Please use this identifier to cite or link to this item: https://ir.stou.ac.th/handle/123456789/4424
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorศันสนีย์ สังสรรค์อนันต์th_TH
dc.contributor.authorโสภณ กิติ, 2509-th_TH
dc.contributor.otherมหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราช. สาขาวิชาศึกษาศาสตร์th_TH
dc.date.accessioned2023-03-16T03:09:37Z-
dc.date.available2023-03-16T03:09:37Z-
dc.date.issued2555-
dc.identifier.urihttps://ir.stou.ac.th/handle/123456789/4424en_US
dc.description.abstractการวิจัยครั้งนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อ (1) พัฒนาชุดการสอนแบบแผนจุฬาวิชาการใช้รถแทรกเตอร์และเครื่องทุ่นแรงเกษตร เรื่อง ความรู้เบื้องต้นเกี่ยวกับรถแทรกเตอร์ให้มีประสิทธิภาพตามเกณฑ์ที่กาหนด 75/75 (2) ศึกษาความก้าวหน้าทางการเรียนของนักศึกษาที่เรียนด้วยชุดการสอนแบบแผนจุฬา เรื่อง ความรู้เบื้องต้นเกี่ยวกับรถแทรกเตอร์ และ (3) ศึกษาความพึงพอใจของนักศึกษาที่มีต่อชุดการสอนแผนจุฬา เรื่อง ความรู้เบื้องต้นเกี่ยวกับรถแทรกเตอร์ กลุ่มตัวอย่าง คือ นักศึกษาระดับประกาศนียบัตรวิชาชีพ ชั้นปีที่ 2 จํานวน 39 คน ของวิทยาลัยเกษตรและเทคโนโลยีแพร่ ในภาคเรียนที่ 1 ปี การศึกษา 2555 ได้มาโดยการสุ่มแบบกลุ่ม เครื่องมือที่ใช้ในการวิจัยประกอบด้วย (1) ชุดการสอนแบบแผนจุฬา วิชาการใช้รถแทรกเตอร์และเครื่องทุ่นแรงเกษตร เรื่อง ความรู้เบื้องต้นเกี่ยวกบรถแทรกเตอร์ (2) แบบทดสอบก่อนเรียนและ หลังเรียนแบบคู่ขนาน และ (3) แบบสอบถามความพึงพอใจของนักศึกษาที่มีต่อชุดการสอนแบบแผนจุฬา สถิติสําหรับการวิเคราะห์ข้อมูล ได้แก่ ค่าประสิทธิภาพ E1/E2 ค่าเฉลี่ย ค่าเบี่ยงเบน มาตรฐาน และการทดสอบค่าที ผลการวิจัยพบว่า (1) ชุดการสอนแบบแผนจุฬา วิชาการใช้รถแทรกเตอร์และเครื่องทุ่นแรงเกษตร เรื่อง ความรู้เบื้องต้นเกี่ยวกับรถแทรกเตอร์มีประสิทธิภาพ 75.78/76.67 เป็นไปตามเกณฑ์ 75/75 (2) นักศึกษามีความก้าวหน้าในการเรียนด้วยชุดการสอนแบบแผนจุฬาเพิ่มขึ้นอย่างมีนัยสําคัญทางสถิติที่ระดับ .05 และ (3) นักศึกษามีความพึงพอใจต่อชุดการสอนแบบแผนจุฬา ว่ามีคุณภาพในระดับพึงพอใจมากที่สุดth_TH
dc.formatapplication/pdfen_US
dc.language.isothen_US
dc.publisherมหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราชth_TH
dc.rightsมหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราชth_TH
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International (CC BY-NC-ND 4.0)en_US
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/en_US
dc.sourceBorn digitalen_US
dc.subjectมหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราช. สาขาวิชาศึกษาศาสตร์--การศึกษาเฉพาะกรณีth_TH
dc.subjectมหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราช. แขนงวิชาเทคโนโลยีและสื่อสารการศึกษา--การศึกษาเฉพาะกรณีth_TH
dc.subjectเทคโนโลยีการเกษตร--การศึกษาและการสอน--ไทย--แพร่th_TH
dc.titleการพัฒนาชุดการสอนแบบแผนจุฬาวิชาการใช้รถแทรกเตอร์และเครื่องทุ่นแรงเกษตร เรื่องความรู้เบื้องต้นเกี่ยวกับรถแทรกเตอร์สำหรับนักศึกษาระดับประกาศนียบัตรวิชาชีพชั้นปีที่ 2 วิทยาลัยเกษตรและเทคโนโลยีแพร่th_TH
dc.title.alternativeDevelopment of a Chula plan instructional package on the topic of basic knowledge on tractors in the uses of tractors and agricultural machinery course for second year students in the vocational certificate program of Phrae College of Agriculture and Technologyen_US
dc.typeThesisen_US
dc.degree.nameศึกษาศาสตรมหาบัณฑิตth_TH
dc.degree.levelปริญญาโทth_TH
dc.degree.disciplineสาขาวิชาศึกษาศาสตร์th_TH
dc.degree.grantorมหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราชth_TH
dc.description.abstractalternativeThe objectives of this research were (1) to develop a Chula Plan instructional package in the Uses of Tractors and Agriculutural Machinery Course on the topic of Basic Knowledge on Tractors based on the 75/75 efficiency criterion; (2) to study the learning progress of students learning from the Chula Plan instructional package on the topic of Basic Knowledge on Tractors; and (3) to study the satisfaction of students with the Chula Plan instructional package on the topic of Basic Knowledge on Tractors. The research sample consisted of 39 second year students in the Vocational Certificate Program of Phrae College of Agriculture and Technology during the first semester of the 2012 academic year, obtained by cluster sampling. The employed research instruments comprised (1) a Chula Plan instructional package in the Uses of Tractors and Agricultural Machinery Course on the topic of Basic Knowledge on Tractors; (2) two parallel forms of an achievement test for pre-testing and post-testing; and (3) a questionnaire on student’s satisfaction with the Chula Plan instructional package. Statistics for data analysis were the E1/E2 efficiency index, mean, standard deviation, and t-test. Research findings showed the (1) the developed Chula Plan instructional package in the Uses of Tractors and Agricultural Machinery Course on the topic of Basic Knowledge on Tractors was efficient at 75.78/76.67, thus meeting the set efficiency criterion of 75/75; (2) the students learning from the Chula Plan instructional package achieved learning progress significantly at the .05 level; and (3) the students were satisfied with quality of the Chula Plan instructional package at the highest level.en_US
Appears in Collections:Edu-Independent study

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
fulltext_137309.pdfเอกสารฉบับเต็ม22.95 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons