Please use this identifier to cite or link to this item:
https://ir.stou.ac.th/handle/123456789/3592
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.advisor | ดรุณี จำปาทอง | th_TH |
dc.contributor.author | กิริยา ภูเงิน, 2515- | th_TH |
dc.contributor.other | มหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราช. สาขาวิชาศึกษาศาสตร์ | th_TH |
dc.date.accessioned | 2023-03-01T06:54:32Z | - |
dc.date.available | 2023-03-01T06:54:32Z | - |
dc.date.issued | 2558 | - |
dc.identifier.uri | https://ir.stou.ac.th/handle/123456789/3592 | en_US |
dc.description.abstract | การวิจัยครั้งนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อ (1) พัฒนาชุดการเรียนรู้ เรื่องพหุวัฒนธรรมศึกษา สำหรับนักเรียนชั้นมัธยมศึกษาปี ที่ 1 โรงเรียนจุฬาภรณราชวิทยาลัย จังหวัดเพชรบุรี ให้มีประสิทธิภาพตามเกณฑ์ และ (2) เปรียบเทียบผลสัมฤทธิ์ทางการเรียนของนักเรียนชั้นมัธยมศึกษาปีที่ 1ก่อนและหลังการเรียนด้วยชุดการเรียนรู้ เรื่องพหุวัฒนธรรมศึกษากลุ่มตัวอย่างคือนักเรียนชันมัธยมศึกษาปี ที่ 1 ปีการศึกษา 2558 โรงเรียนจุฬาภรณราชวิทยาลัย จังหวัดเพชรบุรี จำนวน 24 คน ได้มาโดยการสุ่มแบบกลุ่ม เครื่องมือที่ใช้ในการวิจัยคือ (1) ชุดการเรียนรู้ เรื่องพหุวัฒนธรรมศึกษา และ (2) แบบทดสอบก่อนเรียนและหลังเรียน และ (3) แผนการจัดการเรียนรู้ สถิติที่ใช้ในการวิเคราะห์ข้อมูล ได้แก่ ค่าประสิทธิภาพ E1/E2 ค่าเฉลี่ยค่าเบี่ยงเบนมาตรฐาน และการทดสอบค่าทีผลการวิจัยปรากฏว่า (1) ชุดการเรียนรู้ เรื่องพหุวัฒนธรรมศึกษา ที่ผลิตขึ้นทั้ง 3 หน่วย มีประสิทธิภาพ 82.22/80.33 80.08/80.00 และ82.33/ 81.00 ตามลำดับ (2) นักเรียนมีผลสัมฤทธิ์ ทางการเรียนจากการเรียนด้วยชุดการเรียนรู้ เรื่องพหุวัฒนธรรมศึกษา เพิ่มขึ้นอย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ .01 | th_TH |
dc.format | application/pdf | en_US |
dc.language.iso | th | en_US |
dc.publisher | มหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราช | th_TH |
dc.rights | มหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราช | th_TH |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International (CC BY-NC-ND 4.0) | en_US |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ | en_US |
dc.source | Born digital | en_US |
dc.subject | มหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราช. สาขาวิชาศึกษาศาสตร์--การศึกษาเฉพาะกรณี | th_TH |
dc.subject | มหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราช. แขนงวิชาหลักสูตรและการสอน--การศึกษาเฉพาะกรณี | th_TH |
dc.subject | ผลสัมฤทธิ์ทางการเรียน--วัฒนธรรม | th_TH |
dc.subject | นักเรียนมัธยมศึกษา--กิจกรรมการเรียนการสอน | th_TH |
dc.subject | นักเรียนมัธยมศึกษา--ไทย--เพชรบุรี | th_TH |
dc.subject | การศึกษาอิสระ--หลักสูตรและการสอน | th_TH |
dc.title | ผลการใช้ชุดการเรียนรู้เรื่อง พหุวัฒนธรรมศึกษาที่มีต่อผลสัมฤทธิ์ทางการเรียนของนักเรียนชั้นมัธยมศึกษาปีที่ 1 โรงเรียนจุฬาภรณราชวิทยาลัย จังหวัดเพชรบุรี | th_TH |
dc.title.alternative | Effect of a learning package in the topic of multicultural studies on learning achievement of Mathayom Suksa I students at Princess Chulabhorn's College in Phetchaburi Province | en_US |
dc.type | Thesis | en_US |
dc.degree.name | ศึกษาศาสตรมหาบัณฑิต | th_TH |
dc.degree.level | ปริญญาโท | th_TH |
dc.degree.discipline | สาขาวิชาศึกษาศาสตร์ | th_TH |
dc.degree.grantor | มหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราช | th_TH |
dc.description.abstractalternative | The purposes of this study were (1) to develop a learning package in the topic of Multicultural Studies for Mathayom Suksa I students at Princess Chulabhorn’s College in Phetchaburi province to meet the set efficiency criterion; and (2) to compare learning achievements of Mathayom Suksa I students before and after learning from the developed learning package in the topic of Multicultural Studies. The research sample consisted of 24 Mathayom Suksa I students at Princess Chulabhorn’s College in Phetchaburi province during the 2015 academic year, obtained by cluster random sampling. Research instruments comprised (1) a learning package in the topic of Multicultural Studies; (2) an achievement test for pre-testing and posttesting; and (3) learning management plans. The data were statistically analyzed using the E1/E2 efficiency index, mean, standard deviation, and t-test. The findings were as follows: (1) the developed three learning units of the learning package in the topic of Multicultural Studies were efficient at 82.22/80.33, 80.80/80.00, and 82.33/81.00 respectively; and (2) the post-learning achievement of Mathayom Suksa I students at Chulabhorn’s College in Phetchaburi province who learned from the learning package in the topic of Multicultural Studies was significantly higher than their pre-learning counterpart achievement at the .01 level of statistical significance. | en_US |
Appears in Collections: | Edu-Independent study |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
fulltext_151381.pdf | เอกสารฉบับเต็ม | 29.3 MB | Adobe PDF | View/Open |
This item is licensed under a Creative Commons License