Please use this identifier to cite or link to this item: https://ir.stou.ac.th/handle/123456789/7883
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorบริบูรณ์ ปิ่นประยงค์, อาจารย์ที่ปรึกษาth_TH
dc.contributor.authorจิราภรณ์ เอื้อสามาลย์, 2526--
dc.contributor.otherมหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราช. สาขาวิชาวิทยาการจัดการth_TH
dc.date.accessioned2023-07-17T07:59:56Z-
dc.date.available2023-07-17T07:59:56Z-
dc.date.issued2559-
dc.identifier.urihttps://ir.stou.ac.th/handle/123456789/7883-
dc.description.abstractการศึกษาครั้งนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อ (1) ศึกษาพฤติกรรมการเข้าใช้บริการของผู้บริโภคศึกษา (2) ปัจจัยที่มีอิทธิพลต่อพฤติกรรมการเช้าใช้บริการร้านกาแฟสด อเมซอน ของผู้บริโภคในเขตอำเภอเมือง จังหวัดอุบลราชธานี และ (3) ศึกษาปัจจัยส่วนประสมทางการตลาดที่มีความสำคัญต่อปัจจัยส่วนบุคคลที่เช้าใช้บริการร้านกาแฟสด อเมซอน ของผู้บริโภคในเขตอำเภอ เมืองจังหวัดอุบลราชธานี ประชากรที่ใช้ในการศึกษา คือ ผู้บริโภคที่ใช้บริการร้านกาแฟสด อเมซอนที่มีจำนวน 10 สาขา ในเขตอำเภอเมือง จังหวัดอุบลราชธานี กำหนดขนาดตัวอย่างด้วยการเปิดตารางของ Krejcie & Morgan (1970) ได้กลุ่มตัวอย่าง 241 คน ผู้ศึกษาจึงเลือกกลุ่มตัวอย่างโดยวิธีการสุ่มตัวอย่างแบบสะดวก (Convenience sampling) โดยทำการสุ่มคนที่เช้ามาใช้บริการในร้านกาแฟสด อเมซอน จำนวน 10 สาขา เครื่องมือที่ใช้ คือ แบบสอบถาม วิเคราะห์ข้อมูลโดยใช้สถิติเชิงพรรณนา ได้แก่ ร้อยละ ค่าเฉลี่ย ส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐาน และสถิติเชิงอนุมาน ได้แก่ ไคสแควร์ ผลการศึกษา พบว่า (1) ปัจจัยส่วนบุคคล ของผู้ใช้บริการร้านกาแฟสด อเมซอน ในเขตพื้นที่ อำเภอเมือง จังหวัดอุบลราชธานี พบว่า ส่วนใหญ่เป็นเพศหญิง ช่วงอายุต่ำกว่าหรือเท่ากับ 30ปี สถานภาพโสด การศึกษาอยู่ที่ระดับปริญญาตรี อาชีพรัฐวิสาหกิจ/ข้าราชการ/ลูกจ้างภาครัฐ รายได้เฉลี่ยต่อเดือนน้อยกว่า 10,000 บาท (2) พฤติกรรมการเข้าใช้บริการร้านกาแฟสด อเมซอน ของผู้บริโภคในเขต พื้นที่อำเภอเมือง รังหวัดอุบลราชธานี พบว่า ส่วนใหญ่นิยมบริโภคเครื่องดื่มประเภทชาเขียว/ชาเย็น/ชามะนาว ติด ใจในรสชาติเครื่องดื่ม จำนวนครั้งที่ใชับริการ 1 - 2 ครั้งต่อเดือน ค่าใช้จ่ายต่อครั้ง 51-100บาทส่วนใหญ่ ใช้บริการใน วันเสาร์-วันอาทิตย์ และเข้าใช้บริการในช่วงเวลา 12.01 น.-15.00น.(3) ปัจจัยส่วนประสมทางการตลาดที่มีอิทธพลต่อการเข้าใช้รานกาแฟสด อเมซอน ของผูบริโภคในเขตพื้นที่อำเภอเมือง จังหวัดอุบลราชธานี พบว่า ปัจจัยส่วนประสมทางการตลาดด้านผลิตภัณฑ์ โดยรวมอยู่ในระดับดีมากth_TH
dc.formatapplication/pdfen_US
dc.language.isothen_US
dc.publisherมหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราชth_TH
dc.rightsมหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราชth_TH
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International (CC BY-NC-ND 4.0)en_US
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/-
dc.sourceBorn digitalen_US
dc.subjectร้านกาแฟ Cafe Amazonth_TH
dc.subjectพฤติกรรมผู้บริโภคth_TH
dc.subjectร้านกาแฟth_TH
dc.subjectการศึกษาอิสระ--บริหารธุรกิจth_TH
dc.titleพฤติกรรมการเข้าใช้บริการร้านกาแฟสดอเมซอนในเขตพื้นที่อำเภอเมือง จังหวัดอุบลราชธานีth_TH
dc.title.alternativeBahavior of using Cafe Amazon services in the zone of Mueang District, Ubon Ratchathani Provinceen_US
dc.typeThesisen_US
dc.degree.nameบริหารธุรกิจมหาบัณฑิตth_TH
dc.degree.levelปริญญาโทth_TH
dc.degree.disciplineสาขาวิชาวิทยาการจัดการth_TH
dc.degree.grantorมหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราชth_TH
dc.description.abstractalternativeThe objectives of this study are (1) to study behavior of using services of the studied consumers, (2) factors influencing behavior of using Cate Amazon services of the consumers in the zone of Mueang District, Ubon Ratchathani Province, and (3) to study marketing mix factors which are important for personal factors of using Café Amazon services of the consumers in the zone of Mueang District, Ubon Ratchathani Province. The populations used in the study were consumers who used 10 branches of Café Amazon services in the zone of Mueang District, Ubon Ratchathani Province. The sample size was determined by opening Table of Krejcie & Morgan (1970) and then acquired 241samples.The researcher therefore selected samples using Convenience Sampling Method by sampling service users in 10 branches of Café Amazon. Questionnaire was used as instrument. Data was analyzed using Descriptive Statistics consisting of Percentage, Mean, Standard Deviation, and Inferred Statistics consisting of Chi-Square. The findings of the studying results indicated that (1) according to personal factors of the users of Café Amazon services in the zone of Mueang District, Ubon Ratchathani Province, most of them were female sex, span of age below or equal to 30 years old, single status, education level in Bachelor’s degree, state enterprise/government official/government sector employee occupation, below 10,000 Baht of average monthly income; (2) according to consumer behavior of using Café Amazon service in the zone of Mueang District, Ubon Ratchathani Province, most popular beverages in type of green tea/iced tea with milk/lemon tea were consumed and they liked the taste of beverage. Number of service uses was 1 – 2 times per month and expense per time was 51 – 100 Baht. Most of them used services in Saturday – Sunday and used services in 12.01 hrs. – 15.00 hrs. period; (3) according to marketing mix factors influencing the use of Café Amazon services of the consumers in the zone of Mueang District, Ubon Ratchathani Province, the finding indicated that marketing mix factors in product area was generally in excellent level.en_US
Appears in Collections:Manage-Independent study

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
154724.pdfเอกสารฉบับเต็ม3.43 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons