Please use this identifier to cite or link to this item: https://ir.stou.ac.th/handle/123456789/4301
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorประภาพรรณ เอี่ยมสุภาษิตth_TH
dc.contributor.authorรุจิรา ศรียันต์, 2502-th_TH
dc.contributor.otherมหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราช. สาขาวิชาศึกษาศาสตร์th_TH
dc.date.accessioned2023-03-15T03:20:48Z-
dc.date.available2023-03-15T03:20:48Z-
dc.date.issued2555-
dc.identifier.urihttps://ir.stou.ac.th/handle/123456789/4301en_US
dc.description.abstractการวิจัยครั้งนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อเปรียบเทียบความสามารถด้านการเขียนของเด็ก ปฐมวัยก่อนและหลังได้รับการจัดกิจกรรมการสร้างนิทานโดยเด็กกลุ่มตัวอย่าง เป็นเด็กปฐมวัยชาย-หญิง อายุระหว่าง 5-6 ปี ที่ศึกษาอยู่ในชั้นอนุบาลปีที่ 2 ภาคเรียนที่ 2 ปีการศึกษา 2554 โรงเรียนอนุบาลห้วยทับทัน จังหวัดศรีสะเกษ จำนวน 20 คนได้มา โดยการสุ่มแบบกลุ่ม ดำเนินการทดลองในภาคเรียนที่ 2 ปีการศึกษา 2554 ระยะเวลาในการทดลอง สัปดาห์ละ 4 วัน คือ วันจันทร์ วันอังคาร วันพุธ วันพฤหัสบดี วันละ 45 นาที เครื่องมือที่ใช้ใน การวิจัยครั้งนี้ประกอบด้วย (1) แผนการจัดกิจกรรมการสร้างนิทานโดยเด็ก และ (2) แบบวัด ความสามารถด้านการเขียน สถิติที่ใช้ในการวิเคราะห์ข้อมูล คือ ค่าเฉลี่ย ค่าเบี่ยงเบนมาตรฐาน และ การทดสอบค่าทีผลการวิจัยพบว่า เด็กปฐมวัยที่ได้รับการจัดกิจกรรมการสร้างนิทานโดยเด็กมี ความสามารถด้านการเขียนสูงขึ้นอย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ .05th_TH
dc.formatapplication/pdfen_US
dc.language.isothen_US
dc.publisherมหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราชth_TH
dc.rightsมหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราชth_TH
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International (CC BY-NC-ND 4.0)en_US
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/en_US
dc.sourceBorn digitalen_US
dc.subjectมหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราช. สาขาวิชาศึกษาศาสตร์--การศึกษาเฉพาะกรณีth_TH
dc.subjectมหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราช. แขนงวิชาหลักสูตรและการสอน--การศึกษาเฉพาะกรณีth_TH
dc.subjectการเขียน--กิจกรรมการเรียนการสอนth_TH
dc.subjectการศึกษาปฐมวัย--ไทย--ศรีสะเกษth_TH
dc.titleผลการจัดกิจกรรมการสร้างนิทานโดยเด็กที่มีต่อความสามารถด้านการเขียนของเด็กปฐมวัย โรงเรียนอนุบาลห้วยทับทัน จังหวัดศรีสะเกษth_TH
dc.title.alternativeEffects of fairy tales created by children activities on writing ability of preschool children at Anuban Huai Thap Than School in Si Sa Ket Provinceen_US
dc.typeThesisen_US
dc.degree.nameศึกษาศาสตรมหาบัณฑิตth_TH
dc.degree.levelปริญญาโทth_TH
dc.degree.disciplineสาขาวิชาศึกษาศาสตร์th_TH
dc.degree.grantorมหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราชth_TH
dc.description.abstractalternativeThe purpose of this research was to compare writing abilities of preschool children before and after participating in fairy tales created by children activities.The research sample consisted of 20 male and female preschool children, aged 5 – 6 years, who were studying in the second year kindergarten level during the second semester of the 2011 academic year at Anuban Huai Thap Than School in Si Sa Ket province, obtained by cluster sampling. The experiment was conducted in the second semester of the 2011 academic year. It took place for 45 minutes per day, and four days per week, i.e. Monday, Tuesday, Wednesday, and Thursday. The employed research instruments comprised (1) activity management plans for fairy tales created by children activities; and (2) a writing ability test. Statistics for data analysis were the mean, standard deviation, and t-test. Research findings revealed that the preschool children who participated in fairy tales created by children activities increased their writing ability significantly at the .05 level.en_US
Appears in Collections:Edu-Independent study

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
fulltext_136686.pdfเอกสารฉบับเต็ม8.06 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons