Please use this identifier to cite or link to this item:
https://ir.stou.ac.th/handle/123456789/4709
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.advisor | พัชรี ผลโยธิน | th_TH |
dc.contributor.author | สอาด เชื้อทอง, 2505- | th_TH |
dc.contributor.other | มหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราช. สาขาวิชาศึกษาศาสตร์ | th_TH |
dc.date.accessioned | 2023-03-19T05:11:39Z | - |
dc.date.available | 2023-03-19T05:11:39Z | - |
dc.date.issued | 2555 | - |
dc.description.abstract | การศึกษาค้นคว้าอิสระครั้งนี้ มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษาความสัมพันธ์ระหว่างพฤติกรรมการอ่านของเด็กปฐมวัยกับพฤติกรรมการอ่านของผู้ปกครอง โรงเรียนอนุบาลห้วยทับทัน จังหวัดศรีสะเกษ กลุ่มตัวอย่าง คือ เด็กปฐมวัย อายุระหว่าง 5-6 ปี จานวน 30 คน ที่ศึกษาอยู่ชั้นอนุบาลปีที่ 2 ภาคเรียนที่ 1 ปีการศึกษา 2554 โรงเรียนอนุบาลห้วยทับทัน จังหวัดศรีสะเกษ ได้มาโดยการสุ่มแบบกลุ่ม และผู้ปกครองเด็กปฐมวัย จานวน 30 คน เครื่องมือที่ใช้ในการศึกษา ได้แก่ แบบสังเกตพฤติกรรมการอ่านของเด็กปฐมวัย และแบบสอบถามพฤติกรรมการอ่านของผู้ปกครอง สถิติที่ใช้ในการวิเคราะห์ข้อมูลคือ การทดสอบไคสแควร์ ผลการศึกษาพบว่า พฤติกรรมการอ่านของเด็กปฐมวัยกับพฤติกรรมการอ่านของผู้ปกครองไม่มีความสัมพันธ์กัน | th_TH |
dc.format | application/pdf | en_US |
dc.language.iso | th | en_US |
dc.publisher | มหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราช | th_TH |
dc.rights | มหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราช | th_TH |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International (CC BY-NC-ND 4.0) | en_US |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ | en_US |
dc.source | Born digital | en_US |
dc.subject | มหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราช. แขนงวิชาหลักสูตรและการสอน--การศึกษาเฉพาะกรณี | th_TH |
dc.subject | มหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราช. สาขาวิชาศึกษาศาสตร์--การศึกษาเฉพาะกรณี | th_TH |
dc.subject | การอ่านขั้นก่อนประถมศึกษา | th_TH |
dc.subject | การศึกษาอิสระ--หลักสูตรและการสอน | th_TH |
dc.title | การศึกษาความสัมพันธ์ระหว่างพฤติกรรมการอ่านของเด็กปฐมวัยกับพฤติกรรมการอ่านของผู้ปกครอง โรงเรียนอนุบาลห้วยทับทัน จังหวัดศรีสะเกษ | th_TH |
dc.title.alternative | Study of relation of reading behavior between preschool children and their parents at Anuban Bhay Thap Tan School in Si Sa Ket Province | en_US |
dc.type | Thesis | en_US |
dc.degree.name | ศึกษาศาสตรมหาบัณฑิต | th_TH |
dc.degree.level | ปริญญาโท | th_TH |
dc.degree.discipline | สาขาวิชาศึกษาศาสตร์ | th_TH |
dc.degree.grantor | มหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราช | th_TH |
dc.description.abstractalternative | The purpose of this research was to study the relationship between reading behavior of preschool children and reading behavior of their parents at Anuban Huay Thap Tan School in Si Sa Ket Province. The samples consisted of 30 preschool children, aged 5-6 years, studying at the second kindergarten level in the first semester of the 2011 academic year at Anuban Huay Thap Tan School in Si Sa Ket Province, obtained by cluster sampling and 30 parents of the students.. The research instruments employed in the study were a preschool children reading behavior observation form, and a questionnaire on the parents’ reading behavior. The data was analyzed by chi-square. The result of the study revealed no significant relationship between reading behavior of preschool children and reading behavior of their parents. | en_US |
Appears in Collections: | Edu-Independent study |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
fulltext_133908.pdf | 2.29 MB | Adobe PDF | View/Open |
This item is licensed under a Creative Commons License