Please use this identifier to cite or link to this item: https://ir.stou.ac.th/handle/123456789/8132
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorวรรณ์ดี แสงประทีปทอง, อาจารย์ที่ปรึกษาth_TH
dc.contributor.authorสถิตย์ ฟักฟูม, 2503-th_TH
dc.contributor.otherมหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราช. สาขาวิชาศึกษาศาสตร์th_TH
dc.date.accessioned2023-07-24T08:09:47Z-
dc.date.available2023-07-24T08:09:47Z-
dc.date.issued2556-
dc.identifier.urihttps://ir.stou.ac.th/handle/123456789/8132en_US
dc.description.abstractการวิจัยนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อ (1) ประเมินความพร้อมของปัจจัยเบื้องต้นของหลักสูตรสถานศึกษาระดับมัธยมศึกษาตอนปลาย โรงเรียนบ้านบุ่งคล้า จังหวัดเพชรบูรณ์ (2) ประเมินความเหมาะสมของกระบวนการใช้หลักสูตรสถานศึกษาระดับมัธยมศึกษาตอนปลาย โรงเรียนบ้านบุ่งคล้า และ (3) ประเมินผลผลิตของหลักสูตรสถานศึกษาระดับมัธยมศึกษาตอนปลาย โรงเรียนบ้านบุ่งคล้า กลุ่มตัวอย่างการวิจัยได้แก่ ผู้บริหารสถานศึกษา จำนวน 2 คน ครูผู้สอนระดับชั้น มัธยมศึกษาปืที่ 4-6 จำนวน 16 คน ได้มาโดยการเลือกแบบเจาะจง และนักเรียนชั้นมัธยมศึกษาปืที่ 4-6 ในปีการศึกษา 2556 จำนวน 87 คน ได้มาโดยการสุ่มแบบแบ่งชั้นอย่างเป็นสัดส่วน เครื่องมือที่ใช้ในการวิจัยได้แก่ แบบสอบถาม 2 ฉบับ และแบบบันทึกข้อมูล 1 ฉบับ การวิเคราะห์ข้อมูล ใช้ค่าร้อยละ ค่าเฉลี่ย ส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐาน และการวิเคราะห์เนื้อหา ผลการวิจัยปรากฏว่า (1) ปัจจัยเบื้องต้นของหลักสูตรสถานศึกษาในภาพรวม มีความพร้อมในระดับมาก เมื่อพิจารณารายด้าน ได้แก่ ครูผู้สอน สื่อการเรียนรู้ แหล่งเรียนรู้ และงบประมาณทุกด้านผ่านเกณฑ์การประเมิน (2) กระบวนการใช้หลักสูตรสถานศึกษาในภาพรวม มีความเหมาะสมในระดับมาก เมื่อพิจารณารายด้าน ได้แก่ การบริหารจัดการหลักสูตร กระบวนการจัดการเรียนรู้ และการวัดและประเมินผล ทุกด้านผ่านเกณฑ์การประเมิน และ (3) ผลผลิตของหลักสูตรสถานศึกษา ได้แก่ ผลสัมฤทธิทางการเรียน ไม่ผ่านเกณฑ์การประเมิน ส่วนกิจกรรมพัฒนาผู้เรียน คุณลักษณะอันพึงประสงค์การอ่าน คิดวิเคราะห์ และเขียนผ่านเกณฑ์การประเมินth_TH
dc.formatapplication/pdfen_US
dc.language.isootheren_US
dc.publisherมหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราชth_TH
dc.rightsมหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราชth_TH
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International (CC BY-NC-ND 4.0)en_US
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/en_US
dc.sourceBorn digitalen_US
dc.subjectมหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราช. แขนงวิชาการวัดและประเมินผลการศึกษา --การศึกษาเฉพาะกรณีth_TH
dc.subjectมหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราช. สาขาวิชาศึกษาศาสตร์ --การศึกษาเฉพาะกรณีth_TH
dc.subjectการประเมินหลักสูตรth_TH
dc.subjectการศึกษาอิสระ--การวัดและประเมินผลการศึกษาth_TH
dc.titleการประเมินหลักสูตรสถานศึกษาระดับชั้นมัธยมศึกษาตอนปลาย โรงเรียนบ้านบุ่งคล้า จังหวัดเพชรบูรณ์th_TH
dc.title.alternativeAn evaluation of school-based curriculum at the higher secondary level of Ban Bungkhla School in Phetchabun Provinceth_TH
dc.typeThesisen_US
dc.degree.levelปริญญาโทth_TH
dc.degree.disciplineสาขาวิชาศึกษาศาสตร์th_TH
dc.degree.grantorมหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราชth_TH
dc.description.abstractalternativeThe purposes of this study were (1) to evaluate the readiness of input factors of school-based curriculum at the higher secondary level of Ban Bungkhla School in Phetchabun province; (2) to evaluate the appropriateness of the process factors of school-based curriculum at the higher secondary level of Ban Bungkhla School; and (3) to evaluate the output factors of school-based curriculum at the higher secondary level of Ban Bungkhla School. The sample consisted of two purposively selected school administrators, 16 purposively selected teachers and 87 Mathayom Suksa IV-VI students in the 2013 academic year, obtained by proportionately stratified random sampling. The employed research instruments were two questionnaires and a data recording form. The data was analyzed using the percentage, mean, standard deviation, and content analysis. Research findings were as follows: (1) the overall readiness of input factors was rated at the high level; when specific input factors were considered, all of them ,namely, teachers, learning media, learning sources, and budget, were rated at the high level and passed the evaluation criteria; (2) the overall appropriateness of the process factors was rated at the high level; when specific process factors were considered, all of them, namely, curriculum management, organizing instructional activities, and measurement and evaluation, were rated at the high level and passed the evaluation criteria; and (3) the output factor of students’ learning achievement did not pass the evaluation criteria; while the output factors of student development activities, student’s desirable characteristics, reading, analytical thinking, and writing passed the evaluation criteria.en_US
Appears in Collections:Edu-Independent study

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Fulltext_143909.pdfเอกสารฉบับเต็ม18.05 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons