Please use this identifier to cite or link to this item: https://ir.stou.ac.th/handle/123456789/6952
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorกิ่งพร ทองใบ, อาจารย์ที่ปรึกษาth_TH
dc.contributor.authorต่อพงศ์ ฤทธิ์เทวา, 2530--
dc.contributor.otherมหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราช. สาขาวิชาวิทยาการจัดการth_TH
dc.date.accessioned2023-06-30T02:52:26Z-
dc.date.available2023-06-30T02:52:26Z-
dc.date.issued2560-
dc.identifier.urihttps://ir.stou.ac.th/handle/123456789/6952-
dc.description.abstractการศึกษาครั้งนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อ (1) ศึกษาระดับแรงจูงใจในการปฏิบัติงานของ พนักงานธนาคารอาคารสงเคราะห์สำนักงานใหญ่ (2) เปรียบเทียบระดับแรงจูงใจในการปฏิบัติงาน ของพนักงานธนาคารอาคารสงเคราะห์ สำนักงานใหญ่ จำแนกตามคุณลักษณะส่วนบุคคล ประชากรที่ใช้ในการศึกษา คือพนักงานธนาคารอาคารสงเคราะห์ สำนักงานใหญ่ จำนวน 952 คน กำหนดกลุ่มตัวอย่างโดยใช้สูตรของ ทาโร่ ยามาเน่ ได้กลุ่มตัวอย่าง จำนวน 289 คน ใช้วิธีการสุ่ม ตัวอย่างแบบง่าย เครื่องมือที่ใช้ในการวิจัยเป็นแบบสอบถาม สถิติที่ใช้ในการวิเคราะห์ข้อมูล คือ ค่าความถี่ ค่าร้อยละ ค่าเฉลี่ยเลขคณิต ส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐาน ค่าที และค่าเอฟ ผลการศึกษาพบว่า (1) ระดับแรงจูงใจในการทำงานของพนักงานธนาคารอาคาร สงเคราะห์ สำนักงานใหญ่ โดยภาพรวมอยู่ในระดับกลาง (2) พนักงานธนาคารอาคารสงเคราะห์ สำนักงานใหญ่ ที่มีอายุ ระดับการศึกษา สถานภาพสมรส ตำแหน่งงาน รายได้ต่อเดือนแตกต่างกัน มีระดับแรงจูงใจในการปฏิบัติงานที่แตกต่างกัน อย่างมีนัยสำคัญทางสถิติth_TH
dc.formatapplication/pdfen_US
dc.language.isothen_US
dc.publisherมหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราชth_TH
dc.rightsมหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราชth_TH
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International (CC BY-NC-ND 4.0)en_US
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/-
dc.sourceBorn digitalen_US
dc.subjectธนาคารอาคารสงเคราะห์th_TH
dc.subjectพนักงานธนาคาร--ความพอใจในการทำงานth_TH
dc.subjectการจูงใจในการทำงาน.th_TH
dc.subjectการศึกษาอิสระ--บริหารธุรกิจth_TH
dc.titleแรงจูงใจในการทำงานของพนักงานธนาคารอาคารสงเคราะห์สำนักงานใหญ่th_TH
dc.title.alternativeMotivation performance of Government Housing Bank Employees in Head Officeen_US
dc.typeThesisen_US
dc.degree.nameบริหารธุรกิจมหาบัณฑิตth_TH
dc.degree.levelปริญญาโทth_TH
dc.degree.disciplineสาขาวิชาวิทยาการจัดการth_TH
dc.degree.grantorมหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราชth_TH
dc.description.abstractalternativeThe objectives of this study were 1) to study the level of motivation performance of Government Housing Bank employees in Head Office; 2) to compare the level of motivation performance of Government Housing Bank employees in Head Office, classified by individual factors. The population in this study consisted of 952 employees of Government Housing bank. The sample was 289 employees, calculated by simple random sampling of Taro Yamane‘s formula. The collecting data tool was a constructed questionnaire. The statistics employed for data analysis were frequency, percentage, mean, standard deviation, t-test, F-test. The results of this study revealed that (1) the level of motivation performance of Government Housing Bank employees in Head Office was overall at a moderate level; and (2) the Government Housing Bank employees in Head Office with different ages, educational levels, marital status, positions, and salaries had different motivation performance with a significantly statistical level.en_US
Appears in Collections:Manage-Independent study

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
158808.pdfเอกสารฉบับเต็ม12.76 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons