Please use this identifier to cite or link to this item: https://ir.stou.ac.th/handle/123456789/615
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorสุมาลี เพชรคง-
dc.contributor.authorอารีรักษ์ มีแจ้ง-
dc.contributor.authorศิตา เยี่ยมขันติถาวร-
dc.date.accessioned2022-08-13T13:19:32Z-
dc.date.available2022-08-13T13:19:32Z-
dc.date.issued2563-
dc.identifier.citationวารสารศึกษาศาสตร์ มสธ. ปีที่ 13, ฉบับที่ 1 (ม.ค.-มิ.ย. 2563), หน้า 69-82th_TH
dc.identifier.issn1905-4653-
dc.identifier.urihttp://ir.stou.ac.th/handle/123456789/615-
dc.description.abstractการวิจัยครั้งนี้มีจุดประสงค์เพื่อ 1) เปรียบเทียบความเข้าใจในการอ่านภาษาอังกฤษของนักเรียนชั้นมัธยมศึกษาปีที่ 4 ก่อนและหลังเรียนตามแบบบูรณาการของเมอร์ด็อค และ 2) ศึกษาความพึงพอใจของนักเรียนในการเรียนตามแบบบูรณาการของเมอร์ด็อค กลุ่มตัวอย่างที่ใช้ในการวิจัย คือ นักเรียนชั้นมัธยมศึกษาปีที่ 4 ที่เรียนวิชาภาษาอังกฤษสู่สากล 1 โรงเรียนห้วยยอด อำเภอห้วยยอด จังหวัดตรัง ภาคเรียนที่ 1 ปีการศึกษา 2561 จำนวน 36 คน ซึ่งได้มาโดยการสุ่มแบบกลุ่ม เครื่องมือที่ใช้ในการวิจัย ได้แก่ (1) แผนการจัดการเรียนรู้ทักษะการอ่านภาษาอังกฤษตามแบบบูรณาการของเมอร์ด็อค (2) แบบทดสอบวัดความเข้าใจในการอ่านภาษาอังกฤษ และ (3) แบบสอบถามความพึงพอใจในการเรียน สถิติที่ใช้ในการวิเคราะห์ข้อมูล ได้แก่ ค่าเฉลี่ย ส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐาน และการทดสอบค่าที ผลการวิจัยปรากฏว่า 1) ความเข้าใจในการอ่านภาษาอังกฤษของนักเรียนหลังเรียนสูงกว่าก่อนเรียนอย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ .05 และ 2) นักเรียนมีความพึงพอใจในการเรียนตามแบบบูรณาการของเมอร์ด็อคอยู่ในระดับมากth_TH
dc.language.isootherth_TH
dc.publisherสาขาวิชาศึกษาศาสตร์ มหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราชth_TH
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International (CC BY-NC-ND 4.0)en_US
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/-
dc.subjectภาษาอังกฤษ -- การอ่านth_TH
dc.titleผลของการสอนอ่านภาษาอังกฤษตามแบบบูรณาการของเมอร์ด็อค (MIA) ที่มีต่อความเข้าใจในการอ่านและความพึงพอใจในการเรียนของนักเรียนชั้นมัธยมศึกษาปีที่ 4 โรงเรียนห้วยยอด จังหวัดตรังth_TH
dc.title.alternativeEffects of teaching english reading by using murdoch integrated approach on reading comprehension and learning satisfaction of Mathayom Suksa IV Students at Huai Yot School in Trang Provinceth_TH
dc.typeArticleth_TH
dc.description.abstractalternativeThe purposes of this study were 1) to compare the levels of English reading comprehension of Mathayom Suksa IV students before and after learning by using Murdoch Integrated Approach (MIA), and 2) to study the students’ satisfaction with learning by using Murdoch Integrated Approach. The research sample consisted of 36 Mathayom Suksa IV students in an intact classroom of Huai Yot School, Huai Yot district, Trang province, obtained by cluster sampling. They enrolled in the English toward International World 1 Course in the first semester of the 2018 academic year. The employed research instruments were (1) learning management plans for teaching English reading by using Murdoch Integrated Approach, (2) an English reading comprehension test, and (3) a questionnaire to assess the students’ learning satisfaction. Statistics employed for data analysis were the mean, standard deviation, and t-test. The research findings revealed that 1) the students’ post-learning English reading comprehension was higher than their pre-learning counterpart comprehension at the .05 level of statistical significance; and 2) the students’ satisfaction with learning by using Murdoch Integrated Approach was at the high levelen_US
Appears in Collections:STOU Education Journal

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
43329.pdfเอกสารฉบับเต็ม380.03 kBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons