Please use this identifier to cite or link to this item:
https://ir.stou.ac.th/handle/123456789/1652
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.advisor | ลัดดาวรรณ ณ ระนอง, อาจารย์ที่ปรึกษา | th_TH |
dc.contributor.advisor | นิธิพัฒน์ เมฆขจร, อาจารย์ที่ปรึกษา | th_TH |
dc.contributor.author | วรนุช มะธิปิไข, 2523- | - |
dc.contributor.other | มหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราช. สำนักบัณฑิตศึกษา | th_TH |
dc.date.accessioned | 2022-09-30T03:44:07Z | - |
dc.date.available | 2022-09-30T03:44:07Z | - |
dc.date.issued | 2560 | - |
dc.identifier.uri | http://ir.stou.ac.th/handle/123456789/1652 | - |
dc.description | วิทยานิพนธ์ (ศษ.ม.(การแนะแนวและการปรึกษาเชิงจิตวิทยา))--มหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราช, 2560 | th_TH |
dc.description.abstract | การวิจัยครั้งนี้ มีวัตถุประสงค์เพื่อ (1) เปรียบเทียบระดับการควบคุมตนเองด้านการเรียนภาษาอังกฤษของนักเรียนชั้นมัธยมศึกษาปีที่ 1 โรงเรียนสีดาวิทยา จังหวัดนครราชสีมา ก่อนและหลังการทดลองใช้ชุดกิจกรรมแนะแนวเพื่อพัฒนาการควบคุมตนเองด้านการเรียนภาษาอังกฤษ และ (2) เปรียบเทียบระดับการควบคุมตนเองด้านการเรียนภาษาอังกฤษของนักเรียนชั้นมัธยมศึกษาปีที่ 1 โรงเรียนสีดาวิทยา ภายหลังการทดลองและระยะติดตามผล กลุ่มตัวอย่างที่ใช้ในการวิจัยครั้งนี้ คือ นักเรียนชั้นมัธยมศึกษาปีที่ 1 ภาคเรียนที่ 2 ปีการศึกษา 2560 โรงเรียนสีดาวิทยา จังหวัดนครราชสีมา จํานวน 34 คนได้มาโดยการสุ่มแบบกลุ้มเครื่องมือที่ใช้ในการวิจัยได้แก่ (1) แบบวัดการควบคุมตนเองด้านการเรียนภาษาอังกฤษ ซึ่งมีค่าความเที่ยงเท่ากับ .85 และ (2) ชุดกิจกรรมแนะแนวเพื่อพัฒนาการควบคุมตนเองด้านการเรียนภาษาอังกฤษ สถิติที่ใช้ในการวิเคราะห์ข้อมูลได้แก่ ค่าเฉลี่ย ส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐาน และการทดสอบค่าที ผลการวิจัยปรากฏว่า (1) ระดับการควบคุมตนเองด้านการเรียนภาษาอังกฤษของนักเรียนกลุ้มทดลองหลังการทดลองสูงกว่าก่อนการทดลองอย่างมีนัยสําคัญทางสถิติที่ระดับ .05 และ (2) ระดับ การควบคุมตนเองด้านการเรียนภาษาอังกฤษของนักเรียนกลุ่มทดลองหลังการทดลองกับระยะติดตามผลไม่แตกต่างกัน | th_TH |
dc.format | application/pdf | en_US |
dc.language.iso | th | th_TH |
dc.publisher | มหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราช | th_TH |
dc.rights | มหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราช | th_TH |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International (CC BY-NC-ND 4.0) | en_US |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ | en_US |
dc.source | Born digital | en_US |
dc.subject | มหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราช. แขนงวิชาการแนะแนวและการปรึกษาเชิงจิตวิทยา --วิทยานิพนธ์ | th_TH |
dc.subject | มหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราช. สาขาวิชาศึกษาศาสตร์ --วิทยานิพนธ์ | th_TH |
dc.subject | ภาษาอังกฤษ--การศึกษาและการสอน (มัธยมศึกษา) | th_TH |
dc.subject | การแนะแนวการศึกษา | th_TH |
dc.title | ผลการใช้ชุดกิจกรรมแนะแนวเพื่อพัฒนาการพัฒนาการควบคุมตนเองด้านการเรียนภาษาอังกฤษของนักเรียนชั้นมัธยมศึกษาปีที่ 1 โรงเรียนสีดาวิทยา จังหวัดนครราชสีมา | th_TH |
dc.title.alternative | The effects of using a guidance activities package to develop self-control in learning English language of Mathayom Suksa I students at Sida Wittaya School in Nakhon Ratchasima Province | th_TH |
dc.type | Thesis | th_TH |
dc.degree.name | ศึกษาศาสตรมหาบัณฑิต | th_TH |
dc.degree.level | ปริญญาโท | th_TH |
dc.degree.discipline | สาขาวิชาศึกษาศาสตร์ | th_TH |
dc.degree.grantor | มหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราช | th_TH |
dc.description.abstractalternative | The purposes of this research were (1) to compare levels of self-control in learning English language of Mathayom Suksa I students at Sida Wittaya School in Nakhon Ratchasima province before and after the experiment of using a guidance activities package to develop self-control in learning English language; and (2) to compare levels of self-control in learning English language of the students at the end of the experiment and during the follow up period. The sample consisted of 34 Mathayom Suksa I students at Sida Wittaya School in Nakhon Ratchasima province, obtained by cluster sampling. Research instruments were (1) a scale to assess self-control in learning English language, with reliability coefficient of .85; and (2) a guidance activities package to develop selfcontrol in learning English language. Statistics employed for data analysis were the mean, standard deviation, and t-test. The research results were as follows: (1) the post-experiment level of self-control in learning English language of the experimental group students was significantly higher than their pre-experiment counterpart level at the .05 level of statistical significance; and (2) the levels of self-control in learning English language of the experimental group students at the end of the experiment and during the follow up period were not significantly different | en_US |
Appears in Collections: | Edu-Theses |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
fulltext_159645.pdf | เอกสารฉบับเต็ม | 2.18 MB | Adobe PDF | View/Open |
This item is licensed under a Creative Commons License