Please use this identifier to cite or link to this item: https://ir.stou.ac.th/handle/123456789/1652
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorลัดดาวรรณ ณ ระนอง, อาจารย์ที่ปรึกษาth_TH
dc.contributor.advisorนิธิพัฒน์ เมฆขจร, อาจารย์ที่ปรึกษาth_TH
dc.contributor.authorวรนุช มะธิปิไข, 2523--
dc.contributor.otherมหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราช. สำนักบัณฑิตศึกษาth_TH
dc.date.accessioned2022-09-30T03:44:07Z-
dc.date.available2022-09-30T03:44:07Z-
dc.date.issued2560-
dc.identifier.urihttp://ir.stou.ac.th/handle/123456789/1652-
dc.descriptionวิทยานิพนธ์ (ศษ.ม.(การแนะแนวและการปรึกษาเชิงจิตวิทยา))--มหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราช, 2560th_TH
dc.description.abstractการวิจัยครั้งนี้ มีวัตถุประสงค์เพื่อ (1) เปรียบเทียบระดับการควบคุมตนเองด้านการเรียนภาษาอังกฤษของนักเรียนชั้นมัธยมศึกษาปีที่ 1 โรงเรียนสีดาวิทยา จังหวัดนครราชสีมา ก่อนและหลังการทดลองใช้ชุดกิจกรรมแนะแนวเพื่อพัฒนาการควบคุมตนเองด้านการเรียนภาษาอังกฤษ และ (2) เปรียบเทียบระดับการควบคุมตนเองด้านการเรียนภาษาอังกฤษของนักเรียนชั้นมัธยมศึกษาปีที่ 1 โรงเรียนสีดาวิทยา ภายหลังการทดลองและระยะติดตามผล กลุ่มตัวอย่างที่ใช้ในการวิจัยครั้งนี้ คือ นักเรียนชั้นมัธยมศึกษาปีที่ 1 ภาคเรียนที่ 2 ปีการศึกษา 2560 โรงเรียนสีดาวิทยา จังหวัดนครราชสีมา จํานวน 34 คนได้มาโดยการสุ่มแบบกลุ้มเครื่องมือที่ใช้ในการวิจัยได้แก่ (1) แบบวัดการควบคุมตนเองด้านการเรียนภาษาอังกฤษ ซึ่งมีค่าความเที่ยงเท่ากับ .85 และ (2) ชุดกิจกรรมแนะแนวเพื่อพัฒนาการควบคุมตนเองด้านการเรียนภาษาอังกฤษ สถิติที่ใช้ในการวิเคราะห์ข้อมูลได้แก่ ค่าเฉลี่ย ส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐาน และการทดสอบค่าที ผลการวิจัยปรากฏว่า (1) ระดับการควบคุมตนเองด้านการเรียนภาษาอังกฤษของนักเรียนกลุ้มทดลองหลังการทดลองสูงกว่าก่อนการทดลองอย่างมีนัยสําคัญทางสถิติที่ระดับ .05 และ (2) ระดับ การควบคุมตนเองด้านการเรียนภาษาอังกฤษของนักเรียนกลุ่มทดลองหลังการทดลองกับระยะติดตามผลไม่แตกต่างกันth_TH
dc.formatapplication/pdfen_US
dc.language.isothth_TH
dc.publisherมหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราชth_TH
dc.rightsมหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราชth_TH
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International (CC BY-NC-ND 4.0)en_US
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/en_US
dc.sourceBorn digitalen_US
dc.subjectมหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราช. แขนงวิชาการแนะแนวและการปรึกษาเชิงจิตวิทยา --วิทยานิพนธ์th_TH
dc.subjectมหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราช. สาขาวิชาศึกษาศาสตร์ --วิทยานิพนธ์th_TH
dc.subjectภาษาอังกฤษ--การศึกษาและการสอน (มัธยมศึกษา)th_TH
dc.subjectการแนะแนวการศึกษาth_TH
dc.titleผลการใช้ชุดกิจกรรมแนะแนวเพื่อพัฒนาการพัฒนาการควบคุมตนเองด้านการเรียนภาษาอังกฤษของนักเรียนชั้นมัธยมศึกษาปีที่ 1 โรงเรียนสีดาวิทยา จังหวัดนครราชสีมาth_TH
dc.title.alternativeThe effects of using a guidance activities package to develop self-control in learning English language of Mathayom Suksa I students at Sida Wittaya School in Nakhon Ratchasima Provinceth_TH
dc.typeThesisth_TH
dc.degree.nameศึกษาศาสตรมหาบัณฑิตth_TH
dc.degree.levelปริญญาโทth_TH
dc.degree.disciplineสาขาวิชาศึกษาศาสตร์th_TH
dc.degree.grantorมหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราชth_TH
dc.description.abstractalternativeThe purposes of this research were (1) to compare levels of self-control in learning English language of Mathayom Suksa I students at Sida Wittaya School in Nakhon Ratchasima province before and after the experiment of using a guidance activities package to develop self-control in learning English language; and (2) to compare levels of self-control in learning English language of the students at the end of the experiment and during the follow up period. The sample consisted of 34 Mathayom Suksa I students at Sida Wittaya School in Nakhon Ratchasima province, obtained by cluster sampling. Research instruments were (1) a scale to assess self-control in learning English language, with reliability coefficient of .85; and (2) a guidance activities package to develop selfcontrol in learning English language. Statistics employed for data analysis were the mean, standard deviation, and t-test. The research results were as follows: (1) the post-experiment level of self-control in learning English language of the experimental group students was significantly higher than their pre-experiment counterpart level at the .05 level of statistical significance; and (2) the levels of self-control in learning English language of the experimental group students at the end of the experiment and during the follow up period were not significantly differenten_US
Appears in Collections:Edu-Theses

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
fulltext_159645.pdfเอกสารฉบับเต็ม2.18 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons