Please use this identifier to cite or link to this item: https://ir.stou.ac.th/handle/123456789/8463
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorจีระ ประทีป, อาจารย์ที่ปรึกษาth_TH
dc.contributor.authorสิริพงษ์ ชูชื่นบุญ, 2511-th_TH
dc.contributor.otherมหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราช. สาขาวิชาวิทยาการจัดการth_TH
dc.date.accessioned2023-08-05T13:17:29Z-
dc.date.available2023-08-05T13:17:29Z-
dc.date.issued2555-
dc.identifier.urihttps://ir.stou.ac.th/handle/123456789/8463-
dc.description.abstractการศึกษาครั้งนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษา (1) ปัญหาการให้บริการประชาชนขององค์การ บริหารส่วนตำบลบักได อำเภอพนมดงรัก จังหวัดสุรินทร์ (2) แนวทางการพัฒนาการให้บริการ ประชาชนขององค์การบริหารส่วนตำบลบักได อำเภอพนมดงรัก จังหวัดสุรินทร์ กลุ่มตัวอย่างคือ (1) เจ้าหน้าที่ผู้มีหน้าที่รับผิดชอบในการให้บริการประชาชนของ องค์การบริหารส่วนตำบลบักได อำเภอพนมดงรัก จังหวัดสุรินทร์ จำนวน 23 คน (2) ประชาชน ผู้รับบริการขององค์การบริหารส่วนตำบลบักได จำนวน 387 คน เครื่องมือที่ใช้เป็นการสัมภาษณ์และ แบบสอบถาม สถิติที่ใช้ในการวิเคราะห์ข้อมูล ได้แก่ ค่าความถี่ ร้อยละ ค่าเฉลี่ย และส่วนเบี่ยงเบน มาตรฐาน ผลการศึกษาพบว่า (1) ปัญหาในการบริการประชาชนที่สำคัญ คือ ปัญหาด้านบุคลากร เป็นปัญหาที่เจ้าหน้าที่ผู้ให้บริ การขาดความรู้ความเข้าใจและประสบการณ์เกี่ยวกับระเบียบและกฎหมายที่เกี่ยวข้องกับการให้บริการ ปัญหาด้านวัสดุอุปกรณ์เป็นปัญหาการให้บริการเครื่องถ่ายเอกสารไม่เพียงพอ ด้านขั้นตอนการให้บริการเป็ นปัญหาเกี่ยวกับเจ้าหน้าที่ผู้ให้บริการไม่ให้คำแนะนำ เกี่ยวกับขั้นตอนการขอรับบริการ และปัญหาด้านอาคารสถานที่เป็นปัญหาไม่มีห้องน้ำสำหรับผู้สูงอายุ และผู้พิการ (2) แนวทางการพัฒนาการให้บริการประชาชนที่สำคัญ คือ การพัฒนาด้านบุคลากร ควรส่งเสริมและพัฒนาเจ้าหน้าที่ผู้ให้บริการให้เข้ารับการฝึกอบรม เพิ่มพูนทักษะ ความรู้ในเรื่องระเบียบ กฎหมายด้านการบริการและอื่นๆและจัดฝึกอบรมให้เจ้าหน้าที่ผู้ให้บริการมีจิตสำนึกในการให้บริการ ประชาชนด้วยความเต็มใจ มีคุณธรรม จริยธรรมในการทำงาน ด้านวัสดุอุปกรณ์ ควรมีการให้บริการ ถ่ายเอกสารอย่างเพียงพอด้านขั้นตอนการให้บริการ ควรจัดทำตัวอย่างการกรอกแบบฟอร์มให้ชัดเจนพร้อมคำอธิบายที่เข้าใจง่าย และด้านอาคารสถานที่ ควรจัดสถานที่ให้นั่งรออย่างเพียงพอและมีความสะดวกสบายth_TH
dc.formatapplication/pdfen_US
dc.language.isothen_US
dc.publisherมหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราชth_TH
dc.rightsมหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราชth_TH
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International (CC BY-NC-ND 4.0)en_US
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/-
dc.sourceBorn digitalen_US
dc.subjectมหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราช. สาขาวิชาวิทยาการจัดการ --การศึกษาเฉพาะกรณีth_TH
dc.subjectมหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราช. แขนงวิชาบริหารรัฐกิจ --การศึกษาเฉพาะกรณีth_TH
dc.subjectองค์การบริหารส่วนตำบลบักได--บริการสังคมth_TH
dc.subjectการศึกษาอิสระ--บริหารรัฐกิจth_TH
dc.subjectบริการสังคม--ไทย--สุรินทร์th_TH
dc.titleปัญหาและแนวทางการพัฒนาการให้บริการประชาชนขององค์การบริหารส่วนตำบลบักได อำเภอพนมดงรัก จังหวัดสุรินทร์th_TH
dc.title.alternativeProblems and ways to develop public services of Bakdai Subdistrict Administrative Organization, Phanomdongrak District, Surin Provinceen_US
dc.typeThesisen_US
dc.degree.nameรัฐประศาสนศาสตรมหาบัณฑิตth_TH
dc.degree.levelปริญญาโทth_TH
dc.degree.disciplineสาขาวิชาวิทยาการจัดการth_TH
dc.degree.grantorมหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราชth_TH
dc.description.abstractalternativeThis independent study aimed to study 1) problems of people services operated by Bakdai Subdistrict Administrative Organization, Phanom Dong Rak District, Surin Province. 2) ways to develop public services operated by Bakdai Subdistrict Administrative Organization, Phanom Dong Rak District, Surin Province. The samples were divided into 2 groups (1) 23 authorized officers of Bakdai Subdistrict Administrative Organization, Phanom Dong Rak District, Surin Province who were assigned to serve the people at Bakdai Subdistrict (2) 387 people in Bakdai Subdistrict who received public services at Bakdai Subdistrict Administrative Organization, Phanom Dong Rak District, Surin Province. Research instruments for this independent study employed mixed-methods of in-depth interview and a questionnaire. Quatitative research data was analysed by frequency, percentage, mean and standard deviation. The finding revealed that 1) problems of people services could be identified into 3 main problems as follows :-(a) authorized officers had limited and insufficient knowledge, experiences and unclear understanding in relevant regulations and laws related to public services. (b) availability of equipment used for public service work, such as a copier, was not enough. Regarding the procedure of public service approach, officers did not provide any suggestions or informative guidance to the people who came into Bakdai Subdistrict Administrative Organization. (c) public service facilities, such as toilets, did not settled for elderly and disabled people. 2) important guidelines for better development in public services could be human resource development. Bakdai Subdistrict Administrative Organization should boost and develop the authorized officers to join the training course for increasing knowledge and skill as well as obtaining clearer understanding on regulations and rules for public services and others. A training course on uplifting morality and goodness should be organized. The availability of equipment should be supplied and provided for public use sufficiently. For public service procedure aspect, Bakdai Subdistrict Administrative Organization should provide a filling form which was easy and clear to understanding, together with easy description. Outer areas, Bakdai Subdistrict Administration Organization should provide sufficient, comfortable seats and furnished waiting areas for recipientsen_US
Appears in Collections:Manage-Independent study

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
fulltext_136156.pdfเอกสารฉบับเต็ม20.62 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons