Please use this identifier to cite or link to this item:
https://ir.stou.ac.th/handle/123456789/8784
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.advisor | ยุทธนา ธรรมเจริญ | th_TH |
dc.contributor.author | ยุพวัลย์ วงเวียน, 2523- | th_TH |
dc.contributor.other | มหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราช. สาขาวิชาวิทยาการจัดการ | th_TH |
dc.date.accessioned | 2023-08-11T03:47:26Z | - |
dc.date.available | 2023-08-11T03:47:26Z | - |
dc.date.issued | 2556 | - |
dc.identifier.uri | https://ir.stou.ac.th/handle/123456789/8784 | en_US |
dc.description.abstract | การศึกษาครั้งนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษา (1) ลักษณะทางประชากรของลูกค้าที่มาใช้บริการ ของห้างหุ้นส่วนจํากัด ธีราทรโลจิสติดส์ จังหวัดบุรีรัมย์ และ (2) ความพึงพอใจของลูกค้าต่อปัจจัยส่วนประสมการตลาดบริการที่มีผลต่อการตัดสินใจมาใช้บริการของห้างหุ้นส่วนจํากัด ธีราทรโลจิสติกส์ จังหวัดบุรีรัมย์ การศึกษาครั้งนี้ เป็นการวิจัยเชิงสํารวจ ประชากรที่ใช้ในการศึกษาคือ ลูกค้าที่มาใช้บริการของห้างหุ้นส่วนจํากัด ธีราทรโลจิสติกส์ ที่อาศัยอยู่ในจังหวัดสุรินทร์และจังหวัดบุรีรัมย์ซึ่ง มีจํานวนทั้งสิ้น 72 ราย คํานวณขนาดของกลุ่มตัวอย่างได้จํานวน 60 ราย ที่ระดับความเชื่อมั่นร้อยละ 95 เลือกตัวอย่าง โดยใช้วิธีการสุ่มตัวอย่างแบบอย่างง่าย ใช้แบบสอบถาม เป็นเครื่องมือในการเก็บข้อมูล สถิติที่ใช้ในการวิเคราะห์ข้อมูลได้แก่ค่าความถี่ ร้อยละ และค่าเฉลี่ย ผลการศึกษาพบว่า (1) ผู้ตอบแบบสอบถามส่วนใหญ่เป็นเพศชาย อายุ 31-40 ปี เป็น เจ้าของกิจการ โดยมีกิจการส่วนตัว ดําเนินการธุรกิจมาแล้ว 1-5 ปี ซึ่งเป็นลูกค้าที่มาใช้บริการ 4 ปี ขึ้นไป และไม่เคยเปลี่ยนไปใช้บริการที่อื่น และ (2) ลูกค้ามีความพึงพอใจต่อปัจจัยส่วนประสม การตลาดบริการที่มีผลต่อการตัดสินใจมาใช้บริการของห้างหุ้นส่วนจํากัด โดยภาพรวมอยู่ในระดับมาก เมื่อพิจารณาแต่ละด้านพบว่า ด้านกระบวนการการให้บริการ มีค่าเฉลี่ย 3.51 รองลงมาคือ ด้านช่องทางการจัดจําหน่าย มีค่าเฉลี่ย 3.35 และด้านราคา มีค่าเฉลี่ย 3.25 ตามลําดับ | th_TH |
dc.format | application/pdf | en_US |
dc.language.iso | th | en_US |
dc.publisher | มหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราช | th_TH |
dc.rights | มหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราช | th_TH |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International (CC BY-NC-ND 4.0) | en_US |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ | en_US |
dc.source | Born digital | en_US |
dc.subject | มหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราช. สาขาวิชาวิทยาการจัดการ--การศึกษาเฉพาะกรณี | th_TH |
dc.subject | มหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราช. แขนงวิชาการตลาด--การศึกษาเฉพาะกรณี | th_TH |
dc.subject | ห้างหุ้นส่วนธีราทรโลจิสติกส์--ความพอใจของผู้ใช้บริการ | th_TH |
dc.title | ความพึงพอใจของลูกค้าต่อปัจจัยส่วนประสมการตลาดบริการของห้างหุ้นส่วนจำกัด ธีราทรโลจิสติกส์ จังหวัดบุรีรัมย์ | th_TH |
dc.title.alternative | Customer satisfaction towards services marketing mix factors of teratorn logistic partnership in Buriram Province | en_US |
dc.type | Thesis | en_US |
dc.degree.name | บริหารธุรกิจมหาบัณฑิต | th_TH |
dc.degree.level | ปริญญาโท | th_TH |
dc.degree.discipline | สาขาวิชาวิทยาการจัดการ | th_TH |
dc.degree.grantor | มหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราช | th_TH |
dc.description.abstractalternative | The objectives of this study were to study: (1) the demographic characteristics of customers of Teratorn Logistic Partnership in Buriram Province; and (2) customer satisfaction towards service marketing mix factors influencing the decision to use the services of the Teratorn Logistic Partnership in Buriram Province. This study was a survey research. The population in the study was seventy-two customers of Teratorn Logistic Partnership living in Surin and Buriram Province. The calculated sample size was 60 people with a level of confidence at 95 percent using simple random sampling. Questionnaires were used to collect data. The statistics used in data analysis were frequency, percentage and average. The results showed that: (1) the majority of respondents were male, aged between 31-40 years as business owners. They operated their business for 1-5 years and became customers of Teratorn Logistic Partnership for four years and never switched to other services; and (2) customer satisfaction with the overall service marketing mix factors affecting the decision to use the services of partnership was at a high level. The service process had an average of 3.51, and was followed by the channel distribution and price with mean of 3.35 and 3.25 respectively. | en_US |
Appears in Collections: | Manage-Independent study |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Fulltext_141005.pdf | เอกสารฉบับเต็ม | 6.07 MB | Adobe PDF | View/Open |
This item is licensed under a Creative Commons License