Please use this identifier to cite or link to this item:
https://ir.stou.ac.th/handle/123456789/13810
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor | APIWAT LEEWATTANAHIRANPAISARN | en |
dc.contributor | อภิวัฒน์ ลีวัฒนหิรัญไพศาล | th |
dc.contributor.advisor | Panee Sitakalin | en |
dc.contributor.advisor | พาณี สีตกลิน | th |
dc.contributor.other | Sukhothai Thammathirat Open University | en |
dc.date.accessioned | 2025-01-27T00:57:15Z | - |
dc.date.available | 2025-01-27T00:57:15Z | - |
dc.date.created | 2024 | |
dc.date.issued | 28/6/2024 | |
dc.identifier.uri | https://ir.stou.ac.th/handle/123456789/13810 | - |
dc.description.abstract | This research study aimed to explore (1) the levels of expectations and satisfaction with the quality of child development training services and (2) the relationship between marketing mix factors and expectations and satisfaction with the quality of the training services, both at a private occupational therapy (OT) clinic in Khon Kaen province. This descriptive research study involved a sample of 233 OT clients selected using the purposive random sampling from all 387 clients, who served as caregivers, parents, relatives or family members bringing child OT recipients to the OT clinic in the province. Data were collected using a questionnaire on marketing mix factors of expectations and satisfaction with the quality of child development training services at the OT clinic. At the confidence value of 0.95, data analyses included descriptive statistics, Wilcoxon test and Spearman's correlation.The results revealed that: (1) among the clients, overall, their levels of expectations for service quality were moderate, the levels of satisfaction with service quality were high, and the scores of expectations and satisfaction with service quality according to marketing mix factors were significantly different at 0.05; the average score of satisfaction with service quality was higher than that of service quality expectations in all marketing mix factors; and (2) concerning the relationship of clients’ expectations and satisfaction with service quality, two aspects of the marketing mix, product and personnel, were significantly associated with their expectations and satisfaction (P = 0.05). | en |
dc.description.abstract | การศึกษานี้ มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษา (1) ระดับความคาดหวังและระดับความพึงพอใจในคุณภาพบริการฝึกพัฒนาการเด็กของคลินิกกิจกรรมบำบัดเอกชนแห่งหนึ่งในจังหวัดขอนแก่น และ (2) ความสัมพันธ์ ด้านปัจจัยส่วนประสมการตลาดกับความคาดหวังและความพึงพอใจในคุณภาพบริการการฝึกพัฒนาการเด็ก ของคลินิกกิจกรรมบำบัดเอกชนแห่งหนึ่งในจังหวัดขอนแก่นการวิจัยเชิงพรรณนานี้ ประชากรที่ศึกษาคือ ผู้รับบริการทางกิจกรรมบำบัดของสถานพยาบาลเอกชนแห่งหนึ่งในจังหวัดขอนแก่นที่มีบทบาทเป็นผู้ดูแล หรือพ่อแม่ หรือญาติ หรือสมาชิกในครอบครัวที่รับผิดชอบนำผู้รับบริการเด็กมาใช้บริการในสถานพยาบาลเอกชนแห่งหนึ่งในจังหวัดขอนแก่น จำนวน 387 ราย กลุ่มตัวอย่างโดยใช้วิธีการสุ่มแบบเฉพาะเจาะจงจำนวน 233 ราย เครื่องมือที่ใช้ในการวิจัยครั้งนี้ คือ แบบสอบถามปัจจัยส่วนประสมการตลาดของความคาดหวังและความพึงพอใจในคุณภาพบริการการฝึกพัฒนาการเด็กของคลินิกกิจกรรมบำบัด ที่มีค่าความเชื่อมั่น 0.95 สถิติที่ใช้ในการวิเคราะห์ คือ สถิติเชิงพรรณนา วิลคอกซัน และสหสัมพันธ์ของสเปียร์แมน ผลการศึกษาวิจัยนี้พบ (1) ในภาพรวม ระดับความคาดหวังในคุณภาพบริการอยู่ในระดับปานกลาง และระดับความพึงพอใจในคุณภาพบริการอยู่ในระดับสูง และคะแนนความคาดหวังและความพึงพอใจในคุณภาพบริการตามปัจจัยส่วนประสมการตลาดมีความแตกต่างกันอย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ 0.05 โดยคะแนนเฉลี่ยความพึงพอใจในคุณภาพบริการมากกว่าคะแนนเฉลี่ยความคาดหวังในคุณภาพบริการในทุกปัจจัยส่วนประสมการตลาด และ (2) ความสัมพันธ์ของความคาดหวังและความพึงพอใจในคุณภาพบริการ พบว่า ปัจจัยส่วนประสมการตลาดมี 2 ด้าน คือ ด้านผลิตภัณฑ์และด้านบุคคลมีความสัมพันธ์กับความคาดหวังและความพึงพอใจอย่างมีนัยสำคัญทางสถิติ ที่ระดับ 0.05 | th |
dc.language.iso | th | |
dc.publisher | Sukhothai Thammathirat Open University | |
dc.rights | Sukhothai Thammathirat Open University | |
dc.subject | ปัจจัยส่วนประสมการตลาด คุณภาพบริการการฝึกพัฒนาการเด็ก คลินิกกิจกรรมบำบัด ความพึงพอใจ | th |
dc.subject | Marketing mix factors | en |
dc.subject | Quality of child development services | en |
dc.subject | Occupational therapy clinic | en |
dc.subject | Satisfaction | en |
dc.subject.classification | Health Professions | en |
dc.subject.classification | Administrative and support service activities | en |
dc.title | The Relationship of Marketing Mix Factors of Expectations and Satisfaction with Child Development Training Services at a Private Occupational Therapy Clinic in Khon Kaen Province | en |
dc.title | ความสัมพันธ์ด้านปัจจัยส่วนประสมการตลาดของความคาดหวัง และความพึงพอใจในคุณภาพบริการการฝึกพัฒนาการเด็ก ของคลินิกกิจกรรมบำบัดเอกชนแห่งหนึ่ง ในจังหวัดขอนแก่น | th |
dc.type | Thesis | en |
dc.type | วิทยานิพนธ์ | th |
dc.contributor.coadvisor | Panee Sitakalin | en |
dc.contributor.coadvisor | พาณี สีตกลิน | th |
dc.contributor.emailadvisor | [email protected] | |
dc.contributor.emailcoadvisor | [email protected] | |
dc.description.degreename | Master of Public Health (M.P.H.) | en |
dc.description.degreename | สาธารณสุขศาสตรมหาบัณฑิต (ส.ม.) | th |
dc.description.degreelevel | Master's Degree | en |
dc.description.degreelevel | ปริญญาโท | th |
dc.description.degreediscipline | Master of Public Health | en |
dc.description.degreediscipline | สาธารณสุขศาสตรมหาบัณฑิต | th |
Appears in Collections: | Health-Theses |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
2645001039.pdf | 1.17 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.