Please use this identifier to cite or link to this item: https://ir.stou.ac.th/handle/123456789/9093
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorวลัย อิศรางกูร ณ อยุธยา, อาจารย์ที่ปรึกษาth_TH
dc.contributor.authorปกป้อง สนิท, 2532--
dc.contributor.otherมหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราช. สาขาวิชาศึกษาศาสตร์th_TH
dc.date.accessioned2023-08-25T02:22:14Z-
dc.date.available2023-08-25T02:22:14Z-
dc.date.issued2564-
dc.identifier.urihttps://ir.stou.ac.th/handle/123456789/9093-
dc.description.abstractการวิจัยครั้งนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อ (1) พัฒนาและหาประสิทธิภาพของบทเรียนคอมพิวเตอร์มัลติมีเดีย เรื่อง ภัยพิบัติทางธรรมชาติ สำหรับนักเรียนชั้นมัธยมศึกษาปีที่ 5 ให้มีประสิทธิภาพตามเกณฑ์และ (2) เปรียบเทียบผลสัมฤทธิ์ทางการเรียนของนักเรียนชั้นมัธยมศึกษาปีที่ 5 ที่เรียนโดยใช้บทเรียนคอมพิวเตอร์มัลติมีเดีย เรื่อง ภัยพิบัติทางธรรมชาติ ก่อนและหลังการทดลอง ผลการวิจัยปรากฏว่า (1) บทเรียนคอมพิวเตอร์มัลติมีเดีย เรื่อง ภัยพิบัติทางธรรมชาติที่สร้างขึ้นมีประสิทธิภาพตามเกณฑ์ 80/80 โดยมีค่าประสิทธิภาพเท่ากับ 82.38/80.08 และ (2) ผลสัมฤทธิ์ทางการเรียนของนักเรียนที่เรียนด้วยบทเรียนคอมพิวเตอร์มัลติมีเดีย เรื่อง ภัยพิบัติทางธรรมชาติ หลังเรียนสูงกว่าก่อนเรียน อย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ .05th_TH
dc.formatapplication/pdfen_US
dc.language.isothen_US
dc.publisherมหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราชth_TH
dc.rightsมหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราชth_TH
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International (CC BY-NC-ND 4.0)en_US
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/en_US
dc.sourceBorn digitalen_US
dc.subjectการสอนด้วยสื่อ--ไทย--กรุงเทพฯth_TH
dc.subjectผลสัมฤทธิ์ทางการเรียน--สังคมศึกษาth_TH
dc.subjectการศึกษาอิสระ--หลักสูตรและการสอนth_TH
dc.titleผลการจัดการเรียนรู้ด้วยบทเรียนคอมพิวเตอร์มัลติมีเดีย เรื่อง ภัยพิบัติทางธรรมชาติ ที่มีต่อผลสัมฤทธิ์ทางการเรียนของนักเรียนชั้นมัธยมศึกษาปีที่ 5 โรงเรียนมัธยมวัดหนองจอก กรุงเทพมหานครth_TH
dc.title.alternativeThe effects of Computer Multimedia Instruction in the topic of Natural Disasters on Learning Achievement of Grade 11 Students a1 Matayom Watnongchok School in Bangkok Metropolisen_US
dc.typeThesisen_US
dc.degree.nameศึกษาศาสตรมหาบัณฑิตth_TH
dc.degree.levelปริญญาโทth_TH
dc.degree.disciplineสาขาวิชาศึกษาศาสตร์th_TH
dc.degree.grantorมหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราชth_TH
dc.description.abstractalternativeThe purposes of this research were to (1) develop and to find the efficiency of Computer Multimedia Instruction in the topic of Natural Disasters for Grade 11 Students at Mattayom Watnongchok School in Bangkok Metropolis to meet the set efficiency criterion; and (2) compare the pre-learning and post-learning achievements of students who learned from the Computer Multimedia Instruction in the topic of Natural Disasters. The research sample consisted of 31 Grade 11 Students at Mattayom Watnongchok School in Bangkok Metropolis, obtained by cluster random sampling. The employed research instruments were (1) lesson plans; (2) the Computer Multimedia Instruction in the topic of Natural Disasters; and (3) parallel forms of a learning achievement test . Statistics employed for data analysis were the E1/E2 efficiency index, mean, standard deviation, and t-test. The research findings were that (1) the developed Computer Multimedia Instruction in the topic of Natural Disasters was efficient at 82.38/80.08, meeting the set 80/80 efficiency criterion; and (2) the post-learning achievement of Grade 11 Students who learned with the Computer Multimedia Instruction in the topic of Natural Disasters was statistically significant higher than their pre-learning counterpart achievement at the .05 level.en_US
Appears in Collections:Edu-Independent study

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
168599.pdfเอกสารฉบับเต็ม19.54 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons