Please use this identifier to cite or link to this item: https://ir.stou.ac.th/handle/123456789/9459
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorกัลย์ ปิ่นเกษร, อาจารย์ที่ปรึกษาth_TH
dc.contributor.authorพิมพ์อารยา ไชยวรรธ์ณ, 2531--
dc.contributor.otherมหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราช. สาขาวิชาวิทยาการจัดการth_TH
dc.date.accessioned2023-09-13T06:34:33Z-
dc.date.available2023-09-13T06:34:33Z-
dc.date.issued2564-
dc.identifier.urihttps://ir.stou.ac.th/handle/123456789/9459-
dc.description.abstractการศึกษาครั้งนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษา (1) ระดับความคิดเห็นเกี่ยวกับส่วนประสมทางการตลาดของผู้บริโภคในเมืองพัทยา (2) ระดับความคิดเห็นเกี่ยวกับการตัดสินใจซื้อเจลล้างมือของผู้บริโภคในเมืองพัทยา และ (3) อิทธิพลของส่วนประสมทางการตลาดที่มีต่อการตัดสินใจซื้อ เจลล้างมือของผู้บริโภคในเมืองพัทยา การศึกษาครั้งนี้เป็นการวิจัยเชิงปริมาณ ประชากรที่ใช้ในการศึกษาครั้งนี้ คือ ผู้บริโภคที่เคยซื้อเจลล้างมือในเมืองพัทยา กำหนดขนาดกลุ่มตัวอย่างด้วยตารางของโคแครน ได้กลุ่มตัวอย่าง จำนวน 400 คน เลือกกลุ่มตัวอย่างแบบเจาะจง เครื่องมือที่ใช้ในการศึกษา คือ แบบสอบถาม สถิติที่ใช้ในการวิเคราะห์ ได้แก่ ค่าความถี่ ค่าร้อยละ ค่าเฉลี่ย ส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐาน และการวิเคราะห์ความถดถอยเชิงพหุ ผลการศึกษา พบว่า (1) ระดับความคิดเห็นเกี่ยวกับส่วนประสมทางการตลาดของผู้บริโภคในเมืองพัทยา โดยรวมอยู่ในระดับมากที่สุด (2) ระดับความคิดเห็นเกี่ยวกับการตัดสินใจซื้อเจลล้างมือของผู้บริโภคในเมืองพัทยา โดยรวมอยู่ในระดับมากที่สุด (3) อิทธิพลของส่วนประสมทางการตลาดที่มีต่อการตัดสินใจซื้อเจลล้างมือของผู้บริโภคในเมืองพัทยา ได้แก่ ด้านผลิตภัณฑ์ ด้านราคา ด้านช่องทางการจัดจำหน่าย และด้านการส่งเสริมการตลาด ซึ่งสามารถร่วมกันพยากรณ์การตัดสินใจซื้อได้ ร้อยละ 34.10th_TH
dc.formatapplication/pdfen_US
dc.language.isothen_US
dc.publisherมหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราชth_TH
dc.rightsมหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราชth_TH
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International (CC BY-NC-ND 4.0)en_US
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/-
dc.sourceBorn digitalen_US
dc.subjectมหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราช. สาขาวิชาวิทยาการจัดการ--การศึกษาเฉพาะกรณีth_TH
dc.subjectมหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราช. แขนงวิชาบริหารธุรกิจ--การศึกษาเฉพาะกรณีth_TH
dc.subjectเจลล้างมือ--การตลาดth_TH
dc.subjectการศึกษาอิสระ--บริหารธุรกิจth_TH
dc.titleปัจจัยส่วนประสมทางการตลาดที่มีอิทธิพลต่อการตัดสินใจซื้อเจลล้างมือของผู้บริโภคในเมืองพัทยาth_TH
dc.title.alternativeMarketing mix factors influencing purchase decision on hand cleaning gel of consumers in Pattaya Cityen_US
dc.typeThesisen_US
dc.degree.nameบริหารธุรกิจมหาบัณฑิต (บริหารธุรกิจ)th_TH
dc.degree.levelปริญญาโทth_TH
dc.degree.disciplineสาขาวิชาวิทยาการจัดการth_TH
dc.degree.grantorมหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราชth_TH
dc.description.abstractalternativeThe objectives of this study were to study: 1) the opinion level of marketing mix factors of consumers in Pattaya City, 2) the opinion level of purchase decision on hand cleaning gels in Pattaya City, and 3) the influence of marketing mix factors on purchase decision on hand cleaning gels of consumers in Pattaya City. This study was a quantitative research. The population was consumers who used to buy hand cleaning gels in Pattaya City. A sample size was determined by using W.G. Cochran method as a total of 400 samples, using purposive sampling method. A study instrument was a questionnaire. The statistics used in data analysis were frequency, percentage, mean, standard deviation, and multiple regression analysis. The study results revealed that: 1) the overall opinion level of marketing mix factors of consumers in Pattaya City was at the highest level. 2) The overall opinion level of purchase decision on hand cleaning gels of consumers in Pattaya City was at the highest level. 3) The influence of marketing mix factors on consumers' purchasing decision of hand cleaning gels in Pattaya City were product, price, place and promotion; which together can predict purchase decision by 34.10%en_US
Appears in Collections:Manage-Independent study

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Fulltext.pdfเอกสารฉบับเต็ม10.82 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons