Please use this identifier to cite or link to this item:
https://ir.stou.ac.th/handle/123456789/8126
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.advisor | บริบูรณ์ ปิ่นประยงค์, อาจารย์ที่ปรึกษา | th_TH |
dc.contributor.author | สุรดล ภู่กลั่น | - |
dc.contributor.other | มหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราช. สาขาวิชาวิทยาการจัดการ | th_TH |
dc.date.accessioned | 2023-07-24T07:50:29Z | - |
dc.date.available | 2023-07-24T07:50:29Z | - |
dc.date.issued | 2562 | - |
dc.identifier.uri | https://ir.stou.ac.th/handle/123456789/8126 | - |
dc.description.abstract | การศึกษานี้มีวัตถุประสงค์เพื่อ ศึกษาปัจจัยด้านส่วนประกอบสมทางการตลาด ศึกษาความสัมพันธ์ระหว่างปัจจัยด้านประชากรศาสตร์กับปัจจัย ศึกษาความสัมพันธ์ระหว่างปัจจัยด้านส่วนประสมทางการตลาดกับปัจจัยในการตัดสินใจซื้ออินทผลัมของผู้บริโภคในอำเภอเมือง จังหวัดลพบุรี การศึกษานี้เป็นการวิจัยเชิงสำรวจ กลุ่มตัวอย่าง จำนวนทั้งสิ้น 400 คน เครื่องมือที่ใช้ในการเก็บรวบรวมข้อมูล คือแบบสอบถาม สถิติใช้ในการวิเคราะห์ข้อมูล ค่าร้อยละ ค่าเฉลี่ย ส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐาน และการทดสอบ ค่าความสสัมพันธ์ด้วยไคสแควร์ จากผลการศึกษา พบว่า (1) ปัจจัยด้านส่วนประสมทางการตลาดมีผลต่อการตัดสินใจซื้ออินทลัมของผู้บริโภคในอำเภอเมืองลพบุรี อยู่ในระดับมาที่สุด (2) ปัจจัยด้านประชากรศาสตร์กับปัจจัยในการตัดสินใจซื้ออินทผลัมด้านช่วงราคามีความสัมพันธ์กันที่ระดับนัยสำคัญทางสถิติ 0.05 และ (3) ปัจจัยด้านส่วนประสมทางการตลาด ด้นผลิตภัณฑ์ กับปัจจัยในการตัดสินใจซื้ออินทผลัมของผู้บริโภคด้านจุดจำหน่ายที่สะดวกต่อการซื้อมีความสัมพันธ์กันที่ระดับนัยสำคัญทางสถิติ 0.05 | th_TH |
dc.format | application/pdf | en_US |
dc.language.iso | th | th_TH |
dc.publisher | มหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราช | th_TH |
dc.rights | มหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราช | th_TH |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International (CC BY-NC-ND 4.0) | en_US |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ | - |
dc.source | Born digital | en_US |
dc.subject | มหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราช. สาขาวิชาวิทยาการจัดการ --การศึกษาเฉพาะกรณี | th_TH |
dc.subject | มหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราช. แขนงวิชาบริหารธุรกิจ --การศึกษาเฉพาะกรณี | th_TH |
dc.subject | ผู้บริโภค--การตัดสินใจ | th_TH |
dc.subject | อินทผลัม | th_TH |
dc.subject | การศึกษาอิสระ--บริหารธุรกิจ | th_TH |
dc.title | ปัจจัยที่ส่งผลต่อการตัดสินใจซื้ออินทผลัมของผู้บริโภคในอำเภอเมือง จังหวัดลพบุรี | th_TH |
dc.title.alternative | Factors affecting consumers’ purchasing decision – making of date palms in Muang district, Lopburi Province | th_TH |
dc.type | Thesis | th_TH |
dc.degree.name | บริหารธุรกิจมหาบัณฑิต | th_TH |
dc.degree.level | ปริญญาโท | th_TH |
dc.degree.discipline | สาขาวิชาวิทยาการจัดการ | th_TH |
dc.degree.grantor | มหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราช | th_TH |
dc.description.abstractalternative | The study aimed (1) to identify the marketing mix factors affecting the consumers’ purchasing decision-making of date palms in Muang district, Lop Buri province ; (2) to identify the relationship between the consumers’ demographic factors and their purchasing decision-making of date palms in Muang district, Lop Buri province; and (3) to identify the relationship between the marketing mix factors and the consumers’ factors in their purchasing decision- making of date palms in Muang district, Lop Buri province. The population of this survey research consisted of the consumers living in Muang district, Lop Buri province. The number of population was unknown. The sample comprised 400 consumers by using table of Taro Yamane, selected by convenient random method. A questionnaire was used as an instrument for data collection. The statistics employed for data analysis were percentage, mean, standard deviation, and chisquare testing. The results revealed that (1) the level of marketing mix factors affecting the consumers’ purchasing decision-making of date palms in Muang district, Lop Buri province was at the highest level; (2) there was a relationship between the demographic factors and the consumers’ purchasing decision-making of date palm on price range aspect with the statistical significance at the level of 0.05; and (3) the relationship between the marketing mix factor on the product aspect and the consumers’ factor in their purchasing decision-making of date palm on the convenience of selling point aspect with the statistical significance at the level of 0.05 | en_US |
Appears in Collections: | Manage-Independent study |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
163357.pdf | เอกสารฉบับเต็ม | 14.23 MB | Adobe PDF | View/Open |
This item is licensed under a Creative Commons License