Please use this identifier to cite or link to this item: https://ir.stou.ac.th/handle/123456789/4140
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorทวีวัฒน์ วัฒนกุลเจริญth_TH
dc.contributor.authorสุทธาทิพย์ ศรีสว่าง, 2531th_TH
dc.contributor.otherมหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราช. สาขาวิชาศึกษาศาสตร์th_TH
dc.date.accessioned2023-03-13T09:22:44Z-
dc.date.available2023-03-13T09:22:44Z-
dc.date.issued2560-
dc.identifier.urihttps://ir.stou.ac.th/handle/123456789/4140en_US
dc.description.abstractการวิจัยครั้งนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษาความต้องการใช้สื่ออิเล็กทรอนิกส์ของนักเรียนระดับมัธยมศึกษาตอนต้น โรงเรียนสังกัดสำนักงานคณะกรรมการส่งเสริมการศึกษาเอกชน จังหวัดนครศรีธรรมราช กลุ่มตัวอย่างที่ใช้ในการวิจัย ได้แก่ นักเรียนระดับมัธยมศึกษาตอนต้น สังกัดสำนักงานคณะกรรมการส่งเสริมการศึกษาเอกชน จังหวัดนครศรีธรรมราช จำนวน 359 คน จาก 24 โรงเรียน ได้มาโดยการสุ่มตัวอย่างแบบแบ่งขั้น เครื่องมือที่ใช้ในการวิจัย ได้แก่ แบบสอบถามความต้องการใช้สื่ออิเล็กทรอนิกส์ของนักเรียนระดับมัธยมศึกษาตอนต้น สถิติที่ใช้ในการวิเคราะห์ข้อมูล ได้แก่ ค่าร้อยละ ค่าเฉลี่ย และส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐาน ผลการวิจัยปรากฏว่า ความต้องการใช้สื่ออิเล็กทรอนิกส์โดยภาพรวมของนักเรียนระดับมัธยมศึกษาตอนต้น โรงเรียนสังกัดสำนักงานคณะกรรมการส่งเสริมการศึกษาเอกชน จังหวัดนครศรีธรรมราช อยู่ในระดับมากที่สุด เมื่อพิจารณารายด้าน พบว่าข้อที่มีความต้องการระดับมากที่สุดทั้ง 6 ด้าน ดังนี้ (1) ด้านเป้าหมายของการใช้สื่ออิเล็กทรอนิกส์เพื่อการเรียนรู้ นักเรียนต้องการเพื่อยกระดับผลสัมฤทธิ์ทางการเรียนของผู้เรียน (2) ด้านประเภทของสื่ออิเล็กทรอนิกส์เพื่อการเรียนรู้นักเรียนต้องการห้องเรียนแห่งคุณภาพ (3) ด้านคุณภาพของสื่ออิเล็กทรอนิกส์เพื่อการเรียนรู้นักเรียนต้องการความถูกต้องของเนื้อหา (4) ด้านลักษณะของสื่ออิเล็กทรอนิกส์ นักเรียนต้องการเครื่องมือและอุปกรณ์รองรับการใช้สื่ออิเล็กทรอนิกส์ (5) ด้านเทคนิค วิธีการใช้สื่ออิเล็กทรอนิกส์นักเรียนต้องการความรู้ความเข้าใจหลักการทำงานของสื่ออิเล็กทรอนิกส์เพื่อการเรียนรู้ และ (6) ด้านประโยชน์การใช้สื่ออิเล็กทรอนิกส์ นักเรียนต้องการความชำนาญของผู้สอนในการใช้สื่ออิเล็กทรอนิกส์th_TH
dc.formatapplication/pdfen_US
dc.language.isothen_US
dc.publisherมหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราชth_TH
dc.rightsมหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราชth_TH
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International (CC BY-NC-ND 4.0)en_US
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/en_US
dc.sourceBorn digitalen_US
dc.subjectสื่ออิเล็กทรอนิกส์th_TH
dc.subjectสื่ออิเล็กทรอนิกส์--อุปทานและอุปสงค์th_TH
dc.subjectเทคโนโลยีทางการศึกษา--อุปทานและอุปสงค์th_TH
dc.subjectนักเรียนมัธยมศึกษาตอนต้น--อุปทานและอุปสงค์th_TH
dc.subjectการศึกษาอิสระ--เทคโนโลยีและสื่อสารการศึกษาth_TH
dc.titleความต้องการใช้สื่ออิเล็กทรอนิกส์ของนักเรียนระดับมัธยมศึกษาตอนต้นโรงเรียนสังกัดสำนักงานคณะกรรมการส่งเสริมการศึกษาเอกชน จังหวัดนครศรีธรรมราชth_TH
dc.title.alternativeNeeds for utilization of electronic media of lower secondary students in Schools under the Office of the Private Education Commission in Nakhon Si Thammarat Provinceen_US
dc.typeThesisen_US
dc.degree.nameศึกษาศาสตรมหาบัณฑิตth_TH
dc.degree.levelปริญญาโทth_TH
dc.degree.disciplineสาขาวิชาศึกษาศาสตร์th_TH
dc.degree.grantorมหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราชth_TH
dc.description.abstractalternativeThe objective of this research was to study the needs for utilization of electronic media of lower secondary students in schools under the Office of the Private Education Commission in Nakhon Si Thammarat Province. The research sample consisted of 359 lower secondary students from 24 schools under the Office of the Private Education Commission in Nakhon Si Thammarat Province, obtained by stratified random sampling. The employed research instrument was a questionnaire on the needs for utilization of electronic media of lower secondary students. Statistics for data analysis were the percentage, mean, and standard deviation. Research findings showed that the overall need for utilization of electronic media of lower secondary students in schools under the Office of the Private Education Commission in Nakhon Si Thammarat Province was at the highest level. When the needs for the six specific aspects of utilization were considered, it was found that the items with the highest rating means for the six specific aspects were the following: (1) in the aspect of the goals for utilization of the electronic media for learning, the item on the goal for upgrading learning achievement of the students; (2) in the aspect of types of electronic media for learning, that on the students’ need for classroom of high quality; (3) in the aspect of quality of electronic media for learning, that on the students’ need for the media with correct contents; (4) in the aspect of characteristics of the electronic media, that on the students’ need for devices and accessories in support of the utilization of electronic media; (5) in the aspect of methods/techniques of utilization of electronic media, that on the students’ need for knowledge and understanding on the working principle of electronic media for learning; and (6) in the aspect of the benefits of utilization of electronic media, that on the students’ need for the expertise of teachers in using electronic media.en_US
Appears in Collections:Edu-Independent study

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Fulltext_161924.pdfเอกสารฉบับเต็ม11.47 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons