Please use this identifier to cite or link to this item:
https://ir.stou.ac.th/handle/123456789/8922
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.advisor | นิธิพัฒน์ เมฆขจร | th_TH |
dc.contributor.advisor | นิรนาท แสนสา | th_TH |
dc.contributor.author | โฉมศรี ยังให้ผล, 2531- | th_TH |
dc.contributor.other | มหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราช. สำนักบัณฑิตศึกษา | th_TH |
dc.date.accessioned | 2023-08-16T07:41:56Z | - |
dc.date.available | 2023-08-16T07:41:56Z | - |
dc.date.issued | 2557 | - |
dc.identifier.uri | https://ir.stou.ac.th/handle/123456789/8922 | en_US |
dc.description | วิทยานิพนธ์ (ศษ.ม. (การแนะแนวและการปรึกษาเชิงจิตวิทยา))--มหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราช, 2557 | th_TH |
dc.description.abstract | การวิจัยครั้งนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อ (1) เปรียบเทียบผลการพัฒนาความสามารถในการคิดวิเคราะห์ของนักเรียนกลุ่มทดลองก่อนและหลังการใช้ชุดกิจกรรมแนะแนว และ (2) เปรียบเทียบผลการพัฒนา ความสามารถในการคิดวิเคราะห์ของนักเรียนกลุ่มทดลองระยะหลังการทดลองกับระยะติดตามผล กลุ่มตัวอย่างที่ใช้ในการวิจัยครั้งนี้ คือ นักเรียนชั้นมัธยมศึกษาปีที่ 1/6 โรงเรียนกระบุรีวิทยา จังหวัดระนอง ประจำภาคเรียนที่ 2 ปีการศึกษา 2557 จำนวน 39 คน ที่ได้มาโดยวิธีการเลือกแบบเจาะจง เครื่องมือที่ใช้ในการวิจัยประกอบด้วย (1) ชุดกิจกรรมแนะแนวเพื่อพัฒนาความสามารถในการคิดวิเคราะห์ของนักเรียนชั้นมัธยมศึกษาปีที่ 1 โรงเรียนกระบุรีวิทยา จังหวัดระนอง และ (2) แบบวัดความสามารถในการคิดวิเคราะห์มีค่าความเที่ยงเท่ากับ .96 สถิติที่ใช้ในการวิเคราะห์ข้อมูล ได้แก่ ค่าเฉลี่ย ส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐาน และการทดสอบค่าที ผลการวิจัยปรากฎว่า (1) ภายหลังการทดลองนักเรียนกลุ่มทดลองมีความสามารถใน การคิดวิเคราะห์สูงขึ้นกว่าก่อนการทดลองอย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ .01 และ (2) ในระยะติดตามผลนักเรียนกลุ่มทดลองมีความสามารถในการคิดวิเคราะห์สูงขึ้นกว่าระยะหลังการทดลองอย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ .01 | th_TH |
dc.format | application/pdf | en_US |
dc.language.iso | th | en_US |
dc.publisher | มหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราช | th_TH |
dc.rights | มหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราช | th_TH |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International (CC BY-NC-ND 4.0) | en_US |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ | en_US |
dc.source | Born digital | en_US |
dc.subject | มหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราช. แขนงวิชาการแนะแนวและการปรึกษาเชิงจิตวิทยา--วิทยานิพนธ์ | th_TH |
dc.subject | มหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราช. สาขาวิชาศึกษาศาสตร์--วิทยานิพนธ์ | th_TH |
dc.subject | การแนะแนว--กิจกรรมการเรียนการสอน | th_TH |
dc.subject | ความคิดและการคิด--การศึกษาและการสอน (มัธยมศึกษา) | th_TH |
dc.title | ผลการใช้ชุดกิจกรรมแนะแนวเพื่อพัฒนาความสามารถในการคิดวิเคราะห์ของนักเรียนประจำ ชั้นมัธยมศึกษาปีที่ 1 โรงเรียนกระบุรีวิทยา จังหวัดระนอง | th_TH |
dc.title.alternative | Effects of using a guidance activities to develop analyticat thinking of Mathayom Suksa I students at Kra Buri Wittaya School in Ranong Province | en_US |
dc.type | Thesis | en_US |
dc.degree.name | ศึกษาศาสตร์มหาบัณฑิต | th_TH |
dc.degree.level | ปริญญาโท | th_TH |
dc.degree.discipline | สาขาวิชาศึกษาศาสตร์ | th_TH |
dc.degree.grantor | มหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราช | th_TH |
dc.description.abstractalternative | The purposes of the research were (1) to compare the results of analytical thinking ability development of the experimental group students before and after using a guidance activities package; and (2) to compare the results of analytical thinking ability development of the experimental group students at the completion of the experiment with that of the follow-up period the subjects were 39 students in Mathayom Suksa 1/6 classroom of Kra Buri Wittaya School, Ranong province during the second semester of the 2014 academic year, obtained by purposive sampling. The instruments employed in the research were (1) a guidance activities package to develop analytical thinking ability for Mathayom Suksa I students at Kra Buri Wittaya School, Ranong province; and (2) an analytical thinking ability test with reliability coefficient of 0.96. Statistics employed for data analysis were the mean, standard deviation, and t-test research findings showed that (1) the post-experiment analytical thinking ability of the experimental group students was higher than their pre-experiment counterpart ability at the .01 level of statistical significance; and (2) the experimental group students’ analytical thinking ability in the follow-up period was higher than their counterpart ability at the completion of the experiment at the .01level of statistical significance. | en_US |
Appears in Collections: | Edu-Theses |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
148307.pdf | เอกสารฉบับเต็ม | 2.87 MB | Adobe PDF | View/Open |
This item is licensed under a Creative Commons License