Please use this identifier to cite or link to this item:
https://ir.stou.ac.th/handle/123456789/9298
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.advisor | วรางคณา โตโพธิ์ไทย, อาจารย์ที่ปรึกษา | th_TH |
dc.contributor.author | พรมภร แสนศรีแก้ว, 2518- | th_TH |
dc.contributor.other | มหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราช. สาขาวิชาศึกษาศาสตร์ | th_TH |
dc.date.accessioned | 2023-08-30T08:13:30Z | - |
dc.date.available | 2023-08-30T08:13:30Z | - |
dc.date.issued | 2558 | - |
dc.identifier.uri | https://ir.stou.ac.th/handle/123456789/9298 | - |
dc.description.abstract | การวิจัยครั้งนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษาความต้องการองค์ประกอบของห้องเรียนใน ศตวรรษที่ 21 ของนักเรียนระดับชั้นมัธยมศึกษา โรงเรียนสัตหีบวิทยาคม จังหวัดชลบุรี กลุ่มตัวอย่างที่ใช้ในการวิจัยครั้งนี้ ได้แก่ นักเรียนชั้นมัธยมศึกษาปีที่ 1-6 ที่กำลังศึกษาในภาคเรียนที่ 1 ปีการศึกษา 2558 ที่โรงเรียนสัตหีบวิทยาคม จังหวัดชลบุรี จำนวน 325 คนได้มาโดย การสุ่มแบบแบ่งชั้นเครื่องมือที่ใช้ในการวิจัย ได้แก่ แบบสอบถาม สถิติที่ใช้ในการวิเคราะห์ข้อมูล ได้แก่ ค่าร้อยละ ค่าเฉลี่ย และส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐาน ผลการวิจัยปรากฏว่า ความต้องการองค์ประกอบโดยภาพรวมของห้องเรียนในศตวรรษ ที่ 21 ของนักเรียนระดับชั้นมัธยมศึกษา โรงเรียนสัตหีบวิทยาคม จังหวัดชลบุรี อยู่ในระดับมาก เมื่อพิจารณารายด้าน พบว่าอยู่ในระดับมากทุกด้าน ข้อที่มีค่าเฉลี่ยสูงที่สุดแต่ละด้านได้แก่ (1) ความต้องการด้านเทคโนโลยีสารสนเทศและลื่อสารการศึกษา คือ ต้องการระบบเครือข่ายไร้สาย (2) ความต้องการด้าน ครู คือ ต้องการให้ครูเป็นผู้แนะนำและให้คำปรึกษา (3) ความต้องการด้านการจัดกิจกรรมการเรียนการสอน คือ ต้องการรูปแบบการจัดการเรียนรู้ตามทฤษฎีการสร้างองค์ความรู้ และ(4) ความต้องการด้านนักเรียน คือ ต้องการให้นักเรียนมีความรู้พื้นฐานด้านไอซีที | th_TH |
dc.format | application/pdf | en_US |
dc.language.iso | th | en_US |
dc.publisher | มหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราช | th_TH |
dc.rights | มหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราช | th_TH |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International (CC BY-NC-ND 4.0) | en_US |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ | en_US |
dc.source | Born digital | en_US |
dc.subject | มหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราช. สาขาวิชาศึกษาศาสตร์ --การศึกษาเฉพาะกรณี | th_TH |
dc.subject | มหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราช. แขนงวิชาเทคโนโลยีและสื่อสารการศึกษา --การศึกษาเฉพาะกรณี | th_TH |
dc.subject | ห้องเรียน | th_TH |
dc.subject | สภาพแวดล้อมห้องเรียน | th_TH |
dc.subject | การศึกษาอิสระ--เทคโนโลยีและสื่อสารการศึกษา | th_TH |
dc.title | ความต้องการองค์ประกอบของห้องเรียนในศตวรรษที่ 21 ของนักเรียนระดับชั้นมัธยมศึกษา โรงเรียนสัตหีบวิทยาคม จังหวัดชลบุรี | th_TH |
dc.title.alternative | The Needs for components of classroom in the 21st century of secondary students at Sattahip Wittayakom school in Chon Buri Province | en_US |
dc.type | Thesis | en_US |
dc.degree.name | ศึกษาศาสตร์มหาบัณฑิต | th_TH |
dc.degree.level | ปริญญาโท | th_TH |
dc.degree.discipline | สาขาวิชาศึกษาศาสตร์ | th_TH |
dc.degree.grantor | มหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราช | th_TH |
dc.description.abstractalternative | This descriptive research aims to study the needs for components of classroom in the 21st Century of secondary students at Sattahip Wittayakom School in Chon Buri province. The research sample consisted of 325 Mathayom Suksa I - VI students studying in the 2015 academic year at Sattahip Wittayakom School in Chon Buri province, obtained by stratified random sampling. Statistics employed for data analysis were the percentage, mean, and standard deviation. Research findings showed that the overall need for components of classroom in the 21st Century of secondary students at Sattahip Wittayakom School in Chon Buri province.was at the high level. When the needs for specific components of the classroom were considered, it was found that all of them were at the high level. The specific components each of which with the item receiving the highest rating mean were specified as follows: (1) in the need for the educational technology and communications component, the item was that on the need for the use of the wireless network; (2) in the need for the teacher component, the item was that on the teacher being an advisor and consultant; (3) in the need for the instructional activities management component, the item was that on the instructional management model based on constructivism; and (4) in the need for the student component, the item was that on equipping students with basic knowledge on ITC. | en_US |
Appears in Collections: | Edu-Independent study |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
149656.pdf | 12.32 MB | Adobe PDF | View/Open |
This item is licensed under a Creative Commons License