Please use this identifier to cite or link to this item: https://ir.stou.ac.th/handle/123456789/13381
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributorChininart Mainiangen
dc.contributorชินีนาถ หมายเหนี่ยงth
dc.contributor.advisorNarubodee Wathanakomen
dc.contributor.advisorนฤบดี วรรธนาคมth
dc.contributor.otherSukhothai Thammathirat Open Universityen
dc.date.accessioned2025-01-24T08:37:47Z-
dc.date.available2025-01-24T08:37:47Z-
dc.date.created2024
dc.date.issued31/10/2024
dc.identifier.urihttps://ir.stou.ac.th/handle/123456789/13381-
dc.description.abstractThis research aimed (1) to examine the demographic factors of administrative officers under the Office of the Attorney General Region 7, (2) to analyze the motivating and supporting factors of administrative officers, (3) to evaluate the work efficiency of administrative officers, (4) to compare the differences in work efficiency based on demographic characteristics, and (5) to explore the influence of motivating and supporting factors on the work efficiency of administrative officers in the Office of the Attorney General Region 7.This research employed a quantitative approach, targeting a population of 354 administrative civil servants under the Office of the Public Prosecutor Region 7. The research instrument used was a questionnaire. Data analysis was conducted using descriptive statistics, including frequency, percentage, mean, and standard deviation, as well as inferential statistics, using one-way ANOVA and multiple regression analysis.The study's findings revealed that: (1) the majority of the respondents were female, aged between 27-44 years, held a bachelor's degree, occupied positions as general administrative officers or legal officers, and had worked for 5 years or less; (2) regarding motivating factors, participants indicated a high level of agreement, with job achievement having the highest mean score, and for supporting factors, job security had the highest mean score; (3) the level of work efficiency was high, with work quality and cost aspects having the highest mean scores; (4) significant differences were found in work efficiency when considering educational level, with statistical significance at the 0.05 level; (5) motivating factors such as job achievement and job characteristics, along with supporting factors such as salary and benefits, work environment, and job security, significantly influenced work efficiency at the 0.05 level. These factors collectively explained 71.80% of the variance in work efficiency of administrative officers.en
dc.description.abstractการวิจัยนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษา (1) ปัจจัยด้านประชากรศาสตร์ของข้าราชการธุรการในสังกัดสำนักงานอัยการภาค 7 (2) ปัจจัยจูงใจและปัจจัยค้ำจุนของข้าราชการธุรการในสังกัดสำนักงานอัยการภาค 7 (3) ประสิทธิภาพในการปฏิบัติงานของข้าราชการธุรการในสังกัดสำนักงานอัยการภาค 7 (4) ประสิทธิภาพในการปฏิบัติงานจำแนกตามปัจจัยประชากรศาสตร์ข้าราชการธุรการในสังกัดสำนักงานอัยการภาค 7 (5) อิทธิพลของปัจจัยจูงใจและปัจจัยค้ำจุนที่มีผลต่อประสิทธิภาพในการปฏิบัติงานของข้าราชการธุรการในสังกัดสำนักงานอัยการภาค 7 การวิจัยนี้เป็นการวิจัยเชิงปริมาณ ประชากรที่ใช้ในการวิจัย คือ ข้าราชการธุรการในสังกัดสำนักงานอัยการภาค 7 จำนวน 354 คน เครื่องมือที่ใช้ คือ แบบสอบถาม สถิติที่ใช้ในการวิเคราะห์ข้อมูล ได้แก่ ค่าความถี่ ค่าร้อยละ ค่าเฉลี่ย ค่าส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐาน การวิเคราะห์ความแปรปรวนทางเดียว และการวิเคราะห์การถดถอยพหุคูณผลการวิจัยพบว่าข้าราชการธุรการในสังกัดสำนักงานอัยการภาค 7 (1) ส่วนใหญ่เป็นเพศหญิง มีอายุ 27 - 44 ปี มีระดับการศึกษาระดับปริญญาตรี มีตำแหน่งงานเป็นนักจัดการงานทั่วไปและนิติกร และมีระยะเวลาการปฏิบัติงานน้อยกว่าหรือเท่ากับ 5 ปี (2) มีระดับความคิดเห็นเกี่ยวกับปัจจัยจูงใจโดยรวม อยู่ในระดับมาก โดยด้านความสำเร็จของงานมีค่าเฉลี่ยมากที่สุด ระดับความคิดเห็นเกี่ยวกับปัจจัยค้ำจุนโดยรวมอยู่ในระดับมาก โดยด้านความมั่นคงในการทำงานมีค่าเฉลี่ยมากที่สุด (3) มีระดับความคิดเห็นเกี่ยวกับประสิทธิภาพในการปฏิบัติงานโดยรวมอยู่ในระดับมาก โดยด้านคุณภาพงานและด้านค่าใช้จ่ายมีค่าเฉลี่ยมากที่สุด (4) เปรียบเทียบประสิทธิภาพการปฏิบัติงานจำแนกตามปัจจัยประชากรศาสตร์ พบว่า ด้านระดับการศึกษามีประสิทธิภาพการปฏิบัติงานแตกต่างกัน อย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ 0.05 (5) ปัจจัยจูงใจ ได้แก่ ด้านความสำเร็จของงาน ด้านลักษณะงาน และปัจจัยค้ำจุน ได้แก่ ด้านเงินเดือนและสวัสดิการ ด้านสภาพแวดล้อมในที่ทำงาน ด้านความมั่นคงในการทำงาน ส่งผลต่อประสิทธิภาพการปฏิบัติงานของข้าราชการธุรการในสังกัดสำนักงานอัยการภาค 7 อย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ 0.05 สามารถร่วมกันพยากรณ์การผันแปรของประสิทธิภาพการปฏิบัติงานของข้าราชการธุรการในสังกัดสำนักงานอัยการภาค 7 ได้ร้อยละ 71.80th
dc.language.isoth
dc.publisherSukhothai Thammathirat Open University
dc.rightsSukhothai Thammathirat Open University
dc.subjectปัจจัยจูงใจ ปัจจัยค้ำจุน ประสิทธิภาพการปฏิบัติงาน ข้าราชการธุรการสำนักงานอัยการth
dc.subjectMotivator Factorsen
dc.subjectHygiene Factorsen
dc.subjectWork Efficiencyen
dc.subjectAdministrative Officersen
dc.subjectOffice of Public Prosecution Region 7en
dc.subject.classificationBusinessen
dc.subject.classificationAdministrative and support service activitiesen
dc.titleFactor Affecting the Working Efficiency of Government Administrative Officers in the Office of Public Prosecution, Region 7en
dc.titleปัจจัยที่ส่งผลต่อประสิทธิภาพในการปฏิบัติงานของข้าราชการธุรการ ในสังกัดสำนักงานอัยการ ภาค 7th
dc.typeThesisen
dc.typeวิทยานิพนธ์th
dc.contributor.coadvisorNarubodee Wathanakomen
dc.contributor.coadvisorนฤบดี วรรธนาคมth
dc.contributor.emailadvisor[email protected]
dc.contributor.emailcoadvisor[email protected]
dc.description.degreenameMaster of Business Administration (M.B.A.)en
dc.description.degreenameบริหารธุรกิจมหาบัณฑิต แขนงวิชาบริหารธุรกิจ (บธ.ม.)th
dc.description.degreelevelMaster's Degreeen
dc.description.degreelevelปริญญาโทth
dc.description.degreedisciplineMaster of Business Administrationen
dc.description.degreedisciplineบริหารธุรกิจมหาบัณฑิตth
Appears in Collections:Manage-Theses

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
2653001848.pdf1.96 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.