Please use this identifier to cite or link to this item:
https://ir.stou.ac.th/handle/123456789/8328
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.advisor | ยุทธนา ธรรมเจริญ | th_TH |
dc.contributor.author | พัชมณ ควัฒน์กุล, 2517- | th_TH |
dc.contributor.other | มหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราช. สาขาวิชาวิทยาการจัดการ | th_TH |
dc.date.accessioned | 2023-07-30T05:23:21Z | - |
dc.date.available | 2023-07-30T05:23:21Z | - |
dc.date.issued | 2555 | - |
dc.identifier.uri | https://ir.stou.ac.th/handle/123456789/8328 | en_US |
dc.description.abstract | การศึกษาครั้งนี้มีวัตถุประสงค์เพี่อศึกษา (1) พฤติกรรมการซื้อเครื่องพริ้นเตอร์ของผู้บริโภคที่ศูนย์การค้าเซียร์รังสิตในเขตจังหวัดปทุมธานี (2) ปัจจัยส่วนประสมการตลาดที่มีผลต่อพฤติกรรมการซื้อเครื่องพริ้นเตอร์ของผู้บริโภคที่ศูนย์การค้าเซียร์รังสิต ในเขตจังหวัดปทุมธานี (3) ความสัมพันธ์ระหว่างส่วนประสมการตลาดกับพฤติกรรมการซื้อเครื่องพริ้นเตอร์ของผู้บริโภคที่ศูนย์การค้าเซียร์ รังสิต ในเขตจังหวัดปทุมธานี วิธีการศึกษา ใช้วิธีวิจัยเชิงสำรวจ ประชากร คือ ผู้บริโภคที่เคยซื้อพริ้นเตอร์จากศูนย์การค้าเซียร์รังสิต ระยะเวลาการสำรวจระหว่างวันที่ 1 -7 มีนาคม 2556 กำหนดขนาดตัวอย่างจำนวน 400 ตัวอย่าง จากการเปิดตารางของทาโร่ยามาเน่ เลือกตัวอย่างโดยใช้วิธีตามสะดวก เครื่องมือที่ใช้ คือ แบบสอบถาม สถิติที่ใช้ในการวิเคราะห์ข้อมูล ได้แก่ ค่าร้อยละ ค่าเฉลี่ย ส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐาน และค่าไคสแควร์ ผลการศึกษาพบว่า (1) พฤติกรรมการซื้อเครื่องพริ้นเตอร์ของกลุ่มตัวอย่างส่วนใหญ่ซื้อเครื่องพริ้นเตอร์ประเภทอิงค์เจ็ตพร้อมติดตั้งระบบอิงค์แท๊งค์ ยี่ห้อเอปสัน เลือกซื้อจากร้านค้า หรือร้านตัวแทนจำหน่าย โดยมีศูนย์บริการหลังการขายเฉพาะยี่ห้อนั้นๆ เหตุผลในการซื้อคือเพื่อใช้ ประโยชน์ส่วนตัว ตัดสินใจซื้อด้วยตนเอง งบประมาณในการซื้อ 2,001-4,000 บาท ต่อครั้งและสื่อที่ทำให้รู้จักเครื่องพริ้นเตอร์มากที่สุดคือพนักงานขาย (2) ปัจจัยส่วนประสมการตลาดที่มีผลต่อพฤติกรรมการซื้อเครื่องพริ้นเตอร์ระดับมากที่สุด คือ ด้านผลิตภัณฑ์ รองลงมาคือด้านการจัดจำหน่าย ด้านการส่งเสริมการตลาด และ ด้านราคา ตามลำดับ (3) ส่วนประสมการตลาด มีความสัมพันธ์กับพฤติกรรมการซื้อเครื่องพริ้นเตอร์ทุกด้านที่ระดับนัยสำคัญทางสถิติ 0.05 | th_TH |
dc.format | application/pdf | en_US |
dc.language.iso | th | en_US |
dc.publisher | มหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราช | th_TH |
dc.rights | มหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราช | th_TH |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International (CC BY-NC-ND 4.0) | en_US |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ | en_US |
dc.source | Born digital | en_US |
dc.subject | มหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราช. แขนงวิชาการตลาด--การศึกษาเฉพาะกรณี | th_TH |
dc.subject | มหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราช. สาขาวิชาวิทยาการจัดการ--การศึกษาเฉพาะกรณี | th_TH |
dc.subject | พฤติกรรมผู้บริโภค | th_TH |
dc.subject | การศึกษาอิสระ--การตลาด | th_TH |
dc.title | พฤติกรรมการซื้อเครื่องพริ้นเตอร์ของผู้บริโภค ที่ศูนย์การค้าเซียร์รังสิต ในเขตจังหวัดปทุมธานี | th_TH |
dc.title.alternative | Purchasing behavior of printer consumers at Zeer Rangsit in Pathumthani Province | en_US |
dc.type | Thesis | en_US |
dc.degree.name | บริหารธุรกิจมหาบัณฑิต | th_TH |
dc.degree.level | ปริญญาโท | th_TH |
dc.degree.discipline | สาขาวิชาวิทยาการจัดการ | th_TH |
dc.degree.grantor | มหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราช | th_TH |
dc.description.abstractalternative | The objectives of this independent study is to study: (1) the purchasing behavior of printer consumers at Zeer Rangsit in Pathumthani Province; (2) the marketing mix factors influencing on the printer consumers at Zeer Rangsit in Pathumthani Province; (3) the relationship between the marketing mix factors and the purchasing behavior of printer consumers at Zeer Rangsit in Pathumthani Province. The methodology used in this study is a survey research. The populations of the study is consumers who bought printers at Zeer Rangsit between March 1-7, 2013. The calculation of the size and number of samples based on Taro Yamane formula was 400 consumers. However, the sampling size was randomized by convenience sampling. A questionnaire was used as a tool to collect data. The data were analyzed by percentage, mean standard deviation and chi-square test. The results from this study are as follows: (1) the purchasing behavior of printer consumers revealed that most of consumer bought inkjet printers with ink tank installed, EPSON brand, they bought the products from retail shops, dealer shops and specific after-sales service centers. The purpose of buying the printers was for personal uses with, budget between 2,001-4,000 baht and the major media of the printers are sales persons; (2) the marketing mix factors influencing on the printer consumption as the high level was products, the majority of the population favored sales marketing, sales promotion and pricing respectively; (3) and also there were significant difference at .05 in the relationship between the marketing mix factors and the purchasing behavior of printer consumers. | en_US |
Appears in Collections: | Manage-Independent study |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
fulltext_135912.pdf | เอกสารฉบับเต็ม | 11.56 MB | Adobe PDF | View/Open |
This item is licensed under a Creative Commons License