Please use this identifier to cite or link to this item:
https://ir.stou.ac.th/handle/123456789/7846
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.advisor | บริบูรณ์ ปิ่นประยงค์ | th_TH |
dc.contributor.advisor | บริหารธุรกิจมหาบัณฑิต | th_TH |
dc.contributor.author | สุภาวดี คำพลศักดิ์ | th_TH |
dc.contributor.other | มหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราช. สาขาวิชาวิทยาการจัดการ | th_TH |
dc.date.accessioned | 2023-07-17T04:19:32Z | - |
dc.date.available | 2023-07-17T04:19:32Z | - |
dc.date.issued | 2561 | - |
dc.identifier.uri | https://ir.stou.ac.th/handle/123456789/7846 | en_US |
dc.description.abstract | การศึกษามีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษาปัจัจยส่วนบุคคล ส่วนประสมทางการตลาดและความสัมพันธ์กับพฤติกรรมผู้บริโภคในการใช้บริการร้านกาแฟในเขตเทศบาลเมืองมุกดาหาร เป็นการวิจัยเชิงสำรวจ กลุ่มตัวอย่าง 400 ตัวอย่าง เครื่องมือที่ใช้ในการรวบรวมข้อมูล แบบสอบถาม วิเคราะห์ข้อมูลด้วยสถิติเชิงพรรณนา ได้แก่ ความถื่ ร้อยละ ค่าเฉลี่ย ส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐาน และสถิติเชิงอนุมานการทดสอบค่าไคสแควร์ ผลการศึกษาพบว่า 1) ปัจจัยส่วนบุคคลมีเหตุผลชอบในรสชาติของกาแฟและผลิตภัณฑ์ของร้าน โดยนั่งดื่มที่ร้าน 2) ปัจจัยส่วนประสมทางการตลาด โดยภาพรวมและในระดับด้านอยู่ในระดับมาก กระบวนการให้บริการอยู่ในระดับมากที่สุด 3) ความสัมพันธ์ระหว่างปัจจัยส่วนประสมทางการตลาดกับพฤติกรรมผู้บริโภคพบว่า ความถี่ในการเข้าใช้บริการและค่าใช้จ่ายเฉลี่ยติอครั้ง จะขึ้นอยู่กับปัจจัยด้านผลิตภัณฑ์ โดยมีความสัมพันธ์กันอย่างมีนัยสำคัญทางสถีตีที่ระดับ 0.05 | th_TH |
dc.format | application/pdf | en_US |
dc.language.iso | th | th_TH |
dc.publisher | มหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราช | th_TH |
dc.rights | มหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราช | th_TH |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International (CC BY-NC-ND 4.0) | en_US |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ | en_US |
dc.source | Reformatted digital | en_US |
dc.subject | มหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราช. แขนงวิชาบริหารธุรกิจ--การศึกษาเฉพาะกรณี | th_TH |
dc.subject | มหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราช. สาขาวิชาวิทยาการจัดการ--การศึกษาเฉพาะกรณี | th_TH |
dc.subject | ผู้บริโภค--การตัดสินใจ | th_TH |
dc.subject | ร้านกาแฟ | th_TH |
dc.subject | การศึกษาอิสระ--บริหารธุรกิจ | th_TH |
dc.title | พฤติกรรมผู้บริโภคในการใช้บริการร้านกาแฟในเขตเทศบาลเมืองมุกดาหาร | th_TH |
dc.title.alternative | Customer behavior towards coffee shop at Mueang Municipality in Mukdahan Province | th_TH |
dc.type | Thesis | th_TH |
dc.degree.level | ปริญญาโท | th_TH |
dc.degree.discipline | สาขาวิชาวิทยาการจัดการ | th_TH |
dc.degree.grantor | มหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราช | th_TH |
dc.description.abstractalternative | This research aimed to study (1) consumer behavior towards coffee shop at Mueang Municipality in Mukdahan Province (2) the influence of marketing mix on consumer behavior towards coffee shop at Mueang Municipality in Mukdahan Province, and (3) the relationship between marketing mix and consumer behavior towards coffee shop at Mueang Municipality in Mukdahan Province. The data were collected by survey with questionnaire where 400 samples were selected from people at Mueang Municipality in Mukdahan Province who consumed coffee. Descriptive statistics including frequency, percentage, mean and standard deviation as well as inferential statistics, Chi-square, were used for data analysis. The results showed that (1) the majority of the respondents were single female, aged between 31-40 years old, holding bachelor’s degree in education, working as government/state enterprise officer and earning average monthly income for more than 30,000 THB. The reason why most of the respondents chose to consume coffee was taste and products. They would most likely consume coffee 1-2 times per week and the average price was 60-150 THB. The time they would most likely consume coffee was 12.01 - 14.00 the average price was 60-150 THB and drank at coffee shop. (2) The influence of marketing mix on consumer behavior was at high level. The study on the relationship between individual and marketing-mix factors shows that frequency of consume coffee and average price affected marketing mix including product, there is a statistical-significant relationship of 0.05. | en_US |
Appears in Collections: | Manage-Independent study |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
161271.pdf | เอกสารฉบับเต็ม | 26.3 MB | Adobe PDF | View/Open |
This item is licensed under a Creative Commons License