Please use this identifier to cite or link to this item:
https://ir.stou.ac.th/handle/123456789/4752
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.advisor | ทวีศักดิ์ จินดานุรักษ์ | th_TH |
dc.contributor.author | สุธาดา หวังสมัด, 2504- | th_TH |
dc.contributor.other | มหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราช. สาขาวิชาศึกษาศาสตร์ | th_TH |
dc.date.accessioned | 2023-03-19T10:35:36Z | - |
dc.date.available | 2023-03-19T10:35:36Z | - |
dc.date.issued | 2556 | - |
dc.identifier.uri | https://ir.stou.ac.th/handle/123456789/4752 | en_US |
dc.description.abstract | การวิจัยครั้งนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อ (1) สร้างชุดการสอน เรื่องสารละลาย สาหรับนักเรียน ชั้นมัธยมศึกษาปีที่ 1 โรงเรียนบดินทรเดชา (สิงห์ สิงหเสนี) ๔ ให้มีประสิทธิภาพตามเกณฑ์ และ (2) เปรียบเทียบผลสัมฤทธิ์ทางการเรียน เรื่องสารละลาย ของนักเรียนชั้นมัธยมศึกษาปีที่ 1 โรงเรียนบดินทรเดชา (สิงห์ สิงหเสนี) ๔ ระหว่างก่อนและหลังการใช้ชุดการสอน กลุ่มตัวอย่างที่ใช้ในการวิจัย เป็นนักเรียนชั้นมัธยมศึกษาปีที่ 1 จานวน 50 คน ใน 1 ห้องเรียน ได้มาโดยการสุ่มแบบกลุ่มจาก นักเรียนทั้งหมด 393 คนใน 9 ห้องเรียน ของโรงเรียน บดินทรเดชา (สิงห์ สิงหเสนี) ๔ กรุงเทพมหานคร ในภาคเรียนที่ 1 ปีการศึกษา 2556 เครื่องมือที่ใช้ในการวิจัย ได้แก่ ชุดการสอน เรื่องสารละลาย และแบบทดสอบวัดผลสัมฤทธิ์ทางการเรียน สถิติที่ใช้ในการวิเคราะห์ข้อมูลได้แก่ ค่าประสิทธิภาพ E1/E2 ค่าเฉลี่ย ส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐาน และการทดสอบค่าที ผลการวิจัยปรากฏว่า (1) ชุดการสอนที่สร้างขึ้นมีประสิทธิภาพ 77.70/78.25 และ (2) ผลสัมฤทธิ์ทางการเรียนของนักเรียนหลังการเรียนโดยใช้ชุดการสอน เรื่องสารละลาย สูงกว่าก่อนเรียนอย่างมีนัยสาคัญทางสถิติที่ระดับ .05 | th_TH |
dc.format | application/pdf | en_US |
dc.language.iso | th | en_US |
dc.publisher | มหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราช | th_TH |
dc.rights | มหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราช | th_TH |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International (CC BY-NC-ND 4.0) | en_US |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ | en_US |
dc.source | Born digital | en_US |
dc.subject | มหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราช. สาขาวิชาศึกษาศาสตร์--การศึกษาเฉพาะกรณี | th_TH |
dc.subject | มหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราช. แขนงวิชาหลักสูตรและการสอน--การศึกษาเฉพาะกรณี | th_TH |
dc.subject | วิทยาศาสตร์--การสอนด้วยสื่อ | th_TH |
dc.subject | วิทยาศาสตร์--การศึกษาและการสอน (มัธยมศึกษา)--ไทย--กรุงเทพฯ | th_TH |
dc.title | ผลการใช้ชุดการสอน เรื่องสารละลาย สำหรับนักเรียนชั้นมัธยมศึกษาปีที่ 1 โรงเรียนบดินทรเดชา (สิงห์ สิงหเสนี) 4 กรุงเทพมหานคร | th_TH |
dc.title.alternative | Effects of using an instructional package in the topic of solutions for Mathayom Suksa I students at Bodindecha (Sing Singhaseni) 4 School in Bangkok Metropolis | en_US |
dc.type | Thesis | en_US |
dc.degree.name | ศึกษาศาสตรมหาบัณฑิต | th_TH |
dc.degree.level | ปริญญาโท | th_TH |
dc.degree.discipline | สาขาวิชาศึกษาศาสตร์ | th_TH |
dc.degree.grantor | มหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราช | th_TH |
dc.description.abstractalternative | The purposes of this research were (1) to create an instructional package in the topic of Solutions for Mathayom Suksa I students at Bodindecha (Sing Singhaseni) 4 School based on the set efficiency criterion; and (2) to compare the learning achievements in the topic of Solutions of Mathayom Suksa I students at Bodindecha (Sing Singhaseni) 4 School before and after learning with the use of the instructional package. The research sample consisted of 50 Mathayom Suksa I students in an intact classroom selected by cluster sampling from 393 students in the existing nine Mathayom Suksa I classrooms of Bodindecha (Sing Singhaseni) 4 School in Bangkok Metropolis during the first semester of the academic year 2013. The employed research instruments comprised the instructional package in the topic of Solutions, and a learning achievement test. Statistics employed for data analysis were the E1/E2 efficiency index, mean, standard deviation, and t-test. The research findings showed that (1) the developed instructional package was efficient at 77.70/78.25; and (2) the post-learning achievement of the students who learned with the use of the instructional package in the topic of Solutions was significantly higher than their pre-learning achievement at the .05 level. | en_US |
Appears in Collections: | Edu-Independent study |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
fulltext_139355.pdf | เอกสารฉบับเต็ม | 4.51 MB | Adobe PDF | View/Open |
This item is licensed under a Creative Commons License