว่นในเขตจังหวัดนนทบุรี โดยการเลือกสุ่มกลุ่มตัวอย่างจากประชากรที่ใช้บริการร้านสะดวกซื้อเซเว่น อีเลฟเว่นในเขตจังหวัดนนทบุรี จำนวน 400 คน ซึ่งเลือกกลุ่มตัวอย่างแบบสุ่มหลายขั้นตอน วิเคราะห์ข้อมูลด้วยสถิติพรรณนา ได้แก่ ความถี่ ร้อยละ ค่าเฉลี่ยและส่วนเบี่ยงเบนมาตราฐาน และสถิติอนุมานด้วยวิธีการวิเคราะห์ความแปรปรวนทางเดียวและการวิเคราะห์ถดถอยพหุคูณเชิงเส้นตรงผลการศึกษาพบว่า 1) ผู้ตอบแบบสอบถามส่วนใหญ่เป็นเพศหญิง อายุ 21-30 ปี ระดับการศึกษาปริญญาตรี เป็นพนักงานบริษัทเอกชน / ลูกจ้าง และมีรายได้เฉลี่ยต่อเดือน 15,001-25,000 บาท 2) ระดับความคิดเห็นเกี่ยวกับปัจจัยส่วนประสมทางการตลาดของร้านสะดวกซื้อเซเว่น อีเลฟเว่นในเขตจังหวัดนนทบุรี โดยรวมอยู่ในระดับมาก โดยเรียงลำดับจากมากไปหาน้อยคือ ด้านการจัดจำหน่าย ด้านผลิตภัณฑ์ ด้านสภาพแวดล้อมทางกายภาพ ด้านการส่งเสริมการตลาด ด้านกระบวนการ ด้านบุคคลากร และด้านราคา ตามลำดับ3) ระดับความคิดเห็นเกี่ยวกับการตัดสินใจใช้บริการร้านสะดวกซื้อเซเว่น อีเลฟเว่นของผู้บริโภคในเขตจังหวัดนนทบุรี อยู่ในระดับมากที่สุด 4) เปรียบเทียบความแตกต่างของการตัดสินใจใช้บริการร้านสะดวกซื้อเซเว่น อีเลฟเว่นของผู้บริโภคในเขตจังหวัดนนทบุรี จำแนกตามปัจจัยด้านประชากรศาสตร์ ได้แก่ อาชีพและระดับการศึกษาแตกต่างกันมีการตัดสินใจใช้บริการร้านสะดวกซื้อเซเว่น อีเลฟเว่นของผู้บริโภคในเขตจังหวัดนนทบุรี แตกต่างกันที่ระดับนัยสำคัญทางสถิติที่ 0.05 5) ปัจจัยส่วนประสมทางการตลาดด้านการส่งเสริมการตลาดและด้านสภาพแวดล้อมทางกายภาพมีอิทธิพลต่อการตัดสินใจใช้บริการร้านสะดวกซื้อเซเว่น อีเลฟเว่นของผู้บริโภคในเขตจังหวัดนนทบุรี แตกต่างกันที่ระดับนัยสำคัญทางสถิติที่ 0.05th
dc.language.isoth
dc.publisherSukhothai Thammathirat Open University
dc.rightsSukhothai Thammathirat Open University
dc.subjectส่วนประสมทางการตลาด การตัดสินใจใช้บริการร้านสะดวกซื้อเซเว่นอีเลฟเว่น จังหวัดนนทบุรีth
dc.subjectMarketing mixen
dc.subjectDecision to use 7-Eleven Servicesen
dc.subjectNonthaburi Provinceen
dc.subject.classificationBusinessen
dc.subject.classificationAdministrative and support service activitiesen
dc.subject.classificationBasic / broad general programmesen
dc.titleMarketing Mix Factors Affecting Consumers' Decision to Use 7-Eleven  Services in Nonthaburi Provinceen
dc.titleปัจจัยส่วนประสมทางการตลาดที่ส่งผลต่อการตัดสินใจใช้บริการร้านสะดวกซื้อเซเว่น อีเลฟเว่นของผู้บริโภคในเขตจังหวัดนนทบุรีth
dc.typeIndependent Studyen
dc.typeการศึกษาค้นคว้าอิสระth
dc.contributor.coadvisorNarubodee Wathanakomen
dc.contributor.coadvisorนฤบดี วรรธนาคมth
dc.contributor.emailadvisor[email protected]
dc.contributor.emailcoadvisor[email protected]
dc.description.degreenameMaster of Business Administration (M.B.A.)en
dc.description.degreenameบริหารธุรกิจมหาบัณฑิต แขนงวิชาบริหารธุรกิจ (บธ.ม.)th
dc.description.degreelevelMaster's Degreeen
dc.description.degreelevelปริญญาโทth
dc.description.degreedisciplineMaster of Business Administrationen
dc.description.degreedisciplineบริหารธุรกิจมหาบัณฑิตth
Appears in Collections:Manage-Theses

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
2653001772.pdf1.22 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.