Please use this identifier to cite or link to this item: https://ir.stou.ac.th/handle/123456789/13409
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributorSuchada Nilprapaen
dc.contributorสุชาดา นิลประภาth
dc.contributor.advisorNarubodee Wathanakomen
dc.contributor.advisorนฤบดี วรรธนาคมth
dc.contributor.otherSukhothai Thammathirat Open Universityen
dc.date.accessioned2025-01-24T08:37:58Z-
dc.date.available2025-01-24T08:37:58Z-
dc.date.created2024
dc.date.issued24/10/2024
dc.identifier.urihttps://ir.stou.ac.th/handle/123456789/13409-
dc.description.abstractThe objectives of this research were: 1) to study the demographic factors affecting consumer purchase decision in sugar-free beverages in Bangkok; 2) to study marketing mix factors of sugar-free beverages; 3) to study the purchase decision in sugar-free beverages in Bangkok; 4) to compare the differences of the purchase decision in sugar-free beverages in Bangkok regarding demographic characteristics; 5) to study marketing mix factors affecting consumer purchase decision in sugar-free beverages in Bangkok. This study employed quantitative research methodology. The population consisted of consumers residing in Bangkok. The study instrument was a questionnaire. The sample size comprising 400 samples was selected using a multi-stage sampling technique. The statistics used for the data analysis included descriptive statistics, frequency, percentage, mean, standard deviation. One-way ANOVA, and multiple linear regression analysis.The results showed that 1) most respondents were female, aged 31 - 40, single,  with a bachelor's degree, employed in the public sector/state enterprise, and had an average monthly income of 15,001 - 25,000 baht. 2) Overall, the marketing mix factors of sugar-free beverages were at the highest level. The market mix factors with the highest level were place, product, price, and promotion, respectively. 3) The purchase decision in sugar-free beverages  in Bangkok was high. 4) Consumers with different education had different levels of purchase decision in sugar-free beverages in Bangkok, with a statistically significant level of 0.05  5) The marketing mix factors, including product and promotion, affected consumer purchase decision in sugar-free beverages in Bangkok with a statistically significant level of 0.05.en
dc.language.isoth
dc.publisherSukhothai Thammathirat Open University
dc.rightsSukhothai Thammathirat Open University
dc.subjectส่วนประสมทางการตลาด การตัดสินใจซื้อเครื่องดื่มปราศจากน้ำตาลth
dc.subjectMarketing Mixen
dc.subjectPurchase Decision in Sugar-free Beverageen
dc.subject.classificationPsychologyen
dc.subject.classificationBusinessen
dc.subject.classificationOther service activitiesen
dc.titleMarketing Mix Factors Affecting Consumer Purchase Decision in Sugar-free Beverages in Bangkoken
dc.titleปัจจัยส่วนประสมทางการตลาดที่ส่งผลต่อการตัดสินใจซื้อเครื่องดื่ม ปราศจากน้ำตาลของผู้บริโภคในเขตกรุงเทพมหานครth
dc.typeIndependent Studyen
dc.typeการศึกษาค้นคว้าอิสระth
dc.contributor.coadvisorNarubodee Wathanakomen
dc.contributor.coadvisorนฤบดี วรรธนาคมth
dc.contributor.emailadvisor[email protected]
dc.contributor.emailcoadvisor[email protected]
dc.description.degreenameMaster of Business Administration (M.B.A.)en
dc.description.degreenameบริหารธุรกิจมหาบัณฑิต แขนงวิชาบริหารธุรกิจ (บธ.ม.)th
dc.description.degreelevelMaster's Degreeen
dc.description.degreelevelปริญญาโทth
dc.description.degreedisciplineMaster of Business Administrationen
dc.description.degreedisciplineบริหารธุรกิจมหาบัณฑิตth
Appears in Collections:Manage-Theses

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
2653003000.pdf1.21 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.