Please use this identifier to cite or link to this item:
https://ir.stou.ac.th/handle/123456789/13406
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor | NAPAT PHOTHONG | en |
dc.contributor | ณภัทร โพธิ์ทอง | th |
dc.contributor.advisor | Narubodee Wathanakom | en |
dc.contributor.advisor | นฤบดี วรรธนาคม | th |
dc.contributor.other | Sukhothai Thammathirat Open University | en |
dc.date.accessioned | 2025-01-24T08:37:56Z | - |
dc.date.available | 2025-01-24T08:37:56Z | - |
dc.date.created | 2024 | |
dc.date.issued | 26/10/2024 | |
dc.identifier.uri | https://ir.stou.ac.th/handle/123456789/13406 | - |
dc.description.abstract | The objectives of this research were: (1) to study the demographic factors influencing Generation Y consumers' decisions to purchase healthy bakery products in Bangkok, (2) to examine the 4P’s Marketing Mix factors for healthy bakery products, (3) to explore the purchasing decisions regarding healthy bakery products in Bangkok, (4) to investigate the impact of demographic differences on purchasing decisions, and (5) to determine the 4P’s Marketing Mix factors influencing the purchasing decisions of Generation Y consumers in Bangkok.This study used a quantitative research approach with a survey methodology. The population consisted of Generation Y consumers in Bangkok interested in purchasing healthy bakery products. Data were collected from 400 respondents using a questionnaire. Statistical analyses, including frequency, percentage, mean, standard deviation, One-Way ANOVA, and multiple linear regression, were employed.The research results revealed that: (1) most respondents were female, aged between 32 and 35, held a bachelor's degree, worked as company employees, had an income between 25,001 and 35,000 baht per month, and underwent annual medical check-ups; (2) the level of importance of the 4P’s Marketing Mix factors for healthy bakery products was rated as high; (3) the level of importance for the decision to purchase healthy bakery products was also rated as high; (4) gender and income were demographic factors that significantly affected the decision to purchase healthy bakery products at significance level; and (5) the Marketing Mix factors that influenced the purchasing decision were product and promotion, with statistical significance. | en |
dc.description.abstract | การศึกษานี้มีวัตถุประสงค์เพื่อ (1) ศึกษาปัจจัยประชากรศาสตร์ของผู้บริโภคเจเนอเรชันวายที่ตัดสินใจซื้อเบเกอรี่เพื่อสุขภาพในเขตกรุงเทพมหานคร (2) ศึกษาปัจจัยส่วนประสมทางการตลาดของเบเกอรี่เพื่อสุขภาพในเขตกรุงเทพมหานคร (3) ศึกษาการตัดสินใจซื้อเบเกอรี่เพื่อสุขภาพของผู้บริโภคเจเนอเรชันวายในเขตกรุงเทพมหานคร (4) เปรียบเทียบความแตกต่างในการตัดสินใจซื้อเบเกอรี่เพื่อสุขภาพของผู้บริโภคเจเนอเรชันวายในเขตกรุงเทพมหานคร จำแนกตามปัจจัยประชากรศาสตร์ (5) ศึกษาปัจจัยส่วนประสมทางการตลาดที่ส่งผลต่อการตัดสินใจซื้อเบเกอรี่เพื่อสุขภาพของผู้บริโภคเจเนอเรชันวายในเขตกรุงเทพมหานครการศึกษานี้เป็นวิจัยเชิงปริมาณด้วยรูปแบบการวิจัยเชิงสำรวจ ประชากรคือ กลุ่มผู้บริโภค เจเนอเรชันวายที่มีความสนใจซื้อเบเกอรี่เพื่อสุขภาพในเขตกรุงเทพมหานคร เก็บข้อมูลโดยการสุ่มกลุ่มตัวอย่างจากประชากร จำนวน 400 คน ซึ่งใช้วิธีการสุ่มแบบหลายขั้นตอน และวิเคราะห์ข้อมูลด้วยสถิติ ได้แก่ ความถี่ ร้อยละ ค่าเฉลี่ย ส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐาน การวิเคราะห์ความแปรปรวนทางเดียวและการวิเคราะห์ถดถอยพหุคูณผลการศึกษาพบว่า (1) ผู้ตอบแบบสอบถามส่วนใหญ่เป็นเพศหญิง มีอายุ 32 - 35 ปี ระดับการศึกษาปริญญาตรี ประกอบอาชีพพนักงานบริษัทเอกชน รายได้ต่อเดือน 25,001 - 35,000 บาท มีการตรวจสุขภาพเป็นประจำทุกปี (2) ปัจจัยส่วนประสมทางการตลาดอยู่ในระดับเห็นด้วยมาก (3) การตัดสินใจซื้อเบเกอรี่เพื่อสุขภาพอยู่ในระดับเห็นด้วยมาก (4) ปัจจัยประชากรศาสตร์ ได้แก่ ด้านเพศ และรายได้ต่อเดือนแตกต่างกัน มีการตัดสินใจซื้อแตกต่างกันอย่างมีนัยสำคัญทางสถิติ (5) ปัจจัยส่วนประสมทางการตลาด ได้แก่ ด้านผลิตภัณฑ์ และด้านการส่งเสริมการตลาดส่งผลต่อการตัดสินใจซื้อเบเกอรี่เพื่อสุขภาพอย่างมีนัยสำคัญทางสถิติ | th |
dc.language.iso | th | |
dc.publisher | Sukhothai Thammathirat Open University | |
dc.rights | Sukhothai Thammathirat Open University | |
dc.subject | ส่วนประสมทางการตลาด การตัดสินใจซื้อเบเกอรี่เพื่อสุขภาพของผู้บริโภคเจเนอเรชันวายในเขตกรุงเทพมหานคร | th |
dc.subject | Marketing Mix | en |
dc.subject | Decision to Purchase Healthy Bakery Products | en |
dc.subject | Generation Y | en |
dc.subject.classification | Business | en |
dc.subject.classification | Education | en |
dc.subject.classification | Marketing and advertising | en |
dc.title | Marketing Mix Factors Influencing the Decision to Purchase Healthy Bakery Products Among Generation Y Consumers in Bangkok | en |
dc.title | ปัจจัยส่วนประสมทางการตลาดที่ส่งผลต่อการตัดสินใจซื้อเบเกอรี่เพื่อสุขภาพของผู้บริโภคเจเนอเรชันวายในเขตกรุงเทพมหานคร | th |
dc.type | Independent Study | en |
dc.type | การศึกษาค้นคว้าอิสระ | th |
dc.contributor.coadvisor | Narubodee Wathanakom | en |
dc.contributor.coadvisor | นฤบดี วรรธนาคม | th |
dc.contributor.emailadvisor | [email protected] | |
dc.contributor.emailcoadvisor | [email protected] | |
dc.description.degreename | Master of Business Administration (M.B.A.) | en |
dc.description.degreename | บริหารธุรกิจมหาบัณฑิต แขนงวิชาบริหารธุรกิจ (บธ.ม.) | th |
dc.description.degreelevel | Master's Degree | en |
dc.description.degreelevel | ปริญญาโท | th |
dc.description.degreediscipline | Master of Business Administration | en |
dc.description.degreediscipline | บริหารธุรกิจมหาบัณฑิต | th |
Appears in Collections: | Manage-Theses |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
2653002937.pdf | 1.53 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.