Please use this identifier to cite or link to this item: https://ir.stou.ac.th/handle/123456789/7846
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorบริบูรณ์ ปิ่นประยงค์th_TH
dc.contributor.advisorบริหารธุรกิจมหาบัณฑิตth_TH
dc.contributor.authorสุภาวดี คำพลศักดิ์th_TH
dc.contributor.otherมหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราช. สาขาวิชาวิทยาการจัดการth_TH
dc.date.accessioned2023-07-17T04:19:32Z-
dc.date.available2023-07-17T04:19:32Z-
dc.date.issued2561-
dc.identifier.urihttps://ir.stou.ac.th/handle/123456789/7846en_US
dc.description.abstractการศึกษามีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษาปัจัจยส่วนบุคคล ส่วนประสมทางการตลาดและความสัมพันธ์กับพฤติกรรมผู้บริโภคในการใช้บริการร้านกาแฟในเขตเทศบาลเมืองมุกดาหาร เป็นการวิจัยเชิงสำรวจ กลุ่มตัวอย่าง 400 ตัวอย่าง เครื่องมือที่ใช้ในการรวบรวมข้อมูล แบบสอบถาม วิเคราะห์ข้อมูลด้วยสถิติเชิงพรรณนา ได้แก่ ความถื่ ร้อยละ ค่าเฉลี่ย ส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐาน และสถิติเชิงอนุมานการทดสอบค่าไคสแควร์ ผลการศึกษาพบว่า 1) ปัจจัยส่วนบุคคลมีเหตุผลชอบในรสชาติของกาแฟและผลิตภัณฑ์ของร้าน โดยนั่งดื่มที่ร้าน 2) ปัจจัยส่วนประสมทางการตลาด โดยภาพรวมและในระดับด้านอยู่ในระดับมาก กระบวนการให้บริการอยู่ในระดับมากที่สุด 3) ความสัมพันธ์ระหว่างปัจจัยส่วนประสมทางการตลาดกับพฤติกรรมผู้บริโภคพบว่า ความถี่ในการเข้าใช้บริการและค่าใช้จ่ายเฉลี่ยติอครั้ง จะขึ้นอยู่กับปัจจัยด้านผลิตภัณฑ์ โดยมีความสัมพันธ์กันอย่างมีนัยสำคัญทางสถีตีที่ระดับ 0.05th_TH
dc.formatapplication/pdfen_US
dc.language.isothth_TH
dc.publisherมหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราชth_TH
dc.rightsมหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราชth_TH
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International (CC BY-NC-ND 4.0)en_US
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/en_US
dc.sourceReformatted digitalen_US
dc.subjectมหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราช. แขนงวิชาบริหารธุรกิจ--การศึกษาเฉพาะกรณีth_TH
dc.subjectมหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราช. สาขาวิชาวิทยาการจัดการ--การศึกษาเฉพาะกรณีth_TH
dc.subjectผู้บริโภค--การตัดสินใจth_TH
dc.subjectร้านกาแฟth_TH
dc.subjectการศึกษาอิสระ--บริหารธุรกิจth_TH
dc.titleพฤติกรรมผู้บริโภคในการใช้บริการร้านกาแฟในเขตเทศบาลเมืองมุกดาหารth_TH
dc.title.alternativeCustomer behavior towards coffee shop at Mueang Municipality in Mukdahan Provinceth_TH
dc.typeThesisth_TH
dc.degree.levelปริญญาโทth_TH
dc.degree.disciplineสาขาวิชาวิทยาการจัดการth_TH
dc.degree.grantorมหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราชth_TH
dc.description.abstractalternativeThis research aimed to study (1) consumer behavior towards coffee shop at Mueang Municipality in Mukdahan Province (2) the influence of marketing mix on consumer behavior towards coffee shop at Mueang Municipality in Mukdahan Province, and (3) the relationship between marketing mix and consumer behavior towards coffee shop at Mueang Municipality in Mukdahan Province. The data were collected by survey with questionnaire where 400 samples were selected from people at Mueang Municipality in Mukdahan Province who consumed coffee. Descriptive statistics including frequency, percentage, mean and standard deviation as well as inferential statistics, Chi-square, were used for data analysis. The results showed that (1) the majority of the respondents were single female, aged between 31-40 years old, holding bachelor’s degree in education, working as government/state enterprise officer and earning average monthly income for more than 30,000 THB. The reason why most of the respondents chose to consume coffee was taste and products. They would most likely consume coffee 1-2 times per week and the average price was 60-150 THB. The time they would most likely consume coffee was 12.01 - 14.00 the average price was 60-150 THB and drank at coffee shop. (2) The influence of marketing mix on consumer behavior was at high level. The study on the relationship between individual and marketing-mix factors shows that frequency of consume coffee and average price affected marketing mix including product, there is a statistical-significant relationship of 0.05.en_US
Appears in Collections:Manage-Independent study

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
161271.pdfเอกสารฉบับเต็ม26.3 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons