Please use this identifier to cite or link to this item:
https://ir.stou.ac.th/handle/123456789/9093
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.advisor | วลัย อิศรางกูร ณ อยุธยา, อาจารย์ที่ปรึกษา | th_TH |
dc.contributor.author | ปกป้อง สนิท, 2532- | - |
dc.contributor.other | มหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราช. สาขาวิชาศึกษาศาสตร์ | th_TH |
dc.date.accessioned | 2023-08-25T02:22:14Z | - |
dc.date.available | 2023-08-25T02:22:14Z | - |
dc.date.issued | 2564 | - |
dc.identifier.uri | https://ir.stou.ac.th/handle/123456789/9093 | - |
dc.description.abstract | การวิจัยครั้งนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อ (1) พัฒนาและหาประสิทธิภาพของบทเรียนคอมพิวเตอร์มัลติมีเดีย เรื่อง ภัยพิบัติทางธรรมชาติ สำหรับนักเรียนชั้นมัธยมศึกษาปีที่ 5 ให้มีประสิทธิภาพตามเกณฑ์และ (2) เปรียบเทียบผลสัมฤทธิ์ทางการเรียนของนักเรียนชั้นมัธยมศึกษาปีที่ 5 ที่เรียนโดยใช้บทเรียนคอมพิวเตอร์มัลติมีเดีย เรื่อง ภัยพิบัติทางธรรมชาติ ก่อนและหลังการทดลอง ผลการวิจัยปรากฏว่า (1) บทเรียนคอมพิวเตอร์มัลติมีเดีย เรื่อง ภัยพิบัติทางธรรมชาติที่สร้างขึ้นมีประสิทธิภาพตามเกณฑ์ 80/80 โดยมีค่าประสิทธิภาพเท่ากับ 82.38/80.08 และ (2) ผลสัมฤทธิ์ทางการเรียนของนักเรียนที่เรียนด้วยบทเรียนคอมพิวเตอร์มัลติมีเดีย เรื่อง ภัยพิบัติทางธรรมชาติ หลังเรียนสูงกว่าก่อนเรียน อย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ .05 | th_TH |
dc.format | application/pdf | en_US |
dc.language.iso | th | en_US |
dc.publisher | มหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราช | th_TH |
dc.rights | มหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราช | th_TH |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International (CC BY-NC-ND 4.0) | en_US |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ | en_US |
dc.source | Born digital | en_US |
dc.subject | การสอนด้วยสื่อ--ไทย--กรุงเทพฯ | th_TH |
dc.subject | ผลสัมฤทธิ์ทางการเรียน--สังคมศึกษา | th_TH |
dc.subject | การศึกษาอิสระ--หลักสูตรและการสอน | th_TH |
dc.title | ผลการจัดการเรียนรู้ด้วยบทเรียนคอมพิวเตอร์มัลติมีเดีย เรื่อง ภัยพิบัติทางธรรมชาติ ที่มีต่อผลสัมฤทธิ์ทางการเรียนของนักเรียนชั้นมัธยมศึกษาปีที่ 5 โรงเรียนมัธยมวัดหนองจอก กรุงเทพมหานคร | th_TH |
dc.title.alternative | The effects of Computer Multimedia Instruction in the topic of Natural Disasters on Learning Achievement of Grade 11 Students a1 Matayom Watnongchok School in Bangkok Metropolis | en_US |
dc.type | Thesis | en_US |
dc.degree.name | ศึกษาศาสตรมหาบัณฑิต | th_TH |
dc.degree.level | ปริญญาโท | th_TH |
dc.degree.discipline | สาขาวิชาศึกษาศาสตร์ | th_TH |
dc.degree.grantor | มหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราช | th_TH |
dc.description.abstractalternative | The purposes of this research were to (1) develop and to find the efficiency of Computer Multimedia Instruction in the topic of Natural Disasters for Grade 11 Students at Mattayom Watnongchok School in Bangkok Metropolis to meet the set efficiency criterion; and (2) compare the pre-learning and post-learning achievements of students who learned from the Computer Multimedia Instruction in the topic of Natural Disasters. The research sample consisted of 31 Grade 11 Students at Mattayom Watnongchok School in Bangkok Metropolis, obtained by cluster random sampling. The employed research instruments were (1) lesson plans; (2) the Computer Multimedia Instruction in the topic of Natural Disasters; and (3) parallel forms of a learning achievement test . Statistics employed for data analysis were the E1/E2 efficiency index, mean, standard deviation, and t-test. The research findings were that (1) the developed Computer Multimedia Instruction in the topic of Natural Disasters was efficient at 82.38/80.08, meeting the set 80/80 efficiency criterion; and (2) the post-learning achievement of Grade 11 Students who learned with the Computer Multimedia Instruction in the topic of Natural Disasters was statistically significant higher than their pre-learning counterpart achievement at the .05 level. | en_US |
Appears in Collections: | Edu-Independent study |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
168599.pdf | เอกสารฉบับเต็ม | 19.54 MB | Adobe PDF | View/Open |
This item is licensed under a Creative Commons License