Please use this identifier to cite or link to this item:
https://ir.stou.ac.th/handle/123456789/6991
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.advisor | บริบรูณ์ ปิ่นประยงค์ | th_TH |
dc.contributor.author | ณัฐปภัสร์ สุภาภาพ, 2523- | th_TH |
dc.contributor.other | มหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราช. สาขาวิชาวิทยาการจัดการ | th_TH |
dc.date.accessioned | 2023-06-30T06:52:31Z | - |
dc.date.available | 2023-06-30T06:52:31Z | - |
dc.date.issued | 2561 | - |
dc.identifier.uri | https://ir.stou.ac.th/handle/123456789/6991 | en_US |
dc.description.abstract | การศึกษานี้มีวัตถุประสงค์เพื่อ (1) ศึกษาปัจจัยด้านประชากรศาสตร์/ปัจจัยส่วนประสมทางการตลาด /พฤติกรรมลูกค้าเอไอเอส ความสัมพันธ์ด้านประชากรศาสตร์ ส่วนประสมทางการตลาด และพฤติกรรมลูกค้าที่มีอิทธิพลต่อการตัดสินใจเลือกใช้บริการโทรศัพท์เคลื่อนที่ระบบชำระค่าบริการแบบรายเดือนของลูกค้าเอไอเอสในกรุงเทพมหานคร การศึกษานี้เป็นการวิจัยเชิงสำรวจ ประชากร คือ ผู้ที่ใช้โทรศัพท์ระบบชำระค่าบริการแบบรายเดือนของลูกค้าเอไอเอสในกรุงเทพมหานคร จำนวน 50 เขต กลุ่มตัวอย่าง 475 คน สถิติที่ใช้ในการวิเคราะห์ข้อมูล ได้แก่ ค่าความถี่ ค่าร้อยละ ค่าเฉลี่ย ส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐาน และการวิเคราะห์ความสัมพันธ์ของกลุ่มตัวอย่างโดยการหาค่าไคสแควร์ ผลการศึกษาพบว่า (1) ปัจจัยด้านประชากรศาสตร์มีอิทธิพลต่อการตัดสินใจเลือกใช้บริการโทรศัพท์เคลื่อนที่ระบบชำระค่าบริการแบบรายเดือนของลูกค้าเอไอเอสในกรุงเทพมหานคร อยู่ในระดับมาก (2) ปัจจัยส่วนประสมทางการตลาดที่มีผลต่อการตัดสินใจเลือกใช้บริการอยู่ในระดับมาก (3) พฤติกรรมลูกค้าเอไอเอสในการตัดสินใจเลือกใช้บริการโทรศัพท์แบบรายเดือนใช้งาน 1 เลขหมาย มากกว่า 1-3 ปี และตัดสินใจเลือกใช้บริการด้วยตนเองวัตถุประสงค์หลักเพื่อการติดต่อสื่อสาร (4) ปัจจัยด้านประชากรศาสตร์มีความสัมพันธ์กับส่วนประสมทางการตลาด โดยมีความสัมพันธ์กันที่ระดับนัยสำคัญทางสถิติ .05 (5) พฤติกรรมการใช้บริการแบบรายเดือนมีความสัมพันธ์กับส่วนประสมทางการตลาดในทุกด้าน | th_TH |
dc.format | application/pdf | en_US |
dc.language.iso | th | en_US |
dc.publisher | มหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราช | th_TH |
dc.rights | มหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราช | th_TH |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International (CC BY-NC-ND 4.0) | en_US |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ | en_US |
dc.source | Reformatted digital | en_US |
dc.subject | การตัดสินใจ | th_TH |
dc.subject | โทรศัพท์เคลื่อนที่--ความพอใจของผู้ใช้บริการ | th_TH |
dc.subject | การศึกษาอิสระ--บริหารธุรกิจ | th_TH |
dc.title | ปัจจัยที่มีผลต่อการตัดสินใจเลือกใช้บริการโทรศัพท์เคลื่อนที่ระบบชำระค่าบริการแบบรายเดือนของลูกค้าเอไอเอสในกรุงเทพมหานคร | th_TH |
dc.title.alternative | Factors affecting decision making to use monthly postpaid mobile subscription service of AIS customers in Bangkok | en_US |
dc.type | Thesis | en_US |
dc.degree.name | บริหารธุรกิจมหาบัณฑิต | th_TH |
dc.degree.level | ปริญญาโท | th_TH |
dc.degree.discipline | สาขาวิชาวิทยาการจัดการ | th_TH |
dc.degree.grantor | มหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราช | th_TH |
dc.description.abstractalternative | The objectives of this study were (1) to study demographic factors influenced AIS customers to make a decision on choosing mobile phone postpaid service; (2) to study marketing mix factors influenced AIS customers to make a decision on choosing mobile phone postpaid service; (3) to study AIS customers’ behavior of making a decision on choosing mobile phone postpaid service; (4) to study the relationship between demographic factors and marketing mix factors influenced AIS customers to make a decision on choosing mobile phone postpaid service; and (5) to study the relationship between customers’ behavior and marketing mix factors influenced AIS customers to make a decision on choosing mobile phone postpaid service in Bangkok. The studied populations are the users of AIS postpaid service charge payment system mobile phone, residing in Bangkok Metropolitan for 50 districts. The sample size was determined using Taro Yamane Formula for total of 475 persons and samples were randomly taken using Simple Random Sampling Method. Questionnaire was used as instrument and statistics applied in data analysis included Frequency, Percentage, Mean, Standard Deviation, and relationship analysis of the samples by measuring Chi-Square. The finding of the studying result indicated that (1) demographic factors in the aspects of sex, age, educational level, occupation, and monthly income influencing decision making on use of service of postpaid service charge payment system mobile phone of AIS customers in Bangkok Metropolitan were in high level, (2) marketing mix factors in the aspects of product, price, distribution channel, marketing promotion, individual, process and physics influencing on decision making on use of service were in high level, (3) most of AIS customer behavior in decision making on use of service of postpaid mobile phone have used 1 number for more than 1-3 years, recognized AIS service information from Social Media, had total average monthly service usage of 300-500 Baht, paid service charge via AIS Shop, decided to use service by themselves, with the main purpose for communication, (4) demographic factors in the aspects of age, educational level, occupation, and income, were related to marketing mix factors in the aspects of product, price, distribution channel, process and physics, at statistical significance level of .05, (5) behavior of postpaid mobile phone service use in part of main purpose of purchase was related to marketing mix factors in all respects such as factors in the aspects of product, price, distribution channel, marketing promotion, individual, process, and physics. | en_US |
Appears in Collections: | Manage-Independent study |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
fulltext_161268.pdf | เอกสารฉบับเต็ม | 15.3 MB | Adobe PDF | View/Open |
This item is licensed under a Creative Commons License