Please use this identifier to cite or link to this item:
https://ir.stou.ac.th/handle/123456789/2802
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.advisor | ดรุณี จำปาทอง | th_TH |
dc.contributor.author | นูรฮายา ยีเจ๊ะนิ, 2530- | th_TH |
dc.contributor.other | มหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราช. สาขาวิชาศึกษาศาสตร์ | th_TH |
dc.date.accessioned | 2023-01-25T07:14:46Z | - |
dc.date.available | 2023-01-25T07:14:46Z | - |
dc.date.issued | 2561 | - |
dc.identifier.uri | https://ir.stou.ac.th/handle/123456789/2802 | en_US |
dc.description.abstract | การวิจัยครั้งนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อเปรียบเทียบผลสัมฤทธิ์ทางการเรียนก่อนเรียนและหลังเรียนของนักเรียนชั้นประถมศึกษาปีที่ 6 ที่ได้จากการเรียนรู้โดยใช้แผนผังกราฟฟิกเรื่อง กฎหมายในชีวิตประจำวันกลุ่มตัวอย่างคือนักเรียนชั้นประถมศึกษาปี ที่ 6 โรงเรียนบ้านกาบุ๊จังหวัดนราธิวาส จำนวน 15 คนได้มาโดยการสุ่มแบบกลุ่ม เครื่องมือที่ใช้ในการวิจัย ได้แก่ (1) แผนการจัดการเรียนรู้จำนวน 5 แผน และ (2) แบบทดสอบวัดผลสัมฤทธิ์ ทางการเรียน สถิติที่ใช้ในการวิเคราะห์ ข้อมูล คือค่าเฉลี่ย ส่วนเบี่ยงมาตรฐาน และการทดสอบค่าทีผลการวิจัยปรากฏว่า ผลสัมฤทธิ์ ทางการเรียนของนักเรียนชั้นประถมศึกษาปี ที่ 6 ที่ได้จากการเรียนรู้โดยใช้แผนผังกราฟฟิกเรื่อง กฎหมายในชีวิตประจำวัน หลังเรียนสูงกว่าก่อนเรียนอย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ .05 | th_TH |
dc.format | application/pdf | en_US |
dc.language.iso | th | en_US |
dc.publisher | มหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราช | th_TH |
dc.rights | มหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราช | th_TH |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International (CC BY-NC-ND 4.0) | en_US |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ | en_US |
dc.source | Born digital | en_US |
dc.subject | มหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราช. แขนงวิชาหลักสูตรและการสอน--การศึกษาเฉพาะกรณี | th_TH |
dc.subject | กฎหมาย--การศึกษาและการสอน | th_TH |
dc.subject | การศึกษาอิสระ--หลักสูตรและการสอน | th_TH |
dc.title | ผลการจัดการเรียนรู้โดยใช้แผนผังกราฟิกเรื่อง กฎหมายในชีวิตประจำวันที่มีต่อสัมฤทธิ์ทางการเรียนของนักเรียนชั้นประถมศึกษาปีที่ 6 โรงเรียนบ้านกาบุ๊ จังหวัดนราธิวาส | th_TH |
dc.title.alternative | Effects of learning management using graphic organizers in the topic of Laws in daily life on learning achievement of Prathom Suksa VI students at Ban Kabu school in Narathiwat Province | en_US |
dc.type | Thesis | en_US |
dc.degree.name | ศึกษาศาสตรมหาบัณฑิต (หลักสูตรและการสอน) | th_TH |
dc.degree.level | ปริญญาโท | th_TH |
dc.degree.discipline | สาขาวิชาศึกษาศาสตร์ | th_TH |
dc.degree.grantor | มหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราช | th_TH |
dc.description.abstractalternative | The purpose of this study was to compare learning achievements of Prathom Suksa VI students before and after learning under the learning management using graphic organizers in the topic of Law in Daily Life. The research sample consisted of 15 Prathom Suksa VI students studying at Ban Kabu School in Narathiwat province, obtained by cluster random sampling. The instruments used in this study were (1) five learning management plans; and (2) a learning achievement test. Statistics employed for data analysis were the mean, standard deviation, and t-test. Research findings revealed that (1) the post-learning achievement in the topic of Laws in Daily Life of Prathom Suksa VI students who learned under the learning management using graphic organizers in the topic of Law in Daily Life was significantly higher than their pre-learning counterpart achievement at the .05 level of statistical significance. | en_US |
Appears in Collections: | Edu-Independent study |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
fulltext_162226.pdf | เอกสารฉบับเต็ม | 19.08 MB | Adobe PDF | View/Open |
This item is licensed under a Creative Commons License