Please use this identifier to cite or link to this item: https://ir.stou.ac.th/handle/123456789/9089
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorสุวรรณี ยหะกร, อาจารย์ที่ปรึกษาth_TH
dc.contributor.authorวลัยพร บุญศรี, 2534--
dc.contributor.otherมหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราช. สาขาวิชาศึกษาศาสตร์th_TH
dc.date.accessioned2023-08-24T11:03:11Z-
dc.date.available2023-08-24T11:03:11Z-
dc.date.issued2564-
dc.identifier.urihttps://ir.stou.ac.th/handle/123456789/9089-
dc.description.abstractการวิจัยครั้งนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อเปรียบเทียบความสามารถในการอ่านจับใจความวิชาภาษาไทยของนักเรียนชั้นประถมศึกษาปีที่ 3 โรงเรียนสังวาลย์วิทย์ 3 ระหว่างก่อนและหลังเรียนโดยใช้แผนผังความคิด ผลการวิจัยปรากฏว่าความสามารถในการอ่านจับใจความวิชาภาษาไทยของนักเรียนชั้นประถมศึกษาปีที่ 3 หลังเรียนโดยใช้แผนผังความคิดสูงกว่าก่อนเรียนอย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ .05th_TH
dc.formatapplication/pdfen_US
dc.language.isothen_US
dc.publisherมหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราชth_TH
dc.rightsมหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราชth_TH
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International (CC BY-NC-ND 4.0)en_US
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/en_US
dc.sourceBorn digitalen_US
dc.subjectแผนผังความคิดth_TH
dc.subjectภาษาไทย--การอ่าน--กิจกรรมการเรียนการสอน (ประถมศึกษา)th_TH
dc.subjectการศึกษาอิสระ--หลักสูตรและการสอนth_TH
dc.titleผลการใช้แผนผังความคิดที่มีต่อความสามารถในการอ่านจับใจความ วิชาภาษาไทย ของนักเรียนชั้นประถมศึกษาปีที่ 3 โรงเรียนสังวาลย์วิทย์ 3th_TH
dc.title.alternativeThe effects of using mind mapping on Thai language comprehension reading ability of Grade 3 students at Sangwanwit 3 Schoolen_US
dc.typeThesisen_US
dc.degree.nameศึกษาศาสตรมหาบัณฑิตth_TH
dc.degree.levelปริญญาโทth_TH
dc.degree.disciplineสาขาวิชาศึกษาศาสตร์th_TH
dc.degree.grantorมหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราชth_TH
dc.description.abstractalternativeThe objective of this research was to compare Thai language comprehension reading abilities of Grade 3 students at Sangwanwit 3 School before and after learning with the use of mind mapping. The research sample consisted of 15 Grade 3 students in an intact classroom of Sangwanwit 3 School under Mae Hong Son Primary Educational Service Area Office 1 obtained by cluster random sampling. The employed research instruments were (1) learning management plans for teaching comprehension reading with the use of mind mapping, and (2) an achievement test on Thai language comprehension reading ability. Statistics employed for data analysis were the mean, standard deviation, and t-test. The research findings showed that the post-learning Thai language comprehension reading ability of the Grade 3 students after learning with the use of mind mapping was significantly higher than their pre-learning counterpart ability at the .05 level of statistical significance.en_US
Appears in Collections:Edu-Independent study

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
168591.pdfเอกสารฉบับเต็ม13.48 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons