Please use this identifier to cite or link to this item: https://ir.stou.ac.th/handle/123456789/1899
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorพูลสุข หิงคานนท์, อาจารย์ที่ปรึกษาth_TH
dc.contributor.advisorสุภมาส อังศุโชติ, อาจารย์ที่ปรึกษาth_TH
dc.contributor.authorเครือศิลป์ ดำรงศิลป์, 2517--
dc.contributor.otherมหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราช. สำนักบัณฑิตศึกษาth_TH
dc.date.accessioned2022-10-31T01:24:08Z-
dc.date.available2022-10-31T01:24:08Z-
dc.date.issued2552-
dc.identifier.urihttp://ir.stou.ac.th/handle/123456789/1899-
dc.descriptionวิทยานิพนธ์ (พย.ม. (การบริหารการพยาบาล))--มหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราช, 2552th_TH
dc.description.abstractการวิจัยครั้งนื้มีวัตถุประสงค์เพื่อ (1) ศึกษาการบริหารโดยใช้แนวคิดตลาดบริการ ของทีมการพยาบาล ในโรงพยาบาลเอกชนเครือโรงพยาบาลพญาไท (2) ศึกษาระดับประสิทธิผล ของทีมการพยาบาล ในโรงพยาบาลเอกชนเครือโรงพยาบาลพญาไท (3) ศึกษาความความสัมพันธ์ ระหว่างการบริหารโดยใช้แนวคิดตลาดบริการของทีมการพยาบาล กับ ประสิทธิผลของทีมการ พยาบาล ในโรงพยาบาลเอกชนเครือโรงพยาบาลพญาไท กลุ่มตัวอย่าง คือพยาบาลวิชาชีพที่มีประสบการณ์การปฏิบัติงาน อย่างน้อย 111 ในโรงพยาบาลเอกชนเครือโรงพยาบาลพญาไท จำนวน 216 คน สุ่มกลุ่มตัวอย่างแบบสุ่มหลายชั้น เครื่องมือที่ใช้ประกอบด้วยแบบสอบถาม 3 ส่วน คือส่วนที่ 1 ข้อมูลส่วนบุคคล ส่วนที่ 2 แบบสอบถามการบริหารโดยใช้แนวคิดตลาดบริการของทีมการพยาบาล ส่วนที่ 3 แบบสอบถาม ประสิทธิผลของทีมการพยาบาล เครื่องมือที่ใซัในการวิจัย ผ่านการตรวจสอบความตรงเชิงเนื้อหา และความเที่ยงโดยมีค่าสัมประสิทธิความเที่ยงในส่วนที่ 2 และ ส่วนที่ 3 เท่ากับ 0.98 0.96 ตาม ลำดับ สถิติที่ใช้ในการวิเคราะห์ข้อมูล ได้แก่ ค่าเฉลี่ย ส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐานการวิเคราะห์สัมประสิทธิ์ สหสัมพันธ์ของเพียร์สัน ผลการวิจัยพบว่า (1) การบริหารโดยใช้แนวคิดตลาดบริการตามความคิดเห็นของ พยาบาลประจำการโรงพยาบาลเอกชนเครือโรงพยาบาลพญาไท โดยรวมอยู่ในระดับมาก (2) ประสิทธิผลของทีมการพยาบาลตามความคิดเห็นของพยาบาลประจำการอยู่ในระดับมาก ทุกด้าน (3) การบริหารโดยใช้แนวคิดตลาดบริการของทีมการพยาบาล กับ ประสิทธิผลของทีม การพยาบาล ในโรงพยาบาลเอกชนเครือโรงพยาบาลพญาไท มีความสัมพันธ์ในทิศทางบวก ในระดับปานกลาง (r=.586 ) อย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ .001th_TH
dc.formatapplication/pdfen_US
dc.language.isothth_TH
dc.publisherมหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราชth_TH
dc.rightsมหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราชth_TH
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International (CC BY-NC-ND 4.0)en_US
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/en_US
dc.rights.urihttps://www.doi.org/10.14457/STOU.the.2009.226en_US
dc.sourceBorn digitalen_US
dc.subjectมหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราช. แขนงวิชาการบริหารการพยาบาล -- วิทยานิพนธ์th_TH
dc.subjectมหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราช. สาขาวิชาพยาบาลศาสตร์ -- วิทยานิพนธ์th_TH
dc.subjectการบริการทางการแพทย์ -- การตลาดth_TH
dc.subjectการพยาบาล -- การจัดการ.th_TH
dc.subjectโรงพยาบาลเอกชนth_TH
dc.titleความสัมพันธ์ระหว่างการใช้แนวคิดการตลาดบริการกับประสิทธิผลของทีมการพยาบาลตามการรับรู้ของพยาบาลประจำการโรงพยาบาลเอกชนในเครือโรงพยาบาลพญาไทth_TH
dc.title.alternativeThe relationship between the administration approach of marketing service by nursing teams and the efficiency of nursing teams at private hospital in the "Payathai Hospital Groups"th_TH
dc.typeThesisth_TH
dc.identifier.DOI10.14457/STOU.the.2009.226en_US
dc.degree.nameพยาบาลศาสตรมหาบัณฑิตth_TH
dc.degree.levelปริญญาโทth_TH
dc.degree.disciplineสาขาวิชาพยาบาลศาสตร์th_TH
dc.degree.grantorมหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราชth_TH
dc.description.abstractalternativeThe purposes of this descriptive research were: (1) to study the marketing service administration approach of nursing team at private hospital Payathai Hospital Groups,(2) to investigate the efficiency of nursing team at private hospital Payathai Hospital Groups,(3) to find the relationship between marketing service administration approach of nursing team and the efficiency of nursing team at private hospital Payathai Hospital Groups. The sample comprised 293 of professional nurses who has experience at lease one year worked at private hospital Payathai Hospital Groups. Stratified sampling were use for selected sample. The research tool comprise with three set of questionnaires, covering personnel data, marketing service administration approach of nursing team , nursing team. They were tested for reliability and validity. The Cronbach’s alpha reliability coefficients of the second and the third sets were 0.98 and 0.96 respectively. The statistical devices used for data analysis were both descriptive statistics (frequency, percentage, mean, and standard deviation) and Pearson product- moment correlation coefficient. The findings were as follows. (1) Professional nurses rated their marketing service administration approach of nursing team at private hospital Payathai Hospital Groups at high level. (2) They also rated the efficiency of nursing team at private hospital Payathai Hospital Groups at high level. Finally, (3) there was a statistically significant positive correlation at moderate level between marketing service administration approach of nursing team and the efficiency of nursing team at private hospital Payathai Hospital Groups (r= .72 p < .01)en_US
Appears in Collections:Nurse-Theses

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Thesbib118777.pdfเอกสารฉบับเต็ม3.69 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons