Please use this identifier to cite or link to this item: https://ir.stou.ac.th/handle/123456789/7576
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorยุทธนา ธรรมเจริญth_TH
dc.contributor.authorสุชาดา ตันติราพันธ์, 2508-th_TH
dc.contributor.otherมหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราช. สำนักบัณฑิตศึกษาth_TH
dc.date.accessioned2023-07-12T02:57:31Z-
dc.date.available2023-07-12T02:57:31Z-
dc.date.issued2545-
dc.identifier.urihttps://ir.stou.ac.th/handle/123456789/7576en_US
dc.description.abstractการวิจัยครั้งนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อ (1) ศึกษาส่วนประสมการตลาดที่มีผลต่อการตัดสินใจสมัครใช้บริการข้ามแดนอัตโนมัติ (2) ศึกษาความต้องการของผู้ใช้บริการข้ามแดนอัตโนมัติ (3) ศึกษาความสัมพันธ์ระหว่างคุณลักษณะส่วนบุคคลกับความคิดเห็นของผู้ใช้บริการในเรื่องเงื่อนไข และวิธีสมัครใช้บริการ (4) เปรียบเทียบปัจจัยส่วนประสมการตลาดที่มีผลต่อการตัดสินใจสมัครใช้บริการระหว่างกลุ่มผู้ใช้บริการประเภทบุคคลธรรมดา กับกลุ่มผู้ใช้บริการประเภทนิติบุคคล การวิจัยนี้ใช้วิธีการเชิงสำรวจ โดยแบ่งนี้กลุ่มตัวอย่างที่ใช้ออกเป็น 2 กลุ่ม ได้แก่กลุ่มผู้ใช้บริการข้ามแดนอัตโนมัติในกรุงเทพฯ ประเภทบุคคลธรรมดา จำนวน 360 คน และกลุ่มผู้ใช้บริการประเภทนิติบุคคล 40 คน รวม 400 คน เครื่องมือที่ใช้เป็นแบบสอบถามที่ผู้วิจัยสร้างขึ้นมีค่าความเชื่อมั่นเท่ากับ 0.73 สถิติที่ใช้ในการวิเคราะห์ข้อมล ได้แก่ การแจกแจงความถี่ ค่าเฉลี่ยค่าเบี่ยงเบนมาตรฐาน t-test การทดสอบ F-test โดยวิธี ANOVA การทดสอบด้วยค่าสถิติChi-Squareผลการวิจัยสำหรับผู้ใช้บริการประเภทบุคคลธรรมดา พบว่า ผลิตภัณฑ์ ราคา และการจัดจำหน่าย มีผลต่อความต้องการ และการตัดสินใจ ทั้งนี้ระดับการศึกษา อาชีพ และประเภทธุรกิจที่แตกต่างกันจะมีความคิดเห็นที่ต่างกันในส่วนประสมการตลาด สำหรับผู้ใช้บริการประเภทนิติบุคคล ผลิตภัณฑ์ และราคา มีผลต่อความต้องการและการตัดสินใจ ทั้งนี้ ขนาด และประเภทธุรกิจที่แตกต่างกันจะมีความคิดเห็นที่ต่างกันในส่วนประสมการตลาด สำหรับผู้ใช้บริการประเภทบุคคลธรรมดา กับประเภทนิติบุคคล มีความคิดเห็นต่อปัจจัยส่วนประสมการตลาดแตกต่างกันในด้านผลิตภัณฑ์ และการจัดจำหน่ายth_TH
dc.formatapplication/pdfen_US
dc.language.isothen_US
dc.publisherมหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราชth_TH
dc.rightsมหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราชth_TH
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International (CC BY-NC-ND 4.0)en_US
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/en_US
dc.sourceBorn digitalen_US
dc.subjectมหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราช. แขนงวิชาบริหารธุรกิจ--วิทยานิพนธ์th_TH
dc.subjectโทรศัพท์เคลื่อนที่th_TH
dc.subjectระบบสื่อสารไร้สายth_TH
dc.titleการศึกษาปัจจัยที่มีอิทธิพลต่อการตัดสินใจสมัครใช้บริการข้ามแดนอัตโนมัติของผู้ใช้บริการในระบบเครือข่าย ดิจิตอล จีเอสเอ็ม 900 ในเขตกรุงเทมหานครth_TH
dc.title.alternativeStudy of factors affecting decision to apply for international roaming service of digital GSM 900 subscribers in Bnagkok areaen_US
dc.typeThesisen_US
dc.degree.nameบริหารธุรกิจมหาบัณฑิตth_TH
dc.degree.levelปริญญาโทth_TH
dc.degree.disciplineสาขาวิชาวิทยาการจัดการth_TH
dc.degree.grantorมหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราชth_TH
dc.description.abstractalternativeThe purpose of this study were (I) to figure out what factors that effect customers’ decision to apply for International Roaming service; (2) to study customers’ needs; (3) to study the relationships between personal qualifications and opinions about terms and procedures of International Roaming application; and (4) to compare marketing factors which effect the decision to apply for International Roaming service of general and juristic persons. Sampling groups in this research were 360 general users and 40 juristic persons. All of which were International Roaming users in Bangkok. Research tool was questionnaire with confidence level of 0.73. Statistical methods used to analyze data were frequency distribution, average, standard deviation, t-test, F-test by ANOVA, and Chi-square. The research result showed that factors which effect general users’ decision to apply for the service as well as their needs were product, price, and place, three key marketing factors. It was also found that general users with different educational levels, occupations, including business types had different opinions about marketing mix. On the other hand, factors that effect juristic persons’ decision to apply for the service were product and price; two key marketing factors. These factors not only effect decisions to apply for the service, but also were their main concerns about the service. From the research result, juristic persons who vary in general ualifications were different in opinion about marketing mix. In addition,general users and juristic persons differed in their opinions about some components in marketing mix, which were product and place.en_US
dc.contributor.coadvisorศิริชัย พงษ์วิชัยth_TH
Appears in Collections:Manage-Theses

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
77512.pdfเอกสารฉบับเต็ม2.09 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons