Please use this identifier to cite or link to this item: https://ir.stou.ac.th/handle/123456789/8215
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorสุขอรุณ วงษ์ทิมth_TH
dc.contributor.authorภาณุกานต์ บ่อเงิน, 2513-th_TH
dc.contributor.otherมหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราช. สาขาวิชาศึกษาศาสตร์th_TH
dc.date.accessioned2023-07-26T03:28:00Z-
dc.date.available2023-07-26T03:28:00Z-
dc.date.issued2558-
dc.identifier.urihttps://ir.stou.ac.th/handle/123456789/8215en_US
dc.description.abstractการวิจัยครั้งนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อ (1) เปรียบเทียบเจตคติต่อการกระทำผิดวินัยเรือนจำของผู้ต้องขังกลุ่มทดลองก่อนและหลังการให้การปรึกษาแบบกลุ่ม และ (2) เปรียบเทียบเจตคติต่อการกระทำผิดวินัยเรือนจำของผู้ต้องขังกลุ่มทดลองที่ได้รับการปรึกษากลุ่มและกลุ่มควบคุมที่ได้รับข้อสนเทศ กลุ่มตัวอย่างเป็นผู้ต้องขังที่ถูกควบคุมอยู่ในเรือนจำกลางบางขวางแดน 5 จำนวน 12 คน ที่มีคะแนนเจตคติต่อการกระทำผิดวินัยเรือนจำต่ำกว่า (ปอร์เซนไทล์ที่ 50 ลงมา แบ่งเป็นกลุ่ม ทดลองและกลุ่มควบคุม กลุ่มละ 6 คน โดยใช้วิธีการสุ่มอย่างง่าย กลุ่มทดลองได้รับการปรึกษาแบบ กลุ่มจำนวน 8ครั้ง ครั้งละ 1.30 ชั่วโมง กลุ่มควบคุมได้รับข้อสนเทศเครื่องมือที่ใช้ในการวิจัย ได้แก่ (1)โปรแกรมการให้การปรึกษาแบบกลุ่มเพื่อเสริมสร้างเจตคติต่อการกระทำผิดวินัยเรือนจำ (2) ข้อสนเทศ และ (3) แบบวัดเจตคติต่อการกระทำผิดวินัยเรือนจำ ที่มีค่าความเที่ยง .83 สถิติที่ใช้ วิเคราะห์ข้อมูล ได้แก่ ค่ามัธยฐาน ค่าเบี่ยงเบนควอไทล์ การทดสอบริลคอกซ้น และการทดสอบแมนวิทนีย์ ผลการวิจัยปรากฏว่า (1) ผู้ต้องขังกลุ่มทดลองมีเจตคติต่อการกระทำผิดวินัยเรือนจำ ภายหลังได้รับการปรึกษาแบบกลุ่ม สูงกว่าก่อนการให้การปรึกษาแบบกลุ่มอย่างมีนัยสำคัญทาง สถิติที่ระดับ .05 และ (2) ผู้ต้องขังกลุ่มทดลองมีเจตคติต่อการ กระทำผิดวินัยเรือนจำ ภายหลังการทดลองสูงกว่าของกลุ่มควบคุมอย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ .05th_TH
dc.formatapplication/pdfen_US
dc.language.isothen_US
dc.publisherมหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราชth_TH
dc.rightsมหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราชth_TH
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International (CC BY-NC-ND 4.0)en_US
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/en_US
dc.sourceBorn digitalen_US
dc.subjectมหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราช. สาขาวิชาศึกษาศาสตร์--การศึกษาเฉพาะกรณีth_TH
dc.subjectมหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราช. แขนงวิชาการแนะแนวและการปรึกษาเชิงจิตวิทยา--การศึกษาเฉพาะกรณีth_TH
dc.subjectการให้คำปรึกษาแบบกลุ่มth_TH
dc.subjectการศึกษาอิสระ--การแนะแนวและการปรึกษาเชิงจิตวิทยาth_TH
dc.titleผลการให้การปรึกษาแบบกลุ่มที่มีต่อเจตคติในการกระทำผิดวินัยของผู้ต้องขังเรือนจำกลางบางขวาง จังหวัดนนทบุรีth_TH
dc.title.alternativeEffects of group counseling on attitudes toward breaking discipline of prisoners in Bang Kwang Central Prison, Nonthaburi Provinceen_US
dc.typeThesisen_US
dc.degree.levelปริญญาโทth_TH
dc.degree.disciplineสาขาวิชาศึกษาศาสตร์th_TH
dc.degree.grantorมหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราชth_TH
dc.description.abstractalternativeThe purposes of this study were (1) to compare attitudes toward breaking discipline of prisoners in the experimental group before and after receiving group counseling; and (2) to compare attitudes toward breaking discipline of prisoners in the experimental group who received group counseling with the counterpart attitudes in the control group who received traditional guidance information. The research sample consisted of 12 prisoners in Area 5 of Bang Kwang Central Prison, Nonthaburi province, who had scores on attitudes toward breaking discipline lower than the 50th percentile. They were randomly assigned into the experimental group and the control group, each of which consisting of six prisoners. The experimental group received group counseling for eight periods each of which lasted for one and a half hours; while the control group receive the traditional guidance information. The employed research instruments were (1) a group counseling program to enhance attitudes toward breaking discipline; (2) the traditional guidance information; and (3) a scale to assess attitude toward breaking discipline, with reliability coefficient of .83. Statistics for data analysis were the median, inter-quartile range, Mann Whiney U Test, and Wilcoxon Matched Pairs Signed-Ranks Test. The results showed that (1) the post-experiment scores on attitudes toward breaking discipline of prisoners in the experimental group were higher than their counterpart scores before receiving group counseling at the .05 level of statistical significance; and (2) the post-experiment scores on attitudes toward breaking discipline of prisoners in the experimental group were higher than the post-experiment counterpart scores of the control group prisoners at the .05 level of statistical significance.en_US
Appears in Collections:Edu-Independent study

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Fulltext_153567.pdfเอกสารฉบับเต็ม19.62 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons