Please use this identifier to cite or link to this item: https://ir.stou.ac.th/handle/123456789/452
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorพัชรินทร์ สิทธิภูมิ-
dc.contributor.authorอภิรักษ์ อนะมาน-
dc.contributor.authorสุวรรณี ยหะกร-
dc.date.accessioned2022-08-10T11:51:13Z-
dc.date.available2022-08-10T11:51:13Z-
dc.date.issued2564-
dc.identifier.citationวารสารศึกษาศาสตร์ ปีที่ 14, ฉบับที่ 1 (ม.ค. - มิ.ย. 2564), หน้า 153-167th_TH
dc.identifier.issn1905-4653-
dc.identifier.urihttp://ir.stou.ac.th/handle/123456789/452-
dc.description.abstractการวิจัยครั้งนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อ (1) เปรียบเทียบผลสัมฤทธิ์ทางการเรียนหลักการใช้ภาษาไทยของนักเรียนชั้นมัธยมศึกษาปีที่ 1 ที่เรียนโดยใช้ห้องเรียนกลับด้านก่อนและหลังการทดลอง และ (2) ศึกษาคุณลักษณะใฝ่เรียนรู้ของนักเรียนชั้นมัธยมศึกษาปีที่ 1 ที่เรียนโดยใช้ห้องเรียนกลับด้านระหว่างการทดลองและหลังการทดลอง กลุ่มตัวอย่างเป็นนักเรียนระดับชั้นมัธยมศึกษาปีที่ 1 โรงเรียนนิคมวิทยา จังหวัดระยอง ภาคเรียนที่ 2 ปีการศึกษา 2561 จำนวน 30 คน ได้มาโดยการสุ่มแบบหลายขั้นตอน เครื่องมือที่ใช้ในการวิจัยประกอบด้วย (1) แผนการจัดการเรียนรู้หลักการใช้ภาษาไทย (2) แบบทดสอบวัดผลสัมฤทธิ์ทางการเรียนหลักการใช้ภาษาไทย และ (3) แบบประเมินคุณลักษณะใฝ่เรียนรู้ สถิติที่ใช้ในการวิเคราะห์ข้อมูล ได้แก่ ร้อยละ ค่าเฉลี่ย ส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐาน และการทดสอบค่าที ผลการวิจัยพบว่า (1) ผลสัมฤทธิ์ทางการเรียนหลักการใช้ภาษาไทยของนักเรียนชั้นมัธยมศึกษาปีที่ 1 ที่เรียนโดยใช้ห้องเรียนกลับด้านหลังการทดลองสูงกว่าก่อนการทดลองอย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ .05 และ (2) คุณลักษณะใฝ่เรียนรู้ของนักเรียนชั้นมัธยมศึกษาปีที่ 1 ที่เรียนโดยใช้ห้องเรียนกลับด้านอยู่ในระดับคุณภาพดีth_TH
dc.language.isootherth_TH
dc.publisherสาขาวิชาศึกษาศาสตร์ มหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราชth_TH
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International (CC BY-NC-ND 4.0)en_US
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/-
dc.subjectห้องเรียนกลับด้านth_TH
dc.subjectภาษาไทย -- การศึกษาและการสอน (มัธยมศึกษา)th_TH
dc.titleผลการจัดการเรียนรู้โดยใช้ห้องเรียนกลับด้านที่มีต่อผลสัมฤทธิ์ทางการเรียนหลักการใช้ภาษาไทย และคุณลักษณะใฝ่เรียนรู้ของนักเรียนชั้นมัธยมศึกษาปีที่ 1 โรงเรียนในสังกัดสำนักงานเขตพื้นที่การศึกษามัธยมศึกษา เขต 18th_TH
dc.title.alternativeEffects of flipped classroom activities management on learning achievement in principles of thai language usage and avidity for learning of Mattayayom Suksa I Students in Schools under Secondary Education Service Area Office 18th_TH
dc.typeArticleth_TH
dc.description.abstractalternativeThe purposes of this research were (1) to compare learning achievement in of Principles of Thai Language Usage of Mathayom Suksa I students before and after learning by using the flipped classroom learning activities; and (2) to study the avidity for learning of Mathayom Suksa I students during and after learning by using the flipped classroom learning activities. The research sample consisted of 30 Mathayom Suksa I students at Nikhom Wittaya School in Rayong province during the second semester of the 2018 academic year, obtained by multi-stage sampling. The employed research instruments were (1) learning management plans of Principles of Thai Language (2) a learning achievement test in the topic of Principles of Thai Language and (3) a scale to assess avidity for learning, Statistics for data analysis were the percentage, mean, standard deviation, and t-test. The research results showed that (1) the post-experiment learning achievement in the topic of Principles of Thai Language Usage of Mathayom Suksa I students learning by using the flipped classroom learning activities was significantly higher than their pre-experiment counterpart achievement at the.05 level of statistical significance; and (2) the avidity for learning of Mathayom Suksa I students learning by using the flipped classroom learning activities was at the good quality levelen_US
Appears in Collections:STOU Education Journal

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
44223.pdfเอกสารฉบับเต็ม601.77 kBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons