Please use this identifier to cite or link to this item: https://ir.stou.ac.th/handle/123456789/2974
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorส่งเสริม หอมกลิ่น, อาจารย์ที่ปรึกษาth_TH
dc.contributor.authorภาณิตภัทร คงเมฆ-
dc.contributor.otherมหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราช. สาขาวิชาเกษตรศาสตร์และสหกรณ์th_TH
dc.date.accessioned2023-02-01T07:37:46Z-
dc.date.available2023-02-01T07:37:46Z-
dc.date.issued2556-
dc.identifier.urihttps://ir.stou.ac.th/handle/123456789/2974-
dc.description.abstractการศึกษาครั้งนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษา 1) ปัจจัยส่วนบุคคลของสมาชิกที่มีผลต่อการตัดสินใจซื้อ ข้าวสารบรรจุถุง 2) การตัดสินใจซื้อข้าวสารบรรจุถุงของสมาชิกจากสหกรณ์ 3) ปัจจัยส่วนบุคคลของสมาชิกและ ปัจจัยส่วนประสมการตลาดที่มีผลต่อการตัดสินใจซื้อข้าวสารบรรจุถุงของสมาชิกจากสหกรณ์ 4) ปัญหาและ ข้อเสนอแนะในการตัดสินใจซื้อข้าวสารบรรจุถุงของสมาชิกสหกรณ์การเกษตรเมืองสุราษฎร์ธานี จำกัด ประชากรที่ศึกษา คือ สมาชิกสหกรณ์การเกษตรเมืองสุราษฎร์ธานี จำกัด โดยศึกษาจากกลุ่ม ตัวอย่าง จำนวน 296 คน เครื่องมือที่ใช้ในการศึกษา ได้แก่ แบบสอบถาม สถิติที่ใช้ ได้แก่ ค่าความถี่ ค่าเฉลี่ย ร้อยละ ค่าเฉลี่ย ค่าส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐาน สถิติทดสอบไคสแควร์ และการวิเคราะห์เนื้อหา ผลการศึกษา พบว่า 1) สมาชิกสหกรณ์ส่วนใหญ่เพศหญิง อายุอยู่ในช่วง 46-55 ปี และ 56-65 ปี การศึกษาระดับประถมศึกษา อาชีพเกษตร สถานภาพสมรส รายได้ของครอบครัวเฉลี่ยต่อเดือน 10,001-30,000 บาท จำนวนสมาชิกในครอบครัว 4-5 คน ระยะเวลาเป็นสมาชิกสหกรณ์ในช่วง 16-20 ปี 2) สมาชิกส่วนใหญ่ ตัดสินใจซื้อข้าวสารบรรจุถุงขนาด 15 กิโลกรัม ความถี่ในการซื้อ 4 สัปดาห์/ครั้ง และตัดสินใจด้วยตนเอง 3) ปัจจัยส่วนบุคคลของสมาชิกทุกปัจจัยมีผลต่อปริมาณที่ซื้อต่อครั้ง และความถี่ในการซื้ออย่างมีนัยสำคัญทางสถิติ แต่ อายุ ระดับการศึกษา รายได้ของครอบครัวเฉลี่ยต่อเดือน จำนวนสมาชิกในครอบครัว และระยะเวลาการเป็น สมาชิกสหกรณ์ มีผลต่อบุคคลที่มีส่วนร่วมในการตัดสินใจซื้อ ปัจจัยส่วนประสมการตลาดที่มีผลต่อการตัดสินใจ ซื้อข้าวสารบรรจุถุงของสมาชิก โดยรวมอยู่ในระดับมาก ปัจจัยด้านราคามีผลในระดับมากที่สุด ปัจจัยด้าน ผลิตภัณฑ์ ด้านการส่งเสริมการตลาด และด้านช่องทางการจำหน่ายระดับมาก ปัจจัยส่วนประสมการตลาดมีผลต่อ การตัดสินใจซื้อข้าวสารบรรจุถุงของสมาชิกอย่างมีนัยสำคัญทางสถิติทุกด้านทั้งด้านปริมาณ ความถี่ และบุคคลที่ มีส่วนในการตัดสินใจซื้อ 4) ปัญหาในการซื้อข้าวสารบรรจุถุงของสหกรณ์ คือหาซื้อยากต้องไปซื้อที่สหกรณ์ ข้าวแข็งเป็นบางครั้ง ข้อเสนอแนะให้รักษาคุณภาพให้สม่ำเสมอ เพิ่มการจำหน่ายร้านค้าในชุมชนth_TH
dc.formatapplication/pdfen_US
dc.language.isothth_TH
dc.publisherมหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราชth_TH
dc.rightsมหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราชth_TH
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International (CC BY-NC-ND 4.0)en_US
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/en_US
dc.sourceBorn digitalen_US
dc.subjectมหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราช. แขนงวิชาสหกรณ์ --การศึกษาเฉพาะกรณีth_TH
dc.subjectมหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราช. สาขาวิชาเกษตรศาสตร์และสหกรณ์ --การศึกษาเฉพาะกรณีth_TH
dc.subjectข้าว--การบรรจุหีบห่อth_TH
dc.subjectการซื้อสินค้า--การตัดสินใจth_TH
dc.subjectการศึกษาอิสระ--สหกรณ์th_TH
dc.titleปัจจัยที่มีผลต่อการตัดสินใจซื้อข้าวสารบรรจุถุงของสมาชิกสหกรณ์การเกษตรเมืองสุราษฎร์ธานี จำกัด จังหวัดสุราษฎร์ธานีth_TH
dc.title.alternativeFactors affecting the purchase decision for packed rice of members of Mueang Surat Thani Agricultural Cooperative Ltd. in Surat Thani Provinceth_TH
dc.typeThesisth_TH
dc.degree.nameบริหารธุรกิจมหาบัณฑิต (สหกรณ์)th_TH
dc.degree.levelปริญญาโทth_TH
dc.degree.disciplineสาขาวิชาเกษตรศาสตร์และสหกรณ์th_TH
dc.degree.grantorมหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราชth_TH
dc.description.abstractalternativeThe objectives of this study were to study 1) personal factors of members of Mueang Surat Thani Agricultural Cooperative Ltd. in Surat Thani Province which affected their purchase decision for packed rice supplied by the cooperative; 2) their purchase decision for packed rice supplied by the cooperative; 3) their personal factors and also the marketing factors which affected their purchase decision for packed rice supplied by the cooperative; and 4) their problems and suggestions on their purchase decision for packed rice supplied by the cooperative. The population in this study was members of Mueang Surat Thani Agricultural Cooperative Ltd. in Surat Thani Province. 296 samples were selected from these members. The data collecting process was answering questionnaires. The statistical methodology used to analyze the data by computer programs were frequency, percentage, mean, standard deviation, chi-square test, and content analysis. The findings of this study were as follows: 1) most of the studied members were female, aged between 46-55 and between 56-65. They were married and educated at primary level. Their occupation was doing farming. The average of their family income was 10,001- 30,000 Baht/month. The average quantity of members of their family was 4-5 persons. The period of their being a cooperative member was 16-20 years. 2) considering the purchase decision for packed rice of the studied members, it was found that most of them decided to buy 15-Kg packed rice. The frequency of their packed rice purchasing was every 4 weeks and they decided to buy the packed rice themselves. 3) every personal factor of the studied members affected the quantity of packed rice they bought each time including the frequency of their packed rice purchasing at statistical significance, while their age and education level, the average of their family income per month, the quantity of the members of their family, and the period of their being a cooperative member affected the ones who participated in the purchase decision. The marketing factors generally affected their purchase decision for packed rice at much level, while the price factor affected their purchase decision at the most level. The products themselves, the marketing extension, and the channels of product distribution affected their purchase decision at much level. Every marketing factor whether the quantity, the frequency, and the ones who participated in the purchase decision affected their purchase decision for packed rice at statistical significance. And 4) considering their problems and suggestions on their purchase decision for packed rice supplied by the cooperative, it was found that the packed rice supplied by the cooperative was hard to find in the market so they had to go to the cooperative to buy it. They sometimes found that the rice seeds in packs were too hard to eat. They suggested that the quality of packed rice supplied by the cooperative should have been controlled to be in good quality all the time, and the packed rice supplied by the cooperative should have been found at any shop in their communiten_US
Appears in Collections:Agri-Independent study

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
140936.pdfเอกสารฉบับเต็ม13.14 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons