Please use this identifier to cite or link to this item: https://ir.stou.ac.th/handle/123456789/8597
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorสุรีย์ เข็มทอง, อาจารย์ที่ปรึกษาth_TH
dc.contributor.authorชนัตพร ภู่เกิด, 2532--
dc.contributor.otherมหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราช. สาขาวิชาวิทยาการจัดการth_TH
dc.date.accessioned2023-08-08T04:22:40Z-
dc.date.available2023-08-08T04:22:40Z-
dc.date.issued2559-
dc.identifier.urihttps://ir.stou.ac.th/handle/123456789/8597-
dc.description.abstractวัตถุประสงค์เพื่อศึกษา 1)พฤติกรรมการซื้อเครื่องเบญจรงค์ของนักท่องเที่ยวชาวไทย2) ความพึงพอใจของนักท่องเที่ยวชาวไทยต่อส่วนประสมทางการตลาดของเครื่องเบญจรงค์และ3) ความพึงพอใจของนักท่องเที่ยวชาวไทยต่อส่วนประสมทางการตลาดจำแนกตามปัจจัยส่วนบุคคล ประชากรที่ใช้คือคือนักท่องเที่ยวชาวไทยที่ซื้อเครื่องเบญจรงค์ในหมู่บ้านเบญจรงค์ ตำบลดอนไก่ดี จำนวน 5,000 คน กลุ่มตัวอย่างคำนวณโดยวิธีของเครซี่และมอร์แกนจำนวน 360 ตัวอย่าง เลือกตัวอย่างโดยวิธีการสุ่มตัวอย่างแบบสะดวกเครื่องมือที่ใช้รวบรวมข้อมูลคือ แบบสอบถามสถิติที่ใช้ในการวิเคราะห์ข้อมูล คือสถิติเชิงพรรณนาคือความถี่และร้อยละค่าเฉลี่ย ส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐานและสถิติเชิงอนุมานคือสถิติทีและเอ็ฟ ผลการศึกษา พบว่า 1)พฤติกรรมการซื้อของนักท่องเที่ยวส่วนใหญ่ซื้อเครื่องเบญจรงค์ เป็นของฝาก ของที่ระลึก และของขวัญ ความถี่ในการซื้อ 1 ครั้งต่อปี ค่าใช้จ่ายในการซื้อไม่เกิน 1,000 บาทต่อครั้ง ส่วนใหญ่จะเลือกซื้อแก้วนํ้าและถ้วยกาแฟ และมีเพื่อนเป็นผู้ชักชวนให้มาซื้อ 2) ความพึงพอใจของนักท่องเที่ยวชาวไทยต่อส่วนประสมทางการตลาดของเครื่องเบญจรงค์ภาพรวมมีความพึงพอใจมากที่สุด พิจารณารายด้านพบว่า ด้านผลิตภัณฑ์และด้านราคามีความพึงพอใจมากที่สุด ด้านช่องทางการจัดจำหน่ายและด้านส่งเสริมการตลาดมีความพึงพอใจมาก 3)นักท่องเที่ยวที่มี เพศ อายุ อาชีพ รายได้ต่อเดือนแตกต่างกันมีความพึงพอใจต่อส่วนประสมทางการตลาดที่แตกต่าง กันอย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ 0.05 เมื่อพิจารณารายด้านพบว่า นักท่องเที่ยวที่มีเพศ อายุ อาชีพแตกต่างกันมีความพึงพอใจต่อส่วนประสมทางการตลาดที่แตกต่างกันด้านผลิตภัณฑ์ ด้านราคา ด้านช่องทางการจัดจำหน่าย และด้านการส่งเสริมการตลาดอย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ 0.05 นักท่องเที่ยวที่มีรายได้ต่อเดือนแตกต่างกันมีความพึงพอใจต่อส่วนประสมทางการตลาดที่ แตกต่างกันด้านราคาอย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ 0.05th_TH
dc.formatapplication/pdfen_US
dc.language.isothen_US
dc.publisherมหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราชth_TH
dc.rightsมหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราชth_TH
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International (CC BY-NC-ND 4.0)en_US
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/-
dc.sourceBorn digitalen_US
dc.subjectการศึกษาอิสระ--บริหารธุรกิจth_TH
dc.subjectหมู่บ้านเบญจรงค์ดอนไก่ดี--การตลาดth_TH
dc.titleพฤติกรรมการซื้อและความพึงพอใจของนักท่องเที่ยวชาวไทยต่อส่วนประสมทางการตลาดในหมู่บ้านเบญจรงค์ตำบลดอนไก่ดี อำเภอกระทุ่มแบน จังหวัดสมุทรสาครth_TH
dc.title.alternativeThe buying behavior and satisfaction of Thai tourists towards the marketing mix in the Benjarong Village, Donkaidee Sub-district, Kratumban District, Samutsakorn Provinceen_US
dc.typeThesisen_US
dc.degree.nameบริหารธุรกิจมหาบัณฑิตth_TH
dc.degree.levelปริญญาโทth_TH
dc.degree.disciplineสาขาวิชาวิทยาการจัดการth_TH
dc.degree.grantorมหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราชth_TH
dc.description.abstractalternativeThe objectivesof this studywere: 1) to study buyingBenjarong behavior of Thai tourists; 2) to examine satisfaction of Thai tourists towards the marketing mix of Benjarong; and 3) to analysesatisfaction of Thai tourists of Benjarongby personal factors. The population was Thai tourists who purchased Benjarong in Donkaidee Village amount 5,000 people. The sample was calculated by the method of Crazy and Morgan which was 360 samples, selected samples by convenience sampling method. The instruments that used to collect the data were questionnaire survey. The statistics used for analysis were descriptive statistics including frequency, percentage, mean, andstandard deviation and Inferential statistics, such as t-test and F-test The result showed that1) The buying behavior of most tourists wasbuying Benjarong to be a souvenir and gift, frequency of buying was one time per year, the average purchase amount was less than 1,000 baht per one time, most bought a glass of water and Benjarong coffee cup, and friends persuaded to come; 2) The satisfaction of Thai tourists towards the overall marketing mix was at the highest level. When considering by each aspect, it was found thatProduct and Price were at the highest level, Place and Promotion were at the high level; and 3) Tourists with different gender, age, occupation income haddifferent satisfaction towards the overall marketing mixwith the statistically significant level 0.05. When considering by each aspect, it was found that tourists with different gender, age, occupation had different satisfaction towards the marketing mix in Product, Price, Place, and Promotionwith the statistically significant level 0.05. Tourists with different in income had different satisfaction towards the marketing mix in Pricewith the statistically significant level 0.05.en_US
Appears in Collections:Manage-Independent study

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
153824.pdfเอกสารฉบับเต็ม8.97 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons