Please use this identifier to cite or link to this item: https://ir.stou.ac.th/handle/123456789/2924
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorวรางคณา โตโพธิ์ไทย, อาจารย์ที่ปรึกษาth_TH
dc.contributor.authorกนกพร เมโฆ, 2518--
dc.contributor.otherมหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราช. สาขาวิชาศึกษาศาสตร์th_TH
dc.date.accessioned2023-01-29T08:06:47Z-
dc.date.available2023-01-29T08:06:47Z-
dc.date.issued2561-
dc.identifier.urihttps://ir.stou.ac.th/handle/123456789/2924-
dc.description.abstractเรียนคอมพิวเตอร์ช่วยสอนวิชาการงานอาชีพเรื่อง งานช่างพื้นฐาน และ (3) ศึกษาความพึงพอใจของนักเรียนที่มีต่อบทเรียนคอมพิวเตอร์ช่วยสอนวิชาการงานอาชีพเรื่อง งานช่างพื้นฐาน กลุ่มตัวอย่างที่ใช้ในการวิจัย คือ นักเรียนชั้นมัธยมศึกษาปีที่ 2 ที่กำลังศึกษาภาคเรียนที่ 1 ปีการศึกษา 2562 โรงเรียนวัดขุนช่อง จำนวน 39 คน ได้มาโดยวิธีการสุ่มแบบกลุ่ม เครื่องมือที่ใช้ในการวิจัย ประกอบด้วย (1) บทเรียนคอมพิวเตอร์ช่วยสอนวิชาการงานอาชีพเรื่อง งานช่างพื้นฐาน (2) แบบทดสอบก่อนเรียนและแบบทดสอบหลังเรียนแบบคู่ขนาน และ (3) แบบสอบถามความพึงพอใจของนักเรียนที่มีต่อการเรียนด้วยบทเรียนคอมพิวเตอร์ช่วยสอน สถิติที่ใช้ในการวิเคราะห์ข้อมูล ได้แก่ ค่าประสิทธิภาพ E1/E2 ค่าเฉลี่ย ส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐาน และการทดสอบค่าที ผลการวิจัยปรากฏว่า (1) บทเรียนคอมพิวเตอร์ช่วยสอนวิชาการงานอาชีพเรื่อง งานช่างพื้นฐาน มีประสิทธิภาพ 80.33/80.67 เป็นไปตามเกณฑ์ที่กำหนด 80/80 (2) นักเรียนที่เรียนด้วยบทเรียนคอมพิวเตอร์ช่วยสอนวิชาการงานอาชีพเรื่อง งานช่างพื้นฐาน มีความก้าวหน้าทางการเรียนเพิ่มขึ้นอย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ .05 และ (3) นักเรียนมีความพึงพอใจต่อบทเรียนคอมพิวเตอร์ช่วยสอนวิชาการงานอาชีพเรื่อง งานช่างพื้นฐาน ในระดับมากth_TH
dc.formatapplication/pdfen_US
dc.language.isothen_US
dc.publisherมหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราชth_TH
dc.rightsมหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราชth_TH
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International (CC BY-NC-ND 4.0)en_US
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/en_US
dc.sourceBorn digitalen_US
dc.subjectมหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราช. สาขาวิชาศึกษาศาสตร์ --การศึกษาเฉพาะกรณีth_TH
dc.subjectมหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราช. แขนงวิชาหลักสูตรและการสอน --การศึกษาเฉพาะกรณีth_TH
dc.subjectคอมพิวเตอร์ช่วยการสอน--ไทย--จันทบุรีth_TH
dc.subjectกลุ่มการงานและพื้นฐานอาชีพ--คอมพิวเตอร์ช่วยการสอนth_TH
dc.subjectกลุ่มการงานและพื้นฐานอาชีพ--การศึกษาและการสอน (มัธยมศึกษา)th_TH
dc.subjectการศึกษาอิสระ--หลักสูตรและการสอนth_TH
dc.titleการพัฒนาบทเรียนคอมพิวเตอร์ช่วยสอนวิชาการงานอาชีพเรื่อง งานช่างพื้นฐาน สำหรับนักเรียนชั้นมัธยมศึกษาปีที่ 2 โรงเรียนวัดขุนช่อง สังกัดสำนักงานเขตพื้นที่การศึกษาประถมศึกษาจันทบุรีเขต 1th_TH
dc.title.alternativeDevelopment of a computer-assisted instruction in the Career and Technology Learning Area on the topic of Basic Technical Work for Mathayom Suksa II students of Wat Khunchong School under Chanthaburi Primary Education Service Area Office 1th_TH
dc.typeThesisth_TH
dc.degree.nameศึกษาศาสตรมหาบัณฑิตth_TH
dc.degree.levelปริญญาโทth_TH
dc.degree.disciplineสาขาวิชาศึกษาศาสตร์th_TH
dc.degree.grantorมหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราชth_TH
dc.description.abstractalternativeThe objectives of this research were (1) to develop a computer assisted instruction program in the Career and Technology Learning Area on the topic of Basic Technical Work for Mathayom Suksa II Students of Wat Khunchong School based on the set efficiency criterion; (2) to study the learning progress of students who learned from the computer assisted instruction program in the Career and Technology Learning Area on the topic of Basic Technical Work; and (3) to study the satisfaction of students with the computer assisted instruction program in the Career and Technology Learning Area on the topic of Basic Technical Work. The research sample consisted of 39 Mathayom Suksa II students studying in the first semester of the 2019 academic year at Wat Khunchong School, obtained by cluster random sampling. The employed research instruments comprised (1) a computer assisted instruction program in the Career and Technology Learning Area on the topic of Basic Technical Work; (2) two parallel forms of an achievement test for pre-testing and post-testing; and (3) a questionnaire on student’s satisfaction with the computer assisted instruction program. Statistics for data analysis were the E1/E2 efficiency index, mean, standard deviation, and t-test. Research findings showed that (1) the developed computer assisted instruction program in the Career and Technology Learning Area on the topic of Basic Technical Work was efficient at 80.33/80.67, thus meeting the set efficiency criterion of 80/80; (2) the students who learned from the computer assisted instruction program in the Career and Technology Learning Area on the topic of Basic Technical Work achieved learning progress significantly at the .05 level; and (3)the students were satisfied with the computer assisted instruction program in the Career and Technology Learning Area on the topic of Basic Technical Work at the high levelen_US
Appears in Collections:Edu-Independent study

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Fulltext_161435.pdfเอกสารฉบับเต็ม25.58 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons