Please use this identifier to cite or link to this item: https://ir.stou.ac.th/handle/123456789/9090
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorสุวรรณี ยหะกร, อาจารย์ที่ปรึกษาth_TH
dc.contributor.authorสุทธิกานต์ เฟืองแก้ว, 2533--
dc.contributor.otherมหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราช. สาขาวิชาศึกษาศาสตร์th_TH
dc.date.accessioned2023-08-24T11:14:08Z-
dc.date.available2023-08-24T11:14:08Z-
dc.date.issued2563-
dc.identifier.urihttps://ir.stou.ac.th/handle/123456789/9090-
dc.description.abstractการวิจัยครั้งนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อเปรียบเทียบความสามารถในการอ่านจับใจความวิชาภาษาไทยของนักเรียนชั้นประถมศึกษาปีที่ 6 ระหว่างก่อนเรียนและหลังเรียนโดยใช้เทคนิคการตั้งคำถาม 5W1H ผลการวิจัยปรากฏว่า ความสามารถในการอ่านจับใจความวิชาภาษาไทยของนักเรียนชั้นประถมศึกษาปีที่ 6 หลังเรียนสูงกว่าก่อนเรียนอย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ .05th_TH
dc.formatapplication/pdfen_US
dc.language.isothen_US
dc.publisherมหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราชth_TH
dc.rightsมหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราชth_TH
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International (CC BY-NC-ND 4.0)en_US
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/en_US
dc.sourceBorn digitalen_US
dc.subjectภาษาไทย--การอ่าน--กิจกรรมการเรียนการสอน (ประถมศึกษา)th_TH
dc.subjectการศึกษาอิสระ--หลักสูตรและการสอนth_TH
dc.titleผลการใช้เทคนิคการตั้งคำถาม 5W1H ที่มีต่อความสามารถในการอ่านจับใจ ความวิชาภาษาไทยของนักเรียนชั้นประถมศึกษาปีที่ 6 กลุ่มโรงเรียนภูซางโมเดล จังหวัดน่านth_TH
dc.title.alternativeThe effects of using 5W1H questioning technique on Thai language interpretive reading ability of Prathom Suksa VI Students of Pusang Model School Cluster in Nan Provinceen_US
dc.typeThesisen_US
dc.degree.nameศึกษาศาสตรมหาบัณฑิตth_TH
dc.degree.levelปริญญาโทth_TH
dc.degree.disciplineสาขาวิชาศึกษาศาสตร์th_TH
dc.degree.grantorมหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราชth_TH
dc.description.abstractalternativeThe objective of this research was to compare Thai language interpretive reading abilities of Prathom Suksa VI students before and after learning with the use of 5W1H questioning technique. The research sample consisted of 8 Prathom Suksa VI students of Pusang Model School Cluster in Nan province, obtained by multi-stage sampling. The research instruments were (1) learning management plans for the instruction with the use of 5W1H questioning technique; and (2) a Thai language interpretive reading ability test. Statistics employed for data analysis were the mean, standard deviation, and sign test. Research findings showed that the post-learning Thai language interpretive reading ability of Prathom Suksa VI students was significantly higher than their pre- learning counterpart ability at the .05 level of statistical significance.en_US
Appears in Collections:Edu-Independent study

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
168582.pdfเอกสารฉบับเต็ม15.37 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons